Beste MF'ers
Ik ben sinds een jaar in het bezit van een Yamaha R1 uit 2004. Loopt als een beest en ziet er netjes uit. In het begin heb ik 2 keer gehad dat ik hem startte en dat hij erg slecht liep en als ik het gas losliet dan viel hij uit. Deed mij erg denken aan een soort noodloop.
Na die 2 keer heb ik het nooit weer gehad, erg vreemd dus. Natuurlijk ben ik zelf gaan nadenken waar dit door zou kunnen komen. Als je de motor met de sleutel op contact zet dan gaat de toerenteller helemaal naar rechts en dan weer terug. Ook hoor je een geluid (volgens mij is dat de benzinetoevoer). Nu denk ik dat ik die 2 keer dat hij in de "noodloop" is gegaan de motor te snel heb gestart. Sindsdien wacht ik altijd netjes even voordat ik hem start en heb ik het nog niet weer gehad.
Nu ging ik vorige week een stukje rijden en reed ik een tijdje binnen de bebouwde kom. Ineens merkte ik dat hij weer in zo'n zelfde noodloop kwam. Toen ik het gas losliet viel hij uit. Ik keek naar de temperatuur en deze was 105 graden, ook stond de fan aan. Ik zette de motor van het contact en daarna weer erop. De Fan sloeg weer aan en ik startte hem weer. Wederom de "noodloop". Vervolgens heb ik hem weer uitgezet. Toen heb ik 10 minuten gewacht en hem weer gestart, de temperatuur was toen 90 graden. Hij liep weer prima en ben (met de genoeg rijwindkoeling) naar huis gereden. De temperatuur zakte toen zelfs naar 72 graden en hij liep als een zonnetje. Het was die dag wel warm maar niet extreem. Graadje of 25.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die weten wat dit probleem zou kunnen zijn. Uiteraard heb ik zelf al gegoogled en zie dan verschillende dingen. Van koelvloeistof bijvullen tot het afbrokkelen van de binnenwand van de cilinders??? De koelvloeistof heb ik meteen even gecheckt en die is gewoon netjes op peil.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
Carlo
Ik ben sinds een jaar in het bezit van een Yamaha R1 uit 2004. Loopt als een beest en ziet er netjes uit. In het begin heb ik 2 keer gehad dat ik hem startte en dat hij erg slecht liep en als ik het gas losliet dan viel hij uit. Deed mij erg denken aan een soort noodloop.
Na die 2 keer heb ik het nooit weer gehad, erg vreemd dus. Natuurlijk ben ik zelf gaan nadenken waar dit door zou kunnen komen. Als je de motor met de sleutel op contact zet dan gaat de toerenteller helemaal naar rechts en dan weer terug. Ook hoor je een geluid (volgens mij is dat de benzinetoevoer). Nu denk ik dat ik die 2 keer dat hij in de "noodloop" is gegaan de motor te snel heb gestart. Sindsdien wacht ik altijd netjes even voordat ik hem start en heb ik het nog niet weer gehad.
Nu ging ik vorige week een stukje rijden en reed ik een tijdje binnen de bebouwde kom. Ineens merkte ik dat hij weer in zo'n zelfde noodloop kwam. Toen ik het gas losliet viel hij uit. Ik keek naar de temperatuur en deze was 105 graden, ook stond de fan aan. Ik zette de motor van het contact en daarna weer erop. De Fan sloeg weer aan en ik startte hem weer. Wederom de "noodloop". Vervolgens heb ik hem weer uitgezet. Toen heb ik 10 minuten gewacht en hem weer gestart, de temperatuur was toen 90 graden. Hij liep weer prima en ben (met de genoeg rijwindkoeling) naar huis gereden. De temperatuur zakte toen zelfs naar 72 graden en hij liep als een zonnetje. Het was die dag wel warm maar niet extreem. Graadje of 25.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die weten wat dit probleem zou kunnen zijn. Uiteraard heb ik zelf al gegoogled en zie dan verschillende dingen. Van koelvloeistof bijvullen tot het afbrokkelen van de binnenwand van de cilinders??? De koelvloeistof heb ik meteen even gecheckt en die is gewoon netjes op peil.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groeten,
Carlo