Youtube Motor filmpjes topic

Hoewel dit een vrij oud filmpje is (2014), blijft dit toch heel gaaf. Een paar lui uit Engeland die door wat Europese landen rijden op hun 125cc motoren. Over de jaren heen al een aantal keer bekeken.

 

11 afleveringen van een erg leuke vader-dochter motorreis naar de Noordkaap.
Leuk !. Ik ben vorig jaar zomer met mijn dochter, die net in mei haar motorrijbewijs gehaald heeft, 5 dagen voor het eerst op vakantie geweest naar Duitsland (Moesel en omgeving). Een geweldige ervaring.
We hebben dit jaar een trip naar Italie (Como meer en omgeving) gepland maar weet niet of dat ervan gaat komen met al die Corona afsluitingen. Misschien dan Oostenrijk ? We zien wel tegen die tijd
 
Even iets heel anders, wel een motor filmpje.
Dit is Enzo Knol die voor het eerst op een zijspan rijdt. Geen gewoon zijspan maar een Schwenker, een flexibel span, mijn zelfgebouwde zijspan.

 
Ik ben al heel lang op zoek naar een filmpje dat op Youtube stond, maar helaas niet meer te vinden is.

Beschrijving
Motor gaat op het TT-circuit bij de Ramshoek rechtdoor met volle snelheid dwars door de grindbank heen. Toevallig staat op het eind van de grindbak een hek open, waar hij precies door heen rijdt. Motor komt dan op het paddock uit en bij het tankstation zie je een marshall heel relaxed van zijn koffie genieten 😬. Was bij een Duitse organisatie als ik mij niet vergis.

Iemand enig idee waar dit filmpje staat? Het is zo`n grappig filmpje wat allemaal gelukkig goed af loopt! Rijder heeft ook mazzel dat het hek aan het einde grindbak Ramshoek open stond :X.
 
Wegens het wegvallen van MotorMeuk.nl (wat aan motor-forum gekoppeld was) en na het gebruik van de zoekfunctie hier ben ik tot de conclusie gekomen dat er nergens meer een plek is om je eigen of iemand anders zijn Youtube filmpje te delen. Omdat er toch wel regelmatig ontzettend gave filmpjes online verschijnen leek het mij leuk om een topic aan te maken waar wij de Youtube Toppers kunnen delen :t 🎬📺.

ik zal aftrappen:

Je bedoelt je mist de views en likes?
 
Screenshot_20200927-145313_WhatsApp.jpg

is filmpje maar kan dat niet uploaden...
😋😋😋
 
Lesfiets of niet, mooi toch? :) Ik heb zelf ook een ER6N (2016). Ook echt een lesfiets, maar dat ding is geweldig!
Heb 'm al ruim 5 jaar, anders had ik 'm al veel eerder weggedaan.
Het is geweldig, zelf rij ik meer dan eens mee in de snelste groep en kan daar aardig mee komen. Wat is er nou mooier om met m'n 200 euro fiets een 20K fiets binnen/buiten om in te halen *O* Dit voornamelijk op kortere circuits in Belgie en Frankrijk
We hebben met de hele vrienden groep CB500's en gaan daar ook mee het circuit op, zoveel fun als we met z'n alle in de groep zitten. Laatst zaten we met 15 CB's in dezelfde groep, dan is het echt strijden om elkaar in te halen. op vermogen lukt dat niet..
 
Het is geweldig, zelf rij ik meer dan eens mee in de snelste groep en kan daar aardig mee komen. Wat is er nou mooier om met m'n 200 euro fiets een 20K fiets binnen/buiten om in te halen *O* Dit voornamelijk op kortere circuits in Belgie en Frankrijk
We hebben met de hele vrienden groep CB500's en gaan daar ook mee het circuit op, zoveel fun als we met z'n alle in de groep zitten. Laatst zaten we met 15 CB's in dezelfde groep, dan is het echt strijden om elkaar in te halen. op vermogen lukt dat niet..

Totdat die ook naar buiten komt,als die zijn rijlijnen nog effe aan wil passen.🥺🥳
Ik rij zelf een 15 jaar oude daytona 675 en zit wel eens achter motoren als cb 500 .
Als ik dan zie wat voor capriolen en risico's die uithalen om mij voor te komen of te blijven. 🤔
Zit regelmatig in mijn overall te schijten als ze weer voor mij zitten te stuiteren,om dezelfde rondetijden te halen.
Laat me dan even afzakken,ik heb geen trek om door een ander op mijn plaat te gaan.
Leuk maar link.
Uiteraard kan ik jouw vaardigeheden,inzichten en veiligheids marges niet beoordelen.
Maar het valt me wel op dat er steeds meer opgefokte lichte brommers op die manier op de circuits rijden.
Een goede kennis van me rijdt trouwens ook met een CB 500 op een hele nette manier,dus het is niet specifiek de brommer
Maar vele missen de juiste skills en normen,en rammen hun hok over de circuits..
Die drang/fanatisme om dikke fietsen in te halen,wordt dus wel eens, erg link
 
Totdat die ook naar buiten komt,als die zijn rijlijnen nog effe aan wil passen.🥺🥳
Ik rij zelf een 15 jaar oude daytona 675 en zit wel eens achter motoren als cb 500 .
Als ik dan zie wat voor capriolen en risico's die uithalen om mij voor te komen of te blijven. 🤔
Zit regelmatig in mijn overall te schijten als ze weer voor mij zitten te stuiteren,om dezelfde rondetijden te halen.
Laat me dan even afzakken,ik heb geen trek om door een ander op mijn plaat te gaan.
Leuk maar link.
Uiteraard kan ik jouw vaardigeheden,inzichten en veiligheids marges niet beoordelen.
Maar het valt me wel op dat er steeds meer opgefokte lichte brommers op die manier op de circuits rijden.
Een goede kennis van me rijdt trouwens ook met een CB 500 op een hele nette manier,dus het is niet specifiek de brommer
Maar vele missen de juiste skills en normen,en rammen hun hok over de circuits..
Die drang/fanatisme om dikke fietsen in te halen,wordt dus wel eens, erg link
Ik weet dat er mensen zijn die dat ook doen op een CB (helaas)
Maar er zijn ook heel veel andere mensen die het niet kunnen hebben dat ze voorbij zijn gestoken door een CB en alles eraan doen (teveel) om weer ervoor te kunnen komen, heb er al meerdere zien gaan…glijden

conclusie, maakt niet uit waar je op rijdt. Er zijn teveel mensen die niet kunnen hebben dat ze worden ingehaald :+
 
Ik weet dat er mensen zijn die dat ook doen op een CB (helaas)
Maar er zijn ook heel veel andere mensen die het niet kunnen hebben dat ze voorbij zijn gestoken door een CB en alles eraan doen (teveel) om weer ervoor te kunnen komen, heb er al meerdere zien gaan…glijden

conclusie, maakt niet uit waar je op rijdt. Er zijn teveel mensen die niet kunnen hebben dat ze worden ingehaald :+

Het is natuurlijk zo dat het van alle motoren is die er rijden .
Ligt hoofdzakelijk aan het poppetje op de motor.

Echter op bijvoorbeeld rechte stukken van mettet of croix,hoef ik niet veel te doen om 50 pk machines voorbij te steken.
Wat mij irriteert is dat men met alle middelen mij voorbij wil remmen ,snijden,blokken of buitenom in gaat halen om weer hun gram te halen met een brommer waarbij er dan,technisch, geen enkele marge meer is.(het werkt 2 kanten uit)
Daarbij wordt er dusdanig gezwabberd en gestuiterd dat ik er van uit mijn comfortzone moet komen.
Ik rij graag mooie lijnen in mijn tempo,rondetijden speelt wat minder,wordt ook ouder en voor mij hoeft het ook niet mee zo.
Laatst ook bij inter-track wordt expliciet gezegd : niet inhalen net voor de corkscrew of de laatste linkse bocht net voor het rechte stuk.
Wat gebeurt er dan, komt er 1 doodleuk de eerste sessie,al na 2 ronden, op zijn CB,buitenom mij voorbij op het korte stukje voor de corkscrew
Op dat moment krijg ik een hart wip en de neiging zo'n gast van zijn hok af te schoppen.
Je bent je lijnen nog aan het zoeken en je verwacht het niet.

De belgen hebben een mooie uitspraak : Haal deftig in zoals jij ook ingehaald wenst te worden .Er zijn geen prijzen te vergeven behalve dat je je motor weer heel op je karretje plaatst"

Verder rij ik ook weleens met een ZXR 400 met 60 pk en weet hoe het dan verloopt.
Ik geef de diike fietsen voldoende ruimte en haal ze,eventueel, weer in waar en als het kan.
Op een deftige manier 🤗
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan