Yamaha YZ450F Monster Energy Yamaha Racing Edition 2022 Straatlegaal mogelijk of niet?

  • Onderwerp starter Anoniempje884
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Yes. Is toch geen enkel probleem?

Na 1 enkel ritje staat er geen nop meer op die banden. Daarna rijdt dat gewoon als slicks.
Het is een wrf, die zijn betrouwbaar. Houden het wel een keer of 5 door - terug vol.
Crossmotoren worden in centrum Leuven ook heel erg geapprecieerd, hij zal geliefd zijn bij politie en politiek. Leuvense omgeving heeft veel mooie wildcrossbossen.
Kans op stelen is ook niet zo groot als ie in't stad op street voor je kot staat.

Komt helemaal snor.
 
Laatst bewerkt:
Wacht gaat serieus alle nop weg na 1 ritje? Wat bedoel je dat ze 1-5 keer volhouden? Politie kan niks doen als mijn bike volledig in orde is enkel als ze mij tijdens een wheelie betrappen 😂 . Ik ga een tracker in mijn motor plaatsen en als iemand het steelt ga ik hem vinden.
 
13-jarige die op kot gaat voor uni... ja sws man
 
Kan ik geen vragen stellen? Wrm krijg ik steeds belgen dit belgen dat als antwoord, ik weet helemaal niet wat jullie allemaal over ons denken en mij maakt het ook niet uit tbh...
 
met noppen alleen op de weg rijden is ook niet helemaal goed gekozen.
er zijn genoeg banden die je kan kiezen die wat meer weg georiënteerd zijn.

dus even zoeken of je laten adviseren.
verder je onderhoud in de gaten houden, als je een beetje milde map heb, dus zeker geen agressieve, normaal rijden, kleiner achtertandwiel etc,
kan jeje iets onderhoud wat rekken.
 
Kan ik geen vragen stellen? Wrm krijg ik steeds belgen dit belgen dat als antwoord, ik weet helemaal niet wat jullie allemaal over ons denken en mij maakt het ook niet uit tbh...
Er is een groot verschil tussen iemand die vragen stelt na onderzoek
Of iemand die niet van het bestaan van Google af weet. 80% van de dingen die jij vraagt kan je gewoon vinden met Google.

Tevens heb je niet door hoeveel onderhoud een echte crosser nodig heeft.
Het onderhoud gaat in uren; iedere 4 uur nieuwe olie, iedere 20 uur nieuwe zuiger.
En hoeveel power zo'n machine heeft.
 
Koop je niet beter een Husqvarna 701 supermotard, of ktm 690 of gasgas 700 voor jouw gebruik?
Haha nee ik haat supermoto's door die kleine dikke banden, hoge spiegels en lange kentekenhouder vanachter. Ik zie nu ook dat WR450F ook dikkere bandenmaat heeft dan YZ450F, is het eig mogelijk om zelfde banden als YZ op WR te zetten?
 
Misschien is een slotje (en een lap rond de oren) toch niet zo'n slecht idee. Zelfs voor een Belg is een beetje goede wil wel productief.
Ook mijn geduld is stilaan op.

Ik raad dan ook deze banden aan:
9_0_2_6_9_90269.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor alles is een oplossing te vinden maar de vraag is moet je het willen, je koopt een machine van 10000, hoeveel budget heb je om hem om te toveren tot straatlegaal? Ben je zelf handig met die machines om het zelf te doen etc etc... noppen op asfalt geeft je nou niet bepaald veel grip.
 
Weten hoe Google of de zoekfunctie werken is ook al veel...

De wrf heeft dikkere banden op kleinere wielen voor meer grip op niet aangelegde banen (in tegenstelling tot de yzf die bedoeld is voor mooi onderhouden crossbanen). Die dikkere banden hebben lagere noppen om op de openbare weg legaal te zijn.

Je kan een groter wiel met smallere band monteren van de YZF, maar straatlegale banden zullen zoeken worden. Misschien een Michelin Tracker?
 
Concreet: je wil met een echte crossmotor de weg op.
Dat mag niet, en daar is een reden voor. Een crosser is niet gemaakt en niet geschikt voor gebruik op straat.

Nog maar even een goedbedoelde suggestie: CRF250L?
 
Nee ik denk da ik alleen YZ450F wil. Ik heb 3 opties:
  • Oudere YZ450F op kenteken zoeken
  • Nieuwe YZ450F kopen, alle aanpassingen maken en individuele keuring
  • WR450F kopen en verbouwen naar YZ450F
 
Denk eerder aan een 50cc Puchje als ik dat allemaal zo lees het jong is 13 🥴🥴🥴

Praat als een grote over een 450 cross op straat rijden kan nauwelijks bij de pedalen _O-
 
Wacht? 13?

Ga ik toch maar voor die lap rond de oren.
Mag dat zelfs al legaal alleen op het internet?
 

Modbreak:

Er is al eerder gewaarschuwd on topic te blijven, @DucatiPower heeft nu een topicban, de volgende die door gaat met bashen/trollen omdat de TS een belg is of omdat hij nog een leek is in de motorwereld krijgt een forumban.

 
Nee ik denk da ik alleen YZ450F wil. Ik heb 3 opties:
  • Oudere YZ450F op kenteken zoeken
  • Nieuwe YZ450F kopen, alle aanpassingen maken en individuele keuring
  • WR450F kopen en verbouwen naar YZ450F
Als ik jou was zou ik gaan voor een gebruikte en die ombouwen eerlijk gezegd, anders kost het je een godsvermogen eer je kan rijden aangezien ook het onderhoud vrij intensief is
 
Ik zou je centen in een MacBook steken.
Dat zal je meer helpen op de unief dan een straatlegale crosser - alle genoemde opties liggen ver boven je budget.

En nu snel naar buiten, naar 't peird gaan kijken.
 
Nee ik denk da ik alleen YZ450F wil. Ik heb 3 opties:
  • Oudere YZ450F op kenteken zoeken
  • Nieuwe YZ450F kopen, alle aanpassingen maken en individuele keuring
  • WR450F kopen en verbouwen naar YZ450F
Het volgende bericht kan worden geïnterpreteerd als kort door de bocht maar is bedoeld als goed bedoelde feedback in de hoop dat je even logisch gaat nadenken:

Je wilt een  crossmotor aanschaffen. De betreffende motor is in eerste instantie niet met kenteken te krijgen. Dit komt omdat het een cross! motor is, om off road te crossen. Ding is niet gemaakt voor op straat. Dan geef je 10000 euro uit aan een motor waar je

A: als je het niet zelf doet, scheel betaald aan onderhoud.
B: voor jouw doeleinden gewoon niet geschikt is.

Ik lees dat je dit ding perse wilt omdat je hem mooi vindt en omdat je wheelies wilt doen. Hoe zie je dit in de praktijk voor je? Zonnige dag, zin om te gaan rijden. Pakt dat ding en 20x op en neer op het achterwiel de straat door?

Ik denk dat het verstandig is om even realistisch na te denken. Koop dat ding om off road te crossen of koop een, voor een straat, gemaakte tegenhanger. Maar de opties die je nu wilt, slaan naar mijn inziens, als kut op Dirk.

Eigenlijk is dit al meerdere malen gezegd. Maar aangezien je door blijft vragen krijg je uiteindelijk wel antwoord op jouw vragen. Je wilt horen wat je heel graag wilt, los van of dat handig is.
 
Dat proberen we dus al 8 pgs vrij geduldig uit te leggen.
Als TS nog geen 18 is, lijkt me dat we eigenlijk met zijn ouders moeten praten.
Als ie wel volwassen is en nog op kosten van z'n ouders leeft, zou ie dat beter zelf eens doen.
Indien 18+ en volledig zelfstandig, denk ik dat er zinnigere dingen te doen zijn met 10K.

Vanaf welke leeftijd mag je een wrf tegenwoordig trouwens rijden in België, welke categorie A is dat?
 
  • Eens
Waarderingen: Brnk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan