Heb het even nagevraagd en het zal niet op kenteken worden maar met een uitdraai.
Maar ik heb begrepen dat de politie dat redelijk goedkeurd. De dealer rekent er €250,- voor maar dan is het wel gedaan. En eerlijk gezegd hoop ik met een cdi. want op de gashendel.. tsja daar hoor ik ook niet iedereen even enthausiast over praten..
Thnx
Heb het even nagevraagd en het zal niet op kenteken worden maar met een uitdraai.
Maar ik heb begrepen dat de politie dat redelijk goedkeurd. De dealer rekent er €250,- voor maar dan is het wel gedaan. En eerlijk gezegd hoop ik met een cdi. want op de gashendel.. tsja daar hoor ik ook niet iedereen even enthausiast over praten..
Thnx
Ik ga de gok gewoon wagen haahaa! En ja het gas.. ja dat zal wel wennen zo lees ik ook in andere topic's..
iig. bedankt voor de reacties..
Ik zal gewoon aardig doen tegen ome agent en er het beste van hopen.. iemand enig idee naar het kostenplaatje wat betreft de boete??
Ik weet niet wat het boete bedrag zal zijn. Zal sowieso +300 euro zijn.. je rijd volgens hun zonder geldig kenteken bewijs.
Je rijd niet zonder geldig kentekenbewijs hoor. Je hebt alleen géén geldig rijbewijs voor de betreffende categorie omdat de motorfiets volgens het kenteken een slordige 90 PK tevéél levert (in geval van een R6). Je rijd dus in feite gewoon ZONDER rijbewijs.
Beetje hetzelfde als dat je met een "C" rijbewijs ook géén autobus mag besturen (categorie D), terwijl die apparaten wél dezelfde motoren gebruiken en 't zelfde formaat hebben.
De problemen met de politie lijkt mij het probleem niet. Als je een aanrijding o.i.d. krijgt, dan kan je verzekering zich altijd terugtrekken, als je motor niet 25kW op kenteken staat.
Als je je motor bij knmv verzekerd vragen ze om een 25kw uitdraai. Die moet je in scannen op je pc en via de mail versturen. Dan is er geen enkel probleem bij een aanrijding. Of er moet natuurlijk (gesjoemeld?) zijn met de kw,s.
Als de KNMV genoegen neemt met een uitdraai van het vermogen dan zit je verzekeringstechnisch redelijk "safe" op het moment van afsluiten (ook al is zo'n uitdraai maar een momentopname). Het kenteken van de fiets vermeldt iets anders op het moment van een aanrijding in de meeste gevallen dus voor de wet rijd je zónder geldig rijbewijs.
De grote vraag: Aan wiens kant schaart de verzekeraar zich op dát moment?
[edit]Laat ik 't duidelijker stellen: Als er alleen wat materiële schade is, wat doen ze? En wat gebeurd er als er iemand levenslang onderhouden mag gaan worden......[/edit]
Oke ten eerste. UTFS! 399000000 duizend keer dezelfde vraag, 3899990000 duizend keer hetzelfde antwoord
Waarom wil iedereen door illegale constructies toch een r6 kopen? Uiteindelijk beh jij degene die genaaid wird. Is het niet door de verzekering dan is het wek door de politie
Ik heb eerder uitvoerig contact gehad met die verzekeringsclub van de KNMV.
Zij wilden mij zwart op wit geven, dat als ik een uitdraai had van een motor waarvoor geen 25kW op het kenteken gezet kon worden, dat zij zich i.g.v. ongeluk niet terug zouden trekken wat betreft aansprakelijkheid en verhalen van de kosten.
Als je dat nu gewoon van te voren regelt, en zorgt dat je altijd je verzekeringspapieren waarop staat dat het 25kW is + je uitdraai van de bank waarop staat dat die 25kW is naar je verzekeraar hebt gemaild + bij je op zak hebt. Dan is de kans dat je genaaid wordt terug gebracht naar nihil, dat het problemen oplevert.
Tuurlijk kun je altijd een ongestelde agente tegen komen, of een agent who's just not getting any, en alsnog genaaid worden maarja.
Kortom, zal wel niet zo'n probleem opleveren, maar de kans op een boete blijft aanwezig.
Overigens, op gas begrenzen. Heb ik ook op m'n cbr600f, werkt uitstekend en was nog de voordeligste optie ook (150 euro). Dat je niet zoveel slag hebt maakt toch geen zak uit, omdat je toch niet meer vermogen krijgt als je wel meer slag hebt.