Yamaha FJ 1200 als beginnersmotor

FJ 1200 geschikt voor beginnende rijder ?

  • NEE je bent gek !

    Stemmen: 3 7,1%
  • Nee te zwaar.

    Stemmen: 18 42,9%
  • Nee

    Stemmen: 1 2,4%
  • JA !

    Stemmen: 19 45,2%
  • JA echt geschikt

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ga voor de Honda !

    Stemmen: 1 2,4%

  • Totaal aantal stemmers
    42
de fj1200 site staat reeds in mijn favorieten lijst.
misschien heb je het al gedaan, maar vraag/zoek daar ook eens naar de typische dingetjes waar je op moet letten bij aanschaf (beetje ratelen bij wegrijden vanuit stationair mag, let op middencollector uitlaat, tis een zware fiets dus let op slijtageonderdelen als remmen e.d., beetje slappe voorvering hoort er standaard ook bij, koppelingscylinder zit op plek waar veel vuil komt, dus soms revisie nodig)

je kan ook vragen of er iemand met je meegaat van de club, zijn er veel die dat zo doen en kan je - zeker als je beginner bent - een miskoop besparen (dat geldt niet specifiek voor de FJ maar natuurlijk voor elke fiets die je koopt)
 
Als je dr een beetje verstandig mee omspringt is het prima te doen. Hou er wel rekening mee dat je niet zoals op een lichtere (zoals je lesfiets) fiets nog "de bocht kan insturen terwijl je dr al voorbij bent".
Ik zou als ik op deze fiets zou opstappen eens ff flink gaan oefenen op een leeg industrie terrein op een fijne zonnige zondag. Blokeer eens een wieltje, kijk hoe en wanneer je nog kan insturen enz enz. , want als je bij zo'n zware jongen pas begint te leren als je met 30 km te hard een afrit neemt ben je nog niet jarig...
Maar ja als je het een beetje handig aanpakt komt alles goed.

Veel Plezier!! :9~
 
Ik ben bij mijn eerste bike ervan uit gegaan als ik een 900 kan hanteren zal ik zeker een 750 aankunnen. Ik zou zo zeggen, ga ze alle 2 uitproberen en deze waar je je het lekkerst op voelt, nemen.
Het zou me niet verwonderen dat dit de FJ zou zijn. Touren maar :]
 
Dus als ik het goed heb is het ongeveer 50/50..

Ik zal het dus moeten gaan ervaren welke motor het prettigst rijd en het handelbaarst voor mij is..

iedereen bedankt voor de reacties :}
 
Waarom geen 1500 als eerste motor?....., hayabusa niks voor je?.....
Lieve mensen, als je je rijbewijs hebt gehaald, betekend dat nog niet dat je gelijk (goed) kunt motorrijden......... :N

Kawa 400-Suzi 400-Yamaha xt500-honda 750- VX800 -Honda CBR 1000F - Transalp


CBR1000F te zwaar voor je...??? _O-
 
Maar hij heeft wel een punt. Daarbij kun je nog zo gecharmeerd zijn van een bepaald type motor, extatisch zijn tijdens een testrit en er na een paar maanden achterkomen dat je toch liever meer rechtop of juis voorover wil zitten. Alleen daarom al adviseer ik mensen die het idiote idee hebben dat ik er iets vanaf weet eerst een gemiddeld brik (zeg t/m diversion 600) te kopen en daar een jaartje op rond te rijden.

En na een jaar ruil je 'm in en krijg je er bij een dealer meer voor terug dan je er voor betaald hebt.
 
over 't algemeen dalen motos in waarde, en als je meer krijgt van een dealer dan je betaald hebt dan krijg je gewoon minder of geen korting op de aankoop van je volgende fiets, dus,...
 
Goedkopen motoren dalen nauwelijks in waarde. 10 jaar geleden kon je een leuke 550 kopen voor 1000 gulden en die gaan nu rustig weg voor 500 euro ofzo. Als je goed rondzoekt kun je voor weigig geld een leuke motor kopen, zeker partikulier. Als je die na een jaar wil inruilen krijg je vaak zeker dat bedrag terug.

Dat is dan in feite wel een verkapte korting, maar hoeveel korting denk je dat je zonder inruil kunt krijgen op een (nieuwe) motor van 7000 euro en hoeveel denk je dat je in een jaar op zo'n ding afschrijft?

Dat je er niet écht mee kunt verdienen lijkt me verder geen discussiepunt. Wat m'n punt wel is, is dat je geen dief van je eigen portomonaie bent als je een jaartje leert op een goedkope en wat lichtere motor en dat je misschien een teleurstelling kunt voorkomen.
 
misschien heb je het al gedaan, maar vraag/zoek daar ook eens naar de typische dingetjes waar je op moet letten bij aanschaf (beetje ratelen bij wegrijden vanuit stationair mag, let op middencollector uitlaat, tis een zware fiets dus let op slijtageonderdelen als remmen e.d., beetje slappe voorvering hoort er standaard ook bij, koppelingscylinder zit op plek waar veel vuil komt, dus soms revisie nodig)

je kan ook vragen of er iemand met je meegaat van de club, zijn er veel die dat zo doen en kan je - zeker als je beginner bent - een miskoop besparen (dat geldt niet specifiek voor de FJ maar natuurlijk voor elke fiets die je koopt)

En handig om te weten dat een hoop XJR onderdelen ook op een FJ passen.. (uiteindelijk is het hetzelfde blok ;) )

Uhh... is een XJR nix voor je :] is alleen wat duurder ben ik bang... :X
 
Ik zou het niet doen,er zijn veel logische redenen voor om eerst op wat lichters te beginnen.Je besluit het zelf uiteindelijk. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan