XT500 oplap project

Het ligt echt 100% zeker aan de accu.

Misschien dat de boel ergens sluiting maakt, maar ook die kans lijkt me vrij gering.
Ik heb namelijk al een keer gemeten of er sluiting ergens zit, en dat zit er niet. Daar ben ik eigenlijk zeker van.

Zoals je kunt zien in het filmpje, was er nauwelijks reactie van de motor, toen ik de accu eraf haalde, en deze vervangde voor een jump-starter (je weet wel, zo'n accu-pack waarmee je je auto start als de accu leeg is) , was er DIRECT, bij de 1e trap, reactie van de motor.
(en wat voor 1, wat een klap :} :+ )

Ik wist eigenlijk direct genoeg, het moet de accu wel zijn.
De vonk was toen ik hem met accu teste, ook vrij 'magertjes' , met zo'n dikke 1pitter had de vonk best iets feller mogen zijn.

Helaas niet gekeken hoe de vonk was met de jump-starter, maar het klonk zo overweldig, ik twijfel er niet eens aan.

De accu gaf overigens ook aan dat deze leeg was, gaf nog maar 11.5v aan.

Misschien dat de accu inderdaad direct alle stroom 'pikte' voordat deze zich naar de bobine kon banen, en had ik hem misschien ook wel kunnen testen zonder accu...
Maarja, niet aan gedacht.

Ik ben eigenlijk vrij zeker van me zaak, het probleem zit in de accu.

Sluiting sluit ik ook uit :+

Vanavond laat ik het wel weten, uurtje of 8, half 9 hoop ik weer verslag uit te kunnen brengen *D :P
Met een filmpje die wel goed is ;)

edit : En ja, de benzine is benzine :)
 
Laatst bewerkt:
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( + :(

Ik snap er geen bal meer van ! :(

Ding lijkt kortsluiting te maken ( ja toch wel :+ ) , maar toch ook weer niet, ik snap er geen aarsch meer van.

Als ik het stekkertje dat uit het blok komt eraf haal, en ieder stekkertje daarvan met elkaar meet, krijg ik steeds contact onderling.
Met ieder stekkertje.

Aargg.. laat ook maar, ik snap er echt niks meer van.

Morgen ga ik gewoon nog eens kijken.

Overigens heb ik ook wat pitting van de contactpuntjes weg gehaalt, met een gelukje was dat het probleem.
Ik zou eigenlijk niet eens meer weten of ik het na het schoonmaken van de puntjes nog een keer geprobeerd heb, omdat ik toen volgens mij gelijk al met de electra ging kloten. :/

*zucht*
 
Ik heb ook echt alle stekkertje nagelopen, nergens kan ik een fout oid vinden, alles zit gewoon zoals het hoort.

Snap het echt niet meer, ook baal ik ervan dat ik niet meer weet of ik de motor nou nog een keer getest had toen ik de puntjes schoon had gemaakt B|

Morgen nog een keer proberen, en alles weer ff nalopen, als het dan nog niet lukt ga ik wel een nieuw bougie'tje scoren, uit wanhoop :/
 
Oke, dan gaan we dat proberen.

Wist niet dat ik het als 1 grote spoel moest zien, dacht altijd dat het aparte spoeltjes waren.. :)
 
Nou, weer geen resultaat.

Maar altijd positief blijven en blijven hopen... *O*

Vandaag de massa van de bobine nog eens nagekeken :+
Massa was niet helemaal super, dus contacten even helemaal schoon geveild en ingespoten met contact-spray.
Ik moet toegeven, de vonk zag er weldegenlijk beter uit als voorheen. ( had express even van de voren de vonk gecheckt, en even na de behandeling gekeken )
Tjah, ondanks dat ik nieuwe spulletjes voor de ontsteking heb bestelt (contactpunten, bougie, en condensator) denk ik toch eigenlijk niet dat het probleem in de ontsteking zit. Nu. :+ :)

Dus even gekeken of de motor nu wel wou starten, maar nee hoor, weer precies hetzelfde als voorheen.

Dus de carburateur er toch maar vanaf gehaald.
Carb. was eigenlijk hartstikke schoon van binnen, maar er vielen mij toch 2 hele kleine dingetjes op.
Toen ik het vlotterbakje eraf haalde vond ik dat er wat weinig benzine in stond, ik had van te voren natuurlijk de motor al een paar keer aangekicked, er zat nog wel benzine in de benzine slang, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat de vlotterbak 'vol' was voordat ik hem eraf haalde.

Daarna viel mijn oog op het vlotternaaldje, bij indrukken kwam er belletjes uit, en hij veerde niet meer helemaal zoals het hoort.
Mij is altijd geleerd dat wanneer je belletjes ziet bij het indrukken van het naaldje, dat deze lek is en vervangen moet worden.
Dus ook hier weer een klein kansje dat dit het probleem is.

Feit is, de symptonen (of hoe de hell je dat ook schrijft) , voldoen wel aan te weinig benzine.

Gelukkig had ik ooit eens een carburateur revisie-setje besteld, dus die gaan we morgen dan maar eens gebruiken. :Y

Ik blijf hopen !

Ook de carb. nog even optisch schoon gemaakt 8-)
 
Nou, weer geen resultaat.

Maar altijd positief blijven en blijven hopen... *O*

Vandaag de massa van de bobine nog eens nagekeken :+
Massa was niet helemaal super, dus contacten even helemaal schoon geveild en ingespoten met contact-spray.
Ik moet toegeven, de vonk zag er weldegenlijk beter uit als voorheen. ( had express even van de voren de vonk gecheckt, en even na de behandeling gekeken )
Tjah, ondanks dat ik nieuwe spulletjes voor de ontsteking heb bestelt (contactpunten, bougie, en condensator) denk ik toch eigenlijk niet dat het probleem in de ontsteking zit. Nu. :+ :)

Dus even gekeken of de motor nu wel wou starten, maar nee hoor, weer precies hetzelfde als voorheen.

Dus de carburateur er toch maar vanaf gehaald.
Carb. was eigenlijk hartstikke schoon van binnen, maar er vielen mij toch 2 hele kleine dingetjes op.
Toen ik het vlotterbakje eraf haalde vond ik dat er wat weinig benzine in stond, ik had van te voren natuurlijk de motor al een paar keer aangekicked, er zat nog wel benzine in de benzine slang, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat de vlotterbak 'vol' was voordat ik hem eraf haalde.

Daarna viel mijn oog op het vlotternaaldje, bij indrukken kwam er belletjes uit, en hij veerde niet meer helemaal zoals het hoort.
Mij is altijd geleerd dat wanneer je belletjes ziet bij het indrukken van het naaldje, dat deze lek is en vervangen moet worden.
Dus ook hier weer een klein kansje dat dit het probleem is.

Feit is, de symptonen (of hoe de hell je dat ook schrijft) , voldoen wel aan te weinig benzine.

Gelukkig had ik ooit eens een carburateur revisie-setje besteld, dus die gaan we morgen dan maar eens gebruiken. :Y

Ik blijf hopen !

Ook de carb. nog even optisch schoon gemaakt 8-)

Ziterwelbenzineindetank ?
 
Ja :+

Als je had gelezen had je kunnen lezen dat ik een ontluchtings gaatje op de fles heb gemaakt. :)

Overigens testen ik hem gisteren gewoon met een klein trechtertje in de benzineslang.

Dus dat ontluchten enz. zit wel goed :)

We gooien er vanavond gewoon zo'n carb. revisie setje tegenaan, even het vlotterniveau checken, en dan gewoon nog eens proberen :)
 
Nou, weer geen resultaat.

Maar altijd positief blijven en blijven hopen... *O*

Vandaag de massa van de bobine nog eens nagekeken :+
Massa was niet helemaal super, dus contacten even helemaal schoon geveild en ingespoten met contact-spray.
Ik moet toegeven, de vonk zag er weldegenlijk beter uit als voorheen. ( had express even van de voren de vonk gecheckt, en even na de behandeling gekeken )
Tjah, ondanks dat ik nieuwe spulletjes voor de ontsteking heb bestelt (contactpunten, bougie, en condensator) denk ik toch eigenlijk niet dat het probleem in de ontsteking zit. Nu. :+ :)

Dus even gekeken of de motor nu wel wou starten, maar nee hoor, weer precies hetzelfde als voorheen.

Dus de carburateur er toch maar vanaf gehaald.
Carb. was eigenlijk hartstikke schoon van binnen, maar er vielen mij toch 2 hele kleine dingetjes op.
Toen ik het vlotterbakje eraf haalde vond ik dat er wat weinig benzine in stond, ik had van te voren natuurlijk de motor al een paar keer aangekicked, er zat nog wel benzine in de benzine slang, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat de vlotterbak 'vol' was voordat ik hem eraf haalde.

Daarna viel mijn oog op het vlotternaaldje, bij indrukken kwam er belletjes uit, en hij veerde niet meer helemaal zoals het hoort.
Mij is altijd geleerd dat wanneer je belletjes ziet bij het indrukken van het naaldje, dat deze lek is en vervangen moet worden.
Dus ook hier weer een klein kansje dat dit het probleem is.

Feit is, de symptonen (of hoe de hell je dat ook schrijft) , voldoen wel aan te weinig benzine.

Gelukkig had ik ooit eens een carburateur revisie-setje besteld, dus die gaan we morgen dan maar eens gebruiken. :Y

Ik blijf hopen !

Ook de carb. nog even optisch schoon gemaakt 8-)


waar je even naar moet kijken is je stationair sproeier. Als je in je carb kijkt, de kant van de cilinder, dan zie je daar een heel klein gaatje zitten. Deze komt uit op je stationair sproeier. Bij mij was de stationair sproeier wel open, maar dit gaatje zat dicht. Ik heb der ff met 8 bar doorheen geblazen en toen liep ie ineens wel :) had nml het zelfde probleem dat ie niet wilde starten (alleen als ik mijn stationair afstelschoef heel hoog zetten, maarja dan zet je je gasschuif open.)
 
Ja :+

Als je had gelezen had je kunnen lezen dat ik een ontluchtings gaatje op de fles heb gemaakt. :)

Overigens testen ik hem gisteren gewoon met een klein trechtertje in de benzineslang.

Dus dat ontluchten enz. zit wel goed :)

We gooien er vanavond gewoon zo'n carb. revisie setje tegenaan, even het vlotterniveau checken, en dan gewoon nog eens proberen :)


Gewoon alles vervangen dan doet ie het op een gegeven moment wel. :+
 
Joy to tha world ! *O* *O* *O*

Carburateur voorzien van een nieuw vlotter pennetje + houder.

Filmpje mag je kijken, onder 1 voorwaarde : Dat je hem helemaal af kijkt :+
( alleen jammer dat het geluid even wegvalt als ik begin te ouwehoeren, maarja, met wat fantasie om de lege plekken in te vullen begrijp je wel wat ik zeg :) )

sheved's Library

:+
 
Weer aantal dingen erop gezet :)

001-56.jpg


002-43.jpg


003-31.jpg


004-19.jpg


Had van de week ook gezeik met de electra, om de 1 of andere reden sloeg de zekering steeds door.
Alles werkte goed, prima, niks mis, etc.

Nieuwe zekeringetjes gehaalt, weer wat geprobeerd, (zekering zat wat los in het zekering houdertje, misschien dat dat de oorzaak was? :? ) , maar hij blijft het nu doen.
Heel vreemd.

Anyway, volgens mij ben ik helemaal klaar, tank ga ik volgende week effe informeren hoe het daarmee is. Of de alu-tank nog bruikbaar is.
 
Klaar *D

Nieuwe tankje gehaalt bij de frame richter, hij had er nog een liggen en de oude was niet meer te redden.
We dachten dat het een stalen tank was, maar wat blijkt, het is een alu tank *D

Piccie's !

Zo kreeg ik het tankje.

005-20.jpg


Beetje poetsen, zie links en rechts..

008-10.jpg


Na wat stevig boenen, en even in de wax gezet :

009-7.jpg


Benzine kraantje over zetten, de vieze kwam uit de witte tank.

007-8.jpg


Tadaaaaa !!!

010-5.jpg


011-3.jpg


012-3.jpg


013-2.jpg


014-1.jpg


015-1.jpg


Zo wit tankje misstaat toch niet, ben erg tevreden ermee 8-) :)

Uiteraad meteen een test ritje gemaakt, en een XT is natuurlijk pas af als je ermee hebt gesprongen en even een stukje off-road mee bent gegaan :+

016-2.jpg


Het is misschien niet helemaal te zien aan de vuiligheid, maar ik ben weldegenlijk van het pad af geraakt *D
Kwam meteen al op een weggetje wat voorheen onbekend terrein was voor mij, dat je met de XT heen gaat waar je wil was wat mij betreft meteen al weer bewezen.
Wat rijd dat toch fantastisch *O*

Overigens kwam ik na het test ritje nog 1 dingetje tegen, het benzine kraantje sluit niet helemaal goed af, eigenlijk precies op de schroeven, zit ook een klein pakkingkje, maar deze sluit niet helemaal meer goed af..
Vervelend.

Volgens mij heb ik ergens nog wel een stukje pakkingspapier liggen waaruit ik een mooi ringetje kan knippen, morgen even zoeken en meteen maar maken.
Tank is intussen ook netjes gedraind.

Is altijd zo vervelend als zoiets langzaam blijft druppelen, dan stinkt je hele schuur naar de benzine dampen vanwege 10kleine druppeltjes die overnight zijn gevallen... :(

Maar bedankt voor alle tips en hulp enzo mensen ! Helemaal super !
 
Klaar *D

Nieuwe tankje gehaalt bij de frame richter, hij had er nog een liggen en de oude was niet meer te redden.
We dachten dat het een stalen tank was, maar wat blijkt, het is een alu tank *D

Piccie's !

Zo kreeg ik het tankje.

[afbeelding]

Beetje poetsen, zie links en rechts..

[afbeelding]

Na wat stevig boenen, en even in de wax gezet :

[afbeelding]

Benzine kraantje over zetten, de vieze kwam uit de witte tank.

[afbeelding]

Tadaaaaa !!!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo wit tankje misstaat toch niet, ben erg tevreden ermee 8-) :)

Uiteraad meteen een test ritje gemaakt, en een XT is natuurlijk pas af als je ermee hebt gesprongen en even een stukje off-road mee bent gegaan :+

[afbeelding]

Het is misschien niet helemaal te zien aan de vuiligheid, maar ik ben weldegenlijk van het pad af geraakt *D
Kwam meteen al op een weggetje wat voorheen onbekend terrein was voor mij, dat je met de XT heen gaat waar je wil was wat mij betreft meteen al weer bewezen.
Wat rijd dat toch fantastisch *O*

Overigens kwam ik na het test ritje nog 1 dingetje tegen, het benzine kraantje sluit niet helemaal goed af, eigenlijk precies op de schroeven, zit ook een klein pakkingkje, maar deze sluit niet helemaal meer goed af..
Vervelend.

Volgens mij heb ik ergens nog wel een stukje pakkingspapier liggen waaruit ik een mooi ringetje kan knippen, morgen even zoeken en meteen maar maken.
Tank is intussen ook netjes gedraind.

Is altijd zo vervelend als zoiets langzaam blijft druppelen, dan stinkt je hele schuur naar de benzine dampen vanwege 10kleine druppeltjes die overnight zijn gevallen... :(

Maar bedankt voor alle tips en hulp enzo mensen ! Helemaal super !

Nou Ed, hij is weer helemaal zo als die hoort.
Ik heb je hele verbouwing gevolgt en wat ik zo leuk vind is dat je hem verder gewoon heb gelaten zo als die was.
Vaak gaan mensen hem weer helemaal in show room staat brengen. Ook niet verkeerd, maar dit vind ik eigenlijk wel zo leuk. succes er mee,

gr, Look.
 
Bedankt look,

Ik heb hem inderdaad express niet helemaal tiptop gemaakt.

Ik vond het eigenlijk onzin, ding was nog nooit zat, en om het frame enzo te gaan stralen en spuiten, nieuwe schokbrekers enzo erop te zetten... etc. etc.

Dan gaat het gewoon echt veel knaken kosten, en waarvoor ? Zodat je motor iets meer glimt ?

Neuh, een restauratie is nog lang niet nodig, deze kan zo wel weer 10jaar mee.
Daarna restaureren we de boel wel goed.

Ik vond het nu gewoon onzin om te doen, bovendien heb ik de restauratie van me CB77 er net opzitten, heb daar een jaar over gedaan en ik heb ook geen zin om nu weer een jaar lang boutjes te gaan zitten te polijsten.
Bovendien is het een offroad/enduro fietsje, en daar zal die zo nu en dan ook gewoon voor gebruikt gaan worden :)

Ik probeer er natuurlijk gewoon zuinig mee om te gaan, maar hij word ook gewoon gebruikt, anders is er ook niks aan, dit fietsje wil gewoon spelen en lekker ploppen, niet stilstaan. :)

@ hippie, fiets stuurt gewoon zoals voor het ongeluk, frame is gericht en hij blijft keurig rechtuit gaan, meneer Bram: richten van velgen en frames verstaat zijn vak wel, ben echt helemaal tevreden :) *O*
 
Laatst bewerkt:
Zo, benzine kraantje is ook weer gemaakt.

Had nog wat oude pakkingen liggen, en heb daar 2 mooie stukje uitgeknipt, is nu mooi dicht :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan