XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Leuk ding maar wat een geld.....
Complete remmerij is wel kwijlgehalte, dat wil ik wel voor een zacht prijsje overnemen o en als t er dan nog af kan doe die engine covers ook maar.
 
Seat cover is af ben er blij mee
 

Bijlagen

  • 20230616_125036.jpg
    20230616_125036.jpg
    201,8 KB · Weergaven: 54
  • 20230616_125101.jpg
    20230616_125101.jpg
    227,3 KB · Weergaven: 53
  • 20230616_125151.jpg
    20230616_125151.jpg
    350 KB · Weergaven: 53
Wie heeft er tailrisers op zijn XJR 1300 en kan mij vertellen of het echt veel scheelt? Komt je buddy dan niet naar voren te staan? Dat je een glij gevoel krijgt?
Tailrisers zijn 40 mm d8 ik....
Ik zelf ben 1.93m.. dus iets hoger lijkt mij wel fijn...
 
Komt achter best n stukje hoger idd.,
Je zijstandaard wordt eigenlijk te kort en je hoofdbok moet n plankje onder om je ketting te smeren, anders komt je achterwiel net niet vrij..
 
Komt achter best n stukje hoger idd.,
Je zijstandaard wordt eigenlijk te kort en je hoofdbok moet n plankje onder om je ketting te smeren, anders komt je achterwiel net niet vrij..
Aah..ok...das best wel serieus dus...maar voekt het ook als naar voren glijden?
 
Ik ook niet, grootste verschil vind ik dat hij makkelijker instuurt. Wat zijstandaard betreft klopt, hij staat behoorlijk schuin zeg maar. Onder middenbok zijn bij mij blokken gelast zodat achterwiel vrij staat als ik hem opbok.
 
Dank voor de reacties.. Komt toch wat meer bij kjjken em dan vraag ik me af of het het waard.is....
 
Wie heeft er tailrisers op zijn XJR 1300 en kan mij vertellen of het echt veel scheelt? Komt je buddy dan niet naar voren te staan? Dat je een glij gevoel krijgt?
Tailrisers zijn 40 mm d8 ik....
Ik zelf ben 1.93m.. dus iets hoger lijkt mij wel fijn...
Ik heb zelf jarenlang met die tailrisers gereden (van Metisse, geven een verhoging van 25 mm, 40 mm is sowieso te veel lijkt me), maar op mijn huidige XJR rij ik nu ook alweer jaren zonder. Ik heb niet de intentie om ze weer te gaan monteren. Er zitten wat voor- en nadelen aan en uiteindelijk wegen voor mij de voordelen niet op tegen de nadelen.

Voordelen:
-zoals je zegt stuurt de motor wat makkelijker in, dit komt omdat de naloop iets korter wordt.
-zithoogte wordt enkele centimeters hoger, maar eigenlijk is dit alleen een voordeel als je lang bent. Als je nogal kort van postuur bent is het eerder een nadeel.
-meer bodemvrijheid in de bochten, dus je schraapt minder snel met je voetsteunen over de grond.

Nadelen:
-zowel de middenbok als de zijstandaard moeten worden aangepast, zoals reeds eerder genoemd
-nog niet eerder genoemd: de ketting komt over een iets andere hoek over de rubberen kettinggeleider die op de achterbrug bevestigd is, waardoor deze kettiggeleider niet meer op z‘n plek wil blijven zitten. Is op te lossen door de kettinggeleider op alternatieve manieren vast te klemmen.
-door de kortere naloop vond ik het stuurgedrag weliswaar sportiever geworden, maar dit ging helaas merkbaar ten koste van de rechtuitstabiliteit op hogere snelheid.

Verder is het jammer dat de tailrisers een (mijns inziens) nadeel van de XJR niet kunnen oplossen: de afstand van het zadel tot de voetsteunen is wat kort, zodat je benen nogal opgevouwen zitten. Met die tailrisers zet je weliswaar het zadel wat hoger, maar de voetsteunen gaan ook omhoog. Overigens is het niet zo dat je zadel dusdanig voorover gaat hellen dat je naar voren glijdt.

Al met al een zeer persoonlijke keuze die voor verschillende rijders verschillend zal uitpakken, afhankelijk van je rijstijl en je voorkeuren.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik heb hier vaker vragen gesteld mbt mijn xjr. Dus hier de volgende: mijn xjr1300 uit 2001 geeft sinds een paar dagen een foutmelding op de toerenteller. Hij gaat op contact direct naar de 3000 en terug naar 1000 rpm (motor alleen op contact en draait dus niet). Ik heb ergens een x gelezen wat dit betekend. Weet iemand hier meer van?

Bvd
 
Heb het ook ooit eens ergens gelezen en dit is wat ik zo kan vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_1014.png
    IMG_1014.png
    94,2 KB · Weergaven: 9
Dat vermoeden had ik al. Ik heb de TPS er al een keer afgehad. Kan er niets bijzonders aan zien. Klikt er ook weer goed op, contactpunten lijken prima. Wat contactspray erop gespoten. Probleem blijft zich voordoen. Vraag: is het veilig om mee te rijden? want ik merk verder niets aan de motor.
En kan een TPS kapot gaan/vervangen worden? Dank voor jullie reacties trouwens!
 
Het enige waar het invloed op heeft is de ontstekingstiming dus hij zou misschien iets moeilijker kunnen starten of bij een bepaald toerental iets kunnen haperen of wat minder vermogen hebben.
Je kunt hem gewoon vervangen, ik weet alleen niet of zoiets nog leverbaar is.

Edit: Nog leverbaar maar kost wel wat 😳
 

Bijlagen

  • IMG_1017.png
    IMG_1017.png
    75,2 KB · Weergaven: 9
Dat vermoeden had ik al. Ik heb de TPS er al een keer afgehad. Kan er niets bijzonders aan zien. Klikt er ook weer goed op, contactpunten lijken prima. Wat contactspray erop gespoten. Probleem blijft zich voordoen. Vraag: is het veilig om mee te rijden? want ik merk verder niets aan de motor.
En kan een TPS kapot gaan/vervangen worden? Dank voor jullie reacties trouwens!
ik weet niet of je nog een kennis/vriend hebt die ook een XJR rijdt...anders ff de sensor uitwisselen zodat je zeker weet dat ie stuk is... zonde om voor niets een nieuwe te kopen als het bv een kabelbreukje oid is....
 
Terug
Bovenaan Onderaan