Yamaha SRX6 super single

Ga je daar geen spijt van krijgen?
Frame lijkt nu misschien redelijk omdat de rest zo aftands is, als straks de rest als nieuw is, lijkt het frame misschien nergens naar.
Je hebt nu de hele zooi zover uit elkaar dat het een kleine moeite is, om dat frame meteen mee te nemen.
Als straks alles in elkaar zit is het te laat......
Soms schrijf je iets op en als je het dan terugleest staat er iets anders dan je bedoelt 😳.
Ik wil dus zeggen dat ik de goede verf niet wegstraal maar gebruik als onderlaag voor het spuitwerk. Ik spuit dezelfde kleur er weer op dus dat wordt heel netjes.

sneak preview:

 
Ik heb een mug doodgeslagen op mijn scherm. Het is nu net alsof er elke keer een kras in de pasgespoten lak zit, maar muggepoot. :+
 
Laatst bewerkt:
De tank vol met water en oxaalzuur. Aquariumpomp erop om de boel te agiteren.
Blijft zo een nachtje staan en dan is de roest er wel uit.
Wat uit de tank komt giet ik morgen over de betontegels hier. Werkt prima als algenverdelger.

 
Nieuwe schokbrekers binnen. Blijkt dat de oude eigenlijk niet goed passen. Het oog van deze shocks is uit het midden. De nieuwe Hagon shocks lijken wel goed.
En een knap voorspatbord

Postbode kent mijn drie laatste cijfers van mijn rijbewijs al uit zijn hoofd en riep "Tot woensdag!" 😳
 
Laatst bewerkt:
Even een vraag tussendoor. De doppen van de vorkpoten zitten muurvast en ook de inbusbouten in de voet. Nog tips hoe deze te verwijderen?
Nu heb ik de doppen eruit en ook de inbus draait. Maar het binnenwerk draait mee. Hier lijkt een 8 kant inwendig te zitten van bijna 24 mm. Heeft er iemand tips of ervaring hoe het binnenwerk in de voorpoten bij Yamaha's los te krijgen? WPH zegt special Yamaha tool.
 
Nu heb ik de doppen eruit en ook de inbus draait. Maar het binnenwerk draait mee. Hier lijkt een 8 kant inwendig te zitten van bijna 24 mm. Heeft er iemand tips of ervaring hoe het binnenwerk in de voorpoten bij Yamaha's los te krijgen? WPH zegt special Yamaha tool.
Met een luchtsleutel. Dan is het los voordat het binnenwerk bedenkt mee te moeten draaien.

Het is me ook wel eens gelukt met een bewerkte bezemsteel. :P
 
Ah, je hebt ook de BT46's erom.Heb ik ook bij mijn project,nog niet mee gereden.
Voor de vork zou ik een stang maken met een boutkop eraan.Wel ff uitzoeken welke maat,mss dat iemand het weet?
Met de slagmoersleutel lukt het meestal wel.
 
Ik moet even een lange inbus 8 mm naar 1/2" slagdop bestellen. Ik heb niets dat goed past.

Vandaag de rubber "dingen" die achter de zijkappen moeten nagemaakt.
Geen idee waar het toe dient. Maar ja het zit er niet voor de kzk.

 
Zijn de zijkapjes nog van metaal? Dan die rubber flappen misschien om de elektra te beschermen. :?
Ja dat zou kunnen. Maar ik denk ook aan geluidisolatie vanwege het luchtfilterhuis.
 
Nu heb ik de doppen eruit en ook de inbus draait. Maar het binnenwerk draait mee. Hier lijkt een 8 kant inwendig te zitten van bijna 24 mm. Heeft er iemand tips of ervaring hoe het binnenwerk in de voorpoten bij Yamaha's los te krijgen? WPH zegt special Yamaha tool.

Grootmoederstrucje (als grootmoeder graag aan motoren sleutelde)
Pak een oude bezemsteel en maak hier een beetje een punt aan.
Zet de vork in een bankschroef en druk hard met de bezemsteel aan de binnenkant terwijl je de inbus losdraait.

Succes!
 
Tegenslagen.
Eén vorkpoot is toch eigenlijk te veel gepit door roest om te herbruiken. In ieder geval zal de pitting de oliekeerring verslijten omdat deze in het verende gedeelte zit.
Daarom gelukkig op Ebay een set gevonden. Blijft toch altijd spannend. De gebruikte vorken zijn echt supermooi op de vergeelde lak na.
Wat een verschil in lengte ook tussen mijn veren en die in de andere vorken.

O ja, de vervangers zijn van een SRX400 maar ik heb gecheckt. Ook het binnenwerk is identiek. Met de luchtratel en een juiste inbusbit geen probleem om deze los te halen.
Gekke is dat bij een SRX400 wel beide vorken zijn uitgevoerd met ogen maar dat alleen de rechter poot is voorzien van een schijfrem.

Overigens ben ik een beetje in dubio of ik de poten opnieuw moet lakken als origineel of gewoon kaal laten?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan