XJR topic # 10 ,Wordt het een Classic of niet ?

Zit te kijken naar een XJR 1300. Er staat er eentje die last heeft van corrosie (of hoe noem je dit?) op het blok. Wat veroorzaakt dit en is dit reden voor zorg, oftewel niet aanschaffen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220313-175921_Marktplaats.jpg
    Screenshot_20220313-175921_Marktplaats.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 36
Ja lekker weer maar er ligt nog wel veel zout op de weg.
Spoelen jullie ook steeds de motor af? Is wat ik doe maar ben dat een beetje zat.
 
Zit te kijken naar een XJR 1300. Er staat er eentje die last heeft van corrosie (of hoe noem je dit?) op het blok. Wat veroorzaakt dit en is dit reden voor zorg, oftewel niet aanschaffen?

Oorzaak hiervan is het hele jaar (onbeschermd) doorrijden. Alle meuk en pekel slaat vast op het kleppendeksel. Nieuw ziet het eruit als op de bijlage. Zoland er geen lekkage is langs de pakking en je je niet druk maakt over het uiiterlijk is er niets aan de hand.

2022-03-23.jpg
 
Oorzaak hiervan is het hele jaar (onbeschermd) doorrijden. Alle meuk en pekel slaat vast op het kleppendeksel. Nieuw ziet het eruit als op de bijlage. Zoland er geen lekkage is langs de pakking en je je niet druk maakt over het uiiterlijk is er niets aan de hand.

Bekijk bijlage 1741426
Bedankt voor je reactie. Optisch maakt het me niet zoveel uit denk ik. Het gaat trouwens om deze motor: ≥ Yamaha XJR 1300 SP Ohlins 2002 25.000km — Motoren | Yamaha — Marktplaats

Staat in Zeeland, dus misschien meer last van het zeeklimaat?
 
Ik zie dat wel vaker, soort "verweerd", mijne had t ook, zowel kleppendeksel als klein beetje op linkerzijkdeksel blok. Kleppendeksel heb ik laten poedercoaten. En carbon afdekkap over de minimale sporen linkerblokdeksel.
 

Bijlagen

  • XJR.jpg
    XJR.jpg
    555,2 KB · Weergaven: 20
Bedankt voor je reactie. Optisch maakt het me niet zoveel uit denk ik. Het gaat trouwens om deze motor: ≥ Yamaha XJR 1300 SP Ohlins 2002 25.000km — Motoren | Yamaha — Marktplaats

Staat in Zeeland, dus misschien meer last van het zeeklimaat?
25k en dan in zo'n staat? Ik zou maar goed doorvragen of dat de originele tellerpartij is... die bekers horen chrome te zijn namelijk. Check ook de rubbers van de voetsteunen en overige technische zaken. 25k in 20 jaar klinkt bijna te mooi om waar te zijn maar het kan....
 
Ik zie dat wel vaker, soort "verweerd", mijne had t ook, zowel kleppendeksel als klein beetje op linkerzijkdeksel blok. Kleppendeksel heb ik laten poedercoaten. En carbon afdekkap over de minimale sporen linkerblokdeksel.
Dat kapje....waar heb je dat ooit vandaan gehaald? En was het in meer kleuren?
 
25k en dan in zo'n staat? Ik zou maar goed doorvragen of dat de originele tellerpartij is... die bekers horen chrome te zijn namelijk. Check ook de rubbers van de voetsteunen en overige technische zaken. 25k in 20 jaar klinkt bijna te mooi om waar te zijn maar het kan....
Kijk, daarom kom ik hier af en toe naar toe voor vragen 🙂 Thanks!
 
Is die bovenste foto van de betreffende motor?
Ik heb het even nagekeken en die zijn inderdaad te verschillend.
 
Hello! Ga ook verder kijken op MF, maar alvast hier de vraag; wil m'n tank gaan laten spuiten in mooie vintage jaren 70 kleuren met een tof seventies patroon er op. Weet iemand daar een goed betaalbaar adres voor? Liefst in de buurt van Nijmegen of in elk geval Gelderland/Brabant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan