Yamaha T-max 530 model 2017

Zo dat is aardig wat, 312 en dan pas na reserve, dat gaat de Max 2017 niet redden, maar ik heb het ook nog nooit geprobeerd dat zeg ik er wel bij
 
Het model 2017 zou nog zuiniger zijn. Ik heb zelf al eens pas getankt na 347 km. Als je alleen maar korte ritjes doet en altijd volgas wegschiet haal je dat natuurlijk niet.
 
Het motorblok is toch hetzelfde van zowel de 2016 als het nieuwe model?
 
Nou leegrijden wil ik wel, maar dan wel met een paar liter benzine in de topkoffer (in jerrycan) dat ik niet ergens in de middel of nergens stil kom te staan.
Ik ga er eens over nadenken
 
@ Kejo...woensdagavond gaat mijn Tmax binnen voor de orginele gps steun en toebehoren te laten installeren...ik kijk ernaar uit.
grtz
Danny
 
Vorige week 1000km op de teller van mijn DX! Dat is na 10 maanden zo'n 100km per week. Ik hoor de lachers al. Vrijwel gelijk met de DX kocht ik ook een nieuwe woon-werk bromscooter, toevallig ook een Yamaha. Moest vanwege de Milieudinges in Amsterdam waar ik werk. De teller op die scooter, een lawaaiig kreng, staat nu op ruim het dubbele.

Kejo, mag ik je hartelijk danken voor het delen van je ervaring met de Yamaha gps-houder? Ik zag het plaatje vorig jaar al maar kon het niet goed thuisbrengen, nu wel en vanmiddag heb ik er een besteld bij de dealer. Ik vraag mij alleen af of ik de tien jaar oude Zumo 550 die nog in een la ligt ga gebruiken of iets nieuws moet kopen.

Het verbruik: De tankbeurten tot nu toe gaven een verbruik van strak rond de 1:20. Niet slecht maar ook niet bijzonder.

Dandev: Ik heb vorig najaar ook een Ermax Hugger gekocht. Toen ik hem wilde monteren liep ik vast. De gebruiksaanwijzing was onduidelijk, met name de montage aan de rechterzijde. Daar loopt de handremkabel via een beugel en die zit in de weg. Ik zag niet 1-2-3 hoe dat zou moeten passen en heb de boel maar opzij gelegd. Hoe heb jij dat opgelost?

Tot slot, het rijden op de DX blijft een bijzondere ervaring!
 
@ Dirk...de bevestiging van de beugel heb ik eraf gehaald omdat die overbodig is ...de kabel loopt netjes mee achter de hugger en kan niet weg.... moet je niet bang voor zijn...ondertussen heb ik er 5000km mee gereden en vind het een meerwaarde ...qua look en voor de regen...is persoonlijk hee

@ Kejo...De gps houder is ondertussen ook gemonteerd door de dealer met de orginele ram houder van tomtom...de dealer heeft hem geplaatst zoals het hoort maar voor mij stond hij dan te hoog waardoor ikzelf dan de Ram wat naar beneden gekanteld heb en vind ik beter...alleen kan ik nu niet meer de tomtom verticaal draaien omdat hij net de onderste bout raakt...ofwel ga ik een klein stukje eraf doen of een andere ram houder....daar ben ik nog niet uit...denk dat die van jouw beter is.
 
.
full
 
Danny,
kan je de ram niet omgekeerd op de houder bevestigen met de moeren onder? is misschien net voldoende.

Dirk,
Ik ben nog steeds tevreden met mijn oude zumo 660.
Nieuwere toestellen hebben uitgebreidere mogelijkheden en betere schermen maar zolang de 660 perfect werkt ga ik hem niet vervangen.
Veel plezier ermee.
En ja rijden met de DX super leuk 8-) 8-)
 
Danny,

Bedankt voor de duidelijke foto's. Ik ga binnenkort de hugger alsnog monteren. Ik heb weinig of niet tijdens vies weer gereden maar rond het achterwiel is de boel behoorlijk modderig. Eerst maar eens schoonmaken.
 
Opeens gek geluid:

Rijd ca 50 km/uur, geef dan vol gas. Sta in de S-modus.

Eerst trekt hij goed op, dan houdt hij even in, hoor soort hoog piep geluid, neem ietsje gas terug, dan trekt hij weer op.

Zou de aandrijfriem slippen ?

Iemand dit wel eens bij de hand gehad ?

Hoe op te lossen ?

Gas minder ver open draaien ?
 
De gps steun heb ik vandaag ontvangen.

De RAM mount heb ik hier gekocht.

Ik heb ook het USB dingetje voor de steun gekocht, ik ben van plan in de toekomst daar een nieuwe Navigatie op aan te sluiten. Kan ik de gps-houder makkelijk losnemen. Voorlopig zal ik de 12V steker van de 10 jaar oude Zumo in het opbervakje prikken.

Komend weekend de boel eens aansluiten, ik moet wel uitzoeken waar de 12V stroomvoorziening te vinden is bij het stuur. Iemand een idee? Is bekend of er ergens een Service Manual/Werkplaatshandboek rondzwerft?

Wacht, zojuist bij easyparts.nl exploded views van de DX gevonden. Ik word er nog niet veel wijzer van...
 
Ik was wat te voortijdig met mijn vragen, zojuist alvast de onderdelen uitgepakt en bij de Y-kabel zaten vier kantjes A4 met instructies. Zo zo, er staat wat te wachten. De halve voorkant moet uit elkaar om stroom af te tappen. Gelukkig is het een lang weekend.
full
 
Het plaatsen van de Yamaha gps-steun op het stuur is met twee schroefjes een eenvoudig klusje maar het USB blokje voorzien van spanning is een ander verhaal. Yamaha heeft bedacht dat de 12V afgetakt moet worden met een Y-Cable bij de aansluiting van de standaard 12V accessoire voeding in het opbergkastje. Om daar bij te komen moet de hele voorkant uit elkaar. Dat viel tegen, voor een ervaren Yamaha monteur zal het gesneden koek zijn maar ik ben er meerdere uren zoet mee geweest. En dan te bedenken dat ik die 5V USB voorlopig niet nodig heb...

De tien jaar oude Zumo 550 die ik onlangs uit de mottenballen gehaald heb werkt op 12V, ik dacht de voeding eenvoudig uit het opbergkastje te halen, dat ging maar als er een snoertje naar buiten loopt kan het deurtje niet meer dicht! Vanmiddag in het zonnetje een eerste ritje mat navigatie gemaakt.

En de hugger zit sinds eergisteren ook op zijn plek.

full
 
Laatst bewerkt:
Goed gewerkt Dirk :t de steun die jij en Jos gebruikt lijkt mij beter dan die van Tomtom zelf, daar ga ik eens een nachtje over slapen en misschien veranderen :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan