Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeer speciaal want er zit een digitaal dash dingetje op, nou poe poe. Ik word daar altijd een beetje ibbelig van.Gegroet TRX liefhebbers! Even kort voorstellen: ik ben Stephan, 36 jaar en motorjournalist als hobby. Rijd een KTM 1190 Adventure die ik het liefst de sporen geef in de minst voor de hand liggende uithoeken
Ik geef het liever niet toe, maar de herfst zit er weer aan te komen en daarom op zoek naar een woonwerkmotor. En stiekem zoek ik ook iets waarmee ik een beetje kan beginnen met m'n stuntambities. Don't ask, haha. Nu ben ik dus op zoek naar een TRX850. Oude liefde enzo. Ik ben redelijk op de hoogte van waarop te letten bij het het kopen van een tweedehands fiets, maar zijn er nog specifieke zaken waarop te letten bij een TRX? Ik kwam deze tegen en die staat me best aan:
≥ Yamaha TRX850 (BJ ‘96) - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl
Speciale trx met alarmsysteem, digitaal dashboard (incl gearindicator), ducatikont met uitlaten en sb-stuur. Extra gadget: kan op afstand gestart worden. Nb: zie tank: lichte gebruikerssporen. Delink.marktplaats.nl
Ideeën? Thanks allemaal!
Op eender welke TRX ben je ook héél zuinig, toch? TOCH?Vering zal inderdaad ongetwijfeld origineel zijn of zelfs nooit geserviced, want om één of andere reden vergeet bijna iedereen dat. Ik zal die dan sowieso zelf laten servicen/upgraden.
En stunten, tja, meer een bijkomstigheid hoor. Zoek dus een betrouwbare woonwerkmotor die buiten dat ook nog steeds iets losmaakt me in, en dat doet een TRX nog steeds. Deze oogt wel lekker origineel en in deze trim lijkt hij mij prima om eindelijk eens een beetje wheelies te gaan leren. Staat al jaren op m'n bucketlist, maar op m'n 1190 ben ik iets te zuinig zeg maar.
Ja ja.En het wordt een beetje eentonig maar ik vind het leuk dus boeie:
Bekijk bijlage 1668629
Oh en als je nickname van The Curse of Monkey Island komt ben je een held.Gegroet TRX liefhebbers! Even kort voorstellen: ik ben Stephan, 36 jaar en motorjournalist als hobby. Rijd een KTM 1190 Adventure die ik het liefst de sporen geef in de minst voor de hand liggende uithoeken
Ik geef het liever niet toe, maar de herfst zit er weer aan te komen en daarom op zoek naar een woonwerkmotor. En stiekem zoek ik ook iets waarmee ik een beetje kan beginnen met m'n stuntambities. Don't ask, haha. Nu ben ik dus op zoek naar een TRX850. Oude liefde enzo. Ik ben redelijk op de hoogte van waarop te letten bij het het kopen van een tweedehands fiets, maar zijn er nog specifieke zaken waarop te letten bij een TRX? Ik kwam deze tegen en die staat me best aan:
≥ Yamaha TRX850 (BJ ‘96) - Motoren | Yamaha - Marktplaats.nl
Speciale trx met alarmsysteem, digitaal dashboard (incl gearindicator), ducatikont met uitlaten en sb-stuur. Extra gadget: kan op afstand gestart worden. Nb: zie tank: lichte gebruikerssporen. Delink.marktplaats.nl
Ideeën? Thanks allemaal!
Madre de dios! Es El Pollo Diablo!Oh en als je nickname van The Curse of Monkey Island komt ben je een held.
Thanks en inderdaad, ik heb hem laten schieten. Te duur voor wat het is en beetje raar gevoel bij. Zit een digitale teller op, dus wie weet wat de werkelijk kmstand is. Gelukkig voor jullie, een TRX die een zwaar leven tegemoet gaat minderOok niet bepaald mijn stijl om alles te customizen zo. Er zal ongetwijfeld een hoop tijd en geld in zijn gaan zitten, maar het verhoogt de waarde nauwelijks. Vind 2500€ ook erg duur. Zou even nagaan of kleppen al gesteld zijn en alles. Termen als 'prima banden' in zo'n advertentie vertrouw ik nooit, zeker niet als er geen detailopnames van het profiel bij zitten. Voor je het weet ben je een grote beurt, bandenset en kettingset verder voordat je fris kunt rijden.
Daarbij lijkt de enige upgrade waar je wat aan hebt in de zin van stunten het superbikestuur. Lees niks over meer power of trekkacht of andere vertanding om dat een beetje leuk te kunnen doen.
Kortom effe proefritje maken en er 500 af lullen ivm aanstaand onderhoud
Held.Madre de dios! Es El Pollo Diablo!
Oei! Bij Annas Hoeve? Daar wanen de meesten zich 1km Rossi... Target fixation bedoel je?Gisteren voor het eerst sinds mijn ongeval weer een echt stuk gereden met de TRX. Heb dat toch wel een beetje gemist. Kwam onderweg nabij Hilversum nog een Bandit in de berm tegen. Zelfde als wat ik had, de verkeerde kant op gekeken in de bocht en om de berm belandt...
Nog wel gestopt om eventuele hulp te bieden maar een andere TRX rijder (met Moto Jon sticker) was me voor. ik geloof dat de schade bij hem ook wel mee viel.
Geen Vieze gezien deze keer
Ah, was jij dat. Ik vermoedde het al omdat je zei dat je laatst een slootje had meegepakt. Ik heb hem weer ff op weg geholpen ja. Wel mooi dat als je op je plaat gaat er dan ineens 2 TRX'en 'to the rescue' komen.Gisteren voor het eerst sinds mijn ongeval weer een echt stuk gereden met de TRX. Heb dat toch wel een beetje gemist. Kwam onderweg nabij Hilversum nog een Bandit in de berm tegen. Zelfde als wat ik had, de verkeerde kant op gekeken in de bocht en om de berm belandt...
Nog wel gestopt om eventuele hulp te bieden maar een andere TRX rijder (met Moto Jon sticker) was me voor. ik geloof dat de schade bij hem ook wel mee viel.
Geen Vieze gezien deze keer
Anna's Hoeve ri Baarn 1e bochtje na de uitrit parkeerplaats bij de plas. Staat ook een mooi boompje waar je beter niet je brommer omheen vouwt.Waar wassut dan?
Eh ja, prima. De ene na de andere image host krijgt dollar tekens in de ogen en dan werken de plaatjes niet meer. Ik heb het al zo vaak gehad dat ik er wel een beetje klaar mee was. Een startpost zonder al die meuk is misschien wel zo overzichtelijk? Ik sta open voor suggesties.Zeg jongens is het niet eens tijd voor een topic refresh, inclusief frisse foto's en eigenaren?
Eh ja, prima. De ene na de andere image host krijgt dollar tekens in de ogen en dan werken de plaatjes niet meer. Ik heb het al zo vaak gehad dat ik er wel een beetje klaar mee was. Een startpost zonder al die meuk is misschien wel zo overzichtelijk? Ik sta open voor suggesties.
Olie peil checken doe je warm gereden, direct na het uitzetten inderdaad. Dus da’s goed.Het valt me op dat na een rit, wanneer ik zeg na een rit na 1 minuut het niveau in het peilglas check, het peil een paar minuten later flink gezakt is.
Hoe kan dat, verliezen door de retourpomp denk ik? En kan dat kwaad? Lijkt me niet toch?
Volgens mij kan er eigenlijk niet teveel in toch? Als er een beetje ruimte overblijft voor het uitzetten van de olie door de temperatuur, dan lijkt me dat wel okee. Of zou ie het teveel er weer uitgooien?Olie peil checken doe je warm gereden, direct na het uitzetten inderdaad. Dus da’s goed.
Volgens mij zakt de olie inderdaad langzaam naar onderen, maar in mijn beleving duurt dat wel wat langer dan een paar minuten. Koud peilen, met “ weg gezakte” olie, dan zie je te weinig in het glaasje (denk je) en gooi je er uiteindelijk dus te veel in. Al kan ie iets te veel prima hebben hoor, zeker als ie - ahem - toch wat olie verbruikt.
Als je er meerdere liters te veel in doet, komt het er uiteindelijk ergens uit natuurlijkVolgens mij kan er eigenlijk niet teveel in toch? Als er een beetje ruimte overblijft voor het uitzetten van de olie door de temperatuur, dan lijkt me dat wel okee. Of zou ie het teveel er weer uitgooien?
Mee eensch!Op eender welke TRX ben je ook héél zuinig, toch? TOCH?