yamaha Tmax tech max 2020 - 560cc

De techmax is een heel goede keuze en heeft de meeste opties, de elektrische ruit en cruisecontrol vind ik heel aangenaam, ik zou als extra de steun met USB aansluiting bijnemen, zo kan je zowel navigatie als je smartphone gebruiken , ik heb gehoord dat er een nieuwe kleur voor 2021 zou bijkomen, welke is nog niet bekend. 😉
 
Thx @Dandev, ik wil graag een testrit maken maar er zijn bij de verschillende dealers geen demomodellen beschikbaar, dus helaas nog ff wachten helaas,
USB is denk ik wel handig inderdaad, is dit een standaard Yamaha accessoire?
 
Deze is als optie bij te nemen en kost als ik het goed heb 125 euro + de usb kabel 35 euro, er is ook een Touring pakket 499 euro in BE waar dit inbegrepen is en een koffer achterop indien je dit zou willen en beschermers. 😉
 
Volgens mij niet, althans ik ben er niet bekend mee. Ik ben bij drie dealers geweest en die hebben er niets over verteld. Ze gaven aan geen demo model te hebben, ook niet op korte termijn. Ze gaven aan dat er weinig Tmax modellen beschikbaar zijn en dat ze dit jaar ook niets meer binnenkrijgen.
Dat lag volgens een van hen aan de grote populariteit van de Tmax in zuidelijke landen, hierdoor is er in NL minder beschikbaar. Ik vond het zelf eigenlijk wel een redelijk vaag verhaal.
 
Dat verhaal lijkt wel te kloppen dat bijna alle Tmaxen voor dit jaar zijn uitverkocht, en ik weet ook dat de meeste dealers geen demo hebben omwille dat ze toch verkocht raken , dus waarom zouden ze dit doen. Enkel in Brussel weet ik er eentje.
 
Dat verhaal lijkt wel te kloppen dat bijna alle Tmaxen voor dit jaar zijn uitverkocht, en ik weet ook dat de meeste dealers geen demo hebben omwille dat ze toch verkocht raken , dus waarom zouden ze dit doen. Enkel in Brussel weet ik er eentje.

Dan wordt het helaas wachten voor mij ... 8)7
 
Hallo Allemaal,

Na veel op dit forum te hebben gelezen en een proefritje gemaakt te hebben op een X-max en T-max. besloten om een T-max Tech te kopen.
Heeft er iemand ervaringen met het vervangen van de stock Vario/Uitlaat ?
 
Ik heb alles standaard, mijn volgende zou ik overwegen de Vario te vervangen door een Malossi, de uitlaat ga ik afblijven doordat er strengere controles aankomen en vermits ik al eens de Eifel in ga is dat geen optie, daar gelden nu al controles op uitlaten die teveel lawaai maken, ook in BE omgeving Spa Francorchamps zijn er nu al controles. 😉
 
Hallo Allemaal,

Na veel op dit forum te hebben gelezen en een proefritje gemaakt te hebben op een X-max en T-max. besloten om een T-max Tech te kopen.
Heeft er iemand ervaringen met het vervangen van de stock Vario/Uitlaat ?

Waar heb je de proefrit gemaakt dan?
 
Ook ik ben een gelukkige eigenaar van een Tmax 560. De groene. Net de eerste 1.000km erop gezet. Ben er erg blij mee. Ik heb vooralsnog besloten om te navigeren met telefoon. Op mijn vorige scooters had ik idd TomTom, maar wil eens ervaren hoe dat gaat met de telefoon. Tot op heden werkt het goed vind ik. De Tmax rijdt super, maar heb nog wel een roze bril op. Ik heb een Ak550 gehad, maar kwam al snel van een koude kermis thuis. De Tmax is echt duur vergeleken met de AK550, maar iets goedkopers kopen en dan van ellende inruilen schiet ook niet echt op.
wat was er met de ak550 als ik vragen mag ik wil er namelijk een kopen
 
Ook ik ben een gelukkige eigenaar van een Tmax 560. De groene. Net de eerste 1.000km erop gezet. Ben er erg blij mee. Ik heb vooralsnog besloten om te navigeren met telefoon. Op mijn vorige scooters had ik idd TomTom, maar wil eens ervaren hoe dat gaat met de telefoon. Tot op heden werkt het goed vind ik. De Tmax rijdt super, maar heb nog wel een roze bril op. Ik heb een Ak550 gehad, maar kwam al snel van een koude kermis thuis. De Tmax is echt duur vergeleken met de AK550, maar iets goedkopers kopen en dan van ellende inruilen schiet ook niet echt op.

Mag ik vragen of je nog blij bent met je aankoop?
En wat is je gemiddelde verbruik en de actieradius?
 
zijn jullie niet bang voor diefstal ?
stel dat je het alleen buiten kon vast binden aan een anker met een goed slot alarm en dat ingebouwde track en trace ? zouden jullie het aandurven in Denhaag
 
zijn jullie niet bang voor diefstal ?
stel dat je het alleen buiten kon vast binden aan een anker met een goed slot alarm en dat ingebouwde track en trace ? zouden jullie het aandurven in Denhaag

Dit is een moeilijke vraag vermits ik niet in Denhaag woon, maar als je deze maatregelen al neemt ben je al een stuk verder, de track en trace van Yamaha die je het eerste jaar gratis krijgt werkt heel goed, van zodra je scooter wordt opgetild krijg je telefoon van het call center, ik heb het een keertje voor gehad toen mijn Tmax op onderhoud ging , ik had vergeten te melden voor een garage bezoek en kreeg telefoon van het callcenter.
Wat ik ook wel goed vind is eens je stuurslot op staat de centrale bok vergrendeld, d.w.z dat je minste met 2-3 personen moet zijn om hem op te tillen om hem te kunnen verplaatsen.
Hier buiten heb ik ook nog een tweede track en trace en een schijfremslot met alarm, meer kan ik niet meer doen.
Hopelijk houd iedereen zijn handen er vanaf 😉
 
@Dandev aangezien jij redelijk actief bent hier. Kun jij iets zeggen over gemiddeld verbruik en actieradius? Thx 🙏
 
@Dandev aangezien jij redelijk actief bent hier. Kun jij iets zeggen over gemiddeld verbruik en actieradius? Thx 🙏

Op mijn display komt er een verbruik van 4,3 liter per 100km, ik reken iets meer 4,5-4,7.
Normaal zou je dan een 300km moeten kunnen rijden maar bij een goeie 200km begint de reserve stand te knipperen zodat je nog een 50km zou moeten kunnen rijden, ik durf het niet te proberen, eerst en vooral dat het niet goed is om de tank helemaal leeg te rijden en wil ook niet te voet op pad.
Van zodra hij knippert ga ik tanken.
De 560 zou blijkbaar een halve liter minder verbruiken, volgens brochure.
 
Op mijn display komt er een verbruik van 4,3 liter per 100km, ik reken iets meer 4,5-4,7.
Normaal zou je dan een 300km moeten kunnen rijden maar bij een goeie 200km begint de reserve stand te knipperen zodat je nog een 50km zou moeten kunnen rijden, ik durf het niet te proberen, eerst en vooral dat het niet goed is om de tank helemaal leeg te rijden en wil ook niet te voet op pad.
Van zodra hij knippert ga ik tanken.
De 560 zou blijkbaar een halve liter minder verbruiken, volgens brochure.

Thx! En dan gooi je er weer zo’n 10 L in oid?
 
Komende week nog een proefritje en dan maar eens kijken of ik de knoop kan doorhakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan