Yamaha R7

yamaRules

Die hard MF'er
5 aug 2002
836
3
nvt
Welk model is dit?? Hijs naar mijn weten niet meer leverbaar. Kheb er ooit welles wat van gehoort, maar dat was nog voor mijn motor periode.
Foto's zijn natuurlijk ook welkom. Hoeveel vermogen had ie. ect.
 
Het model waarmee ze in de Superbikes raceten, daarvoor moet je verplicht ook een straatversie uitbrengen, de R7 dus. Een R7 is vooral DUUUR.

Piccie:

yamaha_r7_10.jpg


Specs:

Boring x Slag 65.5 x 44.5 mm Grondspeling n.v.t.
Cilinderinhoud 599 cc Wielbasis 1400 mm
Versnellingen 6 Smeersysteem Wet sump
Verbruik 1:15 Drooggewicht 176 kg
Tankinhoud 23 liter
Secundaire transmissie ketting ? : ?
.
Carburatie Benzine-injectie
Koppeling Natte meervoudige platenkoppeling in oliebad
Vermogen 126 pk / 13.800 t.p.m.
Koppel n.o.
Veerweg voor 120 mm
Veerweg achter 138 mm
Band voor 120 / 70 - 17
Band achter 180 / 55 - 17
Balansas Geen
Zithoogte 840 mm
.
Voorrem Vierzuiger remklauwen met 320 mm zwevende schijven
Achterrem Dubbelzuiger remklauw met 245 mm schijf
 
5441


Nu vind ik het altijd vervelend als mensen lopen te zeuren over die schaamranden...

maar... sjessus... :)

(zelfvertrouwen krijg je hier van ;) )
(ding komt vast net van de lopende band bertv)
 
FL60.000,- ???????????????????
Damn, gaat het. wat een achterlijke prijs zeg. Wat maakt dat ding zo duur dan. Hij is volgens mij vrij gelijkwaardig aan de R6 of niet
 
FL60.000,- ???????????????????
Damn, gaat het. wat een achterlijke prijs zeg. Wat maakt dat ding zo duur dan. Hij is volgens mij vrij gelijkwaardig aan de R6 of niet
Nou...hij is exclusief..er zijn er niet veel van gemaakt, terwijl de halve wereld op een R6 rijdt.

En dit is echt een pure racemotor..keiharde vering enzo...de R6 is toch iets meer geschikt voor op straat.
 
aha ok tenx voor de reacties. Geen r7 voor mij. haha. Ik hou het voorlopig wel bij mijn thundercatje.
 
prestaties waren ook niet zo denderend, maar dat kwam door een eeeerg lange 1e versnelling en doordat het blok (elektronish??) begrensd is, dacht ik :?

In die schaamranden kan je kijken of je haar nog goed zit.. :P

p.s. Die specs van je Rev....gaat over een 600cc..

 
juist!
hier de goeie :
Make Yamaha
Model YZF-R7
Powertrain Layout Mid Engine / RWD
Base Price $32 000
Dimensions

WheelBase 1400 mm / 55.1 in
Length 2060 mm / 81.1 in
Height 1125 mm / 44.3 in
Width 720 mm / 28.3 in
Weight 176 kg / 388 lbs
Seat Height 840 mm / 33.1 in
Engine

Configuration Liquid-Cooled, In-Line 4
Valvetrain DOHC 5 valves / cylinder
Displacement 749 cc / 45.8 cu in
Power 125 kw / 170.0 bhp @ 13,800 rpm
Torque 72.1 nm / 53.4 ft lbs @ 9,000 rpm
Bore 72 mm / 2.83 in
Stroke 46 mm / 1.81 in
Compression Ratio 11.4:1
BHP / Liter 220.0 bhp
Redline 15,500 rpm
Carburetion (4) 46mm Mikuni CV Downdraft w/Throttle Position Sensor (TPS)
Transmission

Type 6-Speed Constant Mesh
Final Drive 2.529
1st Gear Ratio 2.235
2nd Gear Ratio 1.895
3rd Gear Ratio 1.667
4th Gear Ratio 1.435
5th Gear Ratio 1.292
6th Gear Ratio 1.174
Chassis & Body

Front Suspension Fully Adjustable 43mm Inverted Telescopic Fork
Rear Suspension GP-type box-section aluminium swinging arm Monocross system
Tire Sizes F 120/70-ZR17
R 180-55-ZR17
Brake Types Cross drilled discs
Brake Size F Dual 320 mm / 12.6 in
R 245 mm / 9.6 in
Available ABS Not Available
Body Material Aluminum alloy - diamond - Deltabox II
Performance

Top Speed 187.0 mph / 300.9 kph
0 - 30 mph 1.5 seconds
0 - 60 mph 2.5 seconds
0 - 100 mph 5.9 seconds
0 - ¼ mile 9.96 @ 135.95 mph
EPA City / Hwy Way Too Fast
 
Ik had gelezen in een oude Moto73 waarin de R7 vergeleken werd met een Gixxer750 en Kawa ZX7R dat ie toch niet zo snel was, ik weet de getallen niet meer, maar wel dat door de erg lange 1e versnelling de 0-100 sprint sneller ging met een 600cc-tje..

kzal het eens opzoeken...
 
als je een standaard R7 koopt kun je je gashendel maar 3/4 open draaien, als je die begrenzing eraf haalt dan is hij wel een stukje sneller. en die lange eerst versnelling zal wel alles te maken hebben met het doel van de fiets -> racen.
 
Hij is begrensd op zijn injectoren.
2 per cilinder waarvan standaard het er maar 1 doet!
Versnellingsbak is close-ratio net als op mijn gsx-r600,dus lange eerste en de rest lekker kort.
Ze zijn vaak op Zolder te zien.
 
Owh, ik heb ze ff snel van motormaniacs.nl af gecopy/paste...

He, wel eerst ff vragen he! Zit copyrights op! ;)
Fantastisch ding. Heb er zelf een rondje op mogen rijden en een geluid dat er in zit... :9~
15.000 toeren in de 1e versnelling al goed voor ca. 150 km/u.

En als zoveel exotische dingen...mooi maar duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan