Youtube Motor filmpjes topic

Ik denk dat een CB een hele andere lijn moet rijden om vaart te houden, misschien dat het daarom irritant is? Ben op mettet ook wel eens in de laatste bocht omhoog ingehaald door iemand terwijl het ook niet mag.. dat werd een enkeltje grindbak, gelukkig door kunnen crossen tot de bandenstapel :+
 
Ik denk dat een CB een hele andere lijn moet rijden om vaart te houden, misschien dat het daarom irritant is? Ben op mettet ook wel eens in de laatste bocht omhoog ingehaald door iemand terwijl het ook niet mag.. dat werd een enkeltje grindbak, gelukkig door kunnen crossen tot de bandenstapel :+

Denk niet dat de lijnen zo anders zijn.🤔
Wel dat je veel eerder op het gas kunt,door het lage vermogen.

P.s. jij hebt echt centjes teruggestort😳,had niet gehoeven,hoorrrrrrrrrrrrr🤗
Mare thanks en zo👌
 
Het is natuurlijk zo dat het van alle motoren is die er rijden .
Ligt hoofdzakelijk aan het poppetje op de motor.

Echter op bijvoorbeeld rechte stukken van mettet of croix,hoef ik niet veel te doen om 50 pk machines voorbij te steken.
Wat mij irriteert is dat men met alle middelen mij voorbij wil remmen ,snijden,blokken of buitenom in gaat halen om weer hun gram te halen met een brommer waarbij er dan,technisch, geen enkele marge meer is.(het werkt 2 kanten uit)
Daarbij wordt er dusdanig gezwabberd en gestuiterd dat ik er van uit mijn comfortzone moet komen.
Ik rij graag mooie lijnen in mijn tempo,rondetijden speelt wat minder,wordt ook ouder en voor mij hoeft het ook niet mee zo.
Laatst ook bij inter-track wordt expliciet gezegd : niet inhalen net voor de corkscrew of de laatste linkse bocht net voor het rechte stuk.
Wat gebeurt er dan, komt er 1 doodleuk de eerste sessie,al na 2 ronden, op zijn CB,buitenom mij voorbij op het korte stukje voor de corkscrew
Op dat moment krijg ik een hart wip en de neiging zo'n gast van zijn hok af te schoppen.
Je bent je lijnen nog aan het zoeken en je verwacht het niet.

De belgen hebben een mooie uitspraak : Haal deftig in zoals jij ook ingehaald wenst te worden .Er zijn geen prijzen te vergeven behalve dat je je motor weer heel op je karretje plaatst"

Verder rij ik ook weleens met een ZXR 400 met 60 pk en weet hoe het dan verloopt.
Ik geef de diike fietsen voldoende ruimte en haal ze,eventueel, weer in waar en als het kan.
Op een deftige manier 🤗
Het hoort zeker niet, laat dat duidelijk zijn Maar misschien moet je je meer met het besturen van de eigen fiets bezig houden dan met naar andere kijken
Je hebt duidelijk nog nooit met een Barry Baltus/ SSP300 /IDM R3 cup in de baan gezeten, deze gasten duwen hem echt in de kleinste milimeter er tussen en de motor stuitert en “zwiebert” overdwars de baan over
Evenals ze niemand anders de baan af rijden.
Als ik met wat voor motor echt ga pushen gaat deze sliden, maar wel gecontroleerd. Al zien de meeste dat als niet gecontroleerd.
Dit sliden geeft meer grip en dus ook meer vertrouwen.
ik denk dat we hier niet uitkomen, dus ga ook niet meer reageren en wens u het beste en hopelijk kunnen we ooit een biertje drinken na het rijden:):)
 
Het is natuurlijk zo dat het van alle motoren is die er rijden .
Ligt hoofdzakelijk aan het poppetje op de motor.

Echter op bijvoorbeeld rechte stukken van mettet of croix,hoef ik niet veel te doen om 50 pk machines voorbij te steken.
Wat mij irriteert is dat men met alle middelen mij voorbij wil remmen ,snijden,blokken of buitenom in gaat halen om weer hun gram te halen met een brommer waarbij er dan,technisch, geen enkele marge meer is.(het werkt 2 kanten uit)
Daarbij wordt er dusdanig gezwabberd en gestuiterd dat ik er van uit mijn comfortzone moet komen.

Ik rij graag mooie lijnen in mijn tempo,rondetijden speelt wat minder,wordt ook ouder en voor mij hoeft het ook niet mee zo.
Laatst ook bij inter-track wordt expliciet gezegd : niet inhalen net voor de corkscrew of de laatste linkse bocht net voor het rechte stuk.
Wat gebeurt er dan, komt er 1 doodleuk de eerste sessie,al na 2 ronden, op zijn CB,buitenom mij voorbij op het korte stukje voor de corkscrew
Op dat moment krijg ik een hart wip en de neiging zo'n gast van zijn hok af te schoppen.
Je bent je lijnen nog aan het zoeken en je verwacht het niet.

De belgen hebben een mooie uitspraak : Haal deftig in zoals jij ook ingehaald wenst te worden .Er zijn geen prijzen te vergeven behalve dat je je motor weer heel op je karretje plaatst"

Verder rij ik ook weleens met een ZXR 400 met 60 pk en weet hoe het dan verloopt.
Ik geef de diike fietsen voldoende ruimte en haal ze,eventueel, weer in waar en als het kan.
Op een deftige manier 🤗
Maar dit is toch precies waar racen om gaat? Ik snap niet wat je op een circuit te zoeken hebt als je het alleen fijn vind om puur je eigen lijnen te rijden zonder de uitdaging van het tempo van een ander.

Tuurlijk moet je elkaar niet van de baan afrijden, maar als een ander sneller is waardoor die je buitenom of binnendoor langs kan dan hoort dit bij het racen.

Anderzijds kan je als langzamere motorfiets bestuurder dan ook zeggen dat je totaal uit je comfortzone gehaald word als er een veel grotere pk fiets zijdelings met 100kmh verschil op minder dan een meter afstand voorbij komt geklapt.

Daar hoor je hun dan ook niet over :)
 
Tis vrij rijden he wat ik doe geen wedstrijden. 🤔

Weleens een keer met ene Angelo (beligisch talent die in de race was voor een zitje bij de red bull rookies cup) gereden.
Die reed iedereen zoek met zijn 1 pittertje,op croix.
Maar van die gast had niemand last erop en erover,zondr iemand te storen.
ik liet zelf gaatjes open voor hem zodat ie zijn zeer late rempunt kon aanhouden.

Het gaat me meer om de mindere goden die op haren en snaren hun ,daarbij beperkte materiaal,niet volledig beheersen.
ben zelf niet snel maar ook niet blind ik kan ze er zo uitpikken.
 
Laatst bewerkt:
Maar dit is toch precies waar racen om gaat? Ik snap niet wat je op een circuit te zoeken hebt als je het alleen fijn vind om puur je eigen lijnen te rijden zonder de uitdaging van het tempo van een ander.

Tuurlijk moet je elkaar niet van de baan afrijden, maar als een ander sneller is waardoor die je buitenom of binnendoor langs kan dan hoort dit bij het racen.

Anderzijds kan je als langzamere motorfiets bestuurder dan ook zeggen dat je totaal uit je comfortzone gehaald word als er een veel grotere pk fiets zijdelings met 100kmh verschil op minder dan een meter afstand voorbij komt geklapt.

Daar hoor je hun dan ook niet over :)

Waarom zou ik het tempo van een ander als meetlat moeten zien?
Om boven mijn kunnen, op mijn plaat te gaan?
Ik betaal er voor en heb net zo veel recht om er te rijden als iedereen.
Ben ik te traag ,zetten ze me maar terug (kan me gelukkig nog handhaven in de ingeschreven groepen🤗)
ja ik rij daar mijn lijnen en ander moet me maar voorbij zien te komen zonder mij ernstig te hinderen.
Tis een hobby geen levensbelang.
Daarbij heb ik de leeftijd en flexibiliteit niet meer om te gaan raggen.
1 gebroken sleutelbeen was genoeg.

ik laat iedereen en altijd ruimte voor een ander ook als ik ze voorbij blaas op het rechte stuk (incl supermotards)
 
Tis vrij rijden he wat ik doe geen wedstrijden. 🤔

Weleens een keer met ene Angelo (beligisch talent die in de race was voor een zitje bij de red bull rookies cup) gereden.
Die reed iedereen zoek met zijn 1 pittertje,op croix.
Maar van die gast had niemand last erop en erover,zondr iemand te storen.
ik liet zelf gaatjes open voor hem zodat ie zijn zeer late rempunt kon aanhouden.

Het gaar me meer om de mindere goden die op haren en snaren hun ,daarbij beperkte materiaal,niet volledig beheersen.
ben zelf niet snel maar ook niet blind ik kan ze er zo uitpikken.
Daar gaat het dus verkeerd, als sneller rijder kan je lastig anticiperen op mensen die op een rare manier gaan uitwijken en gaten laten, het is veel voorspelbaarder als iemand de ideale lijn rijd.

Een goed voorbeeld is Marquez z'n rijstijl, die man kan echt niet rijden, glijd en stuitert alle kanten en crasht heel vaak in z'n vrije training "vrij rijden" heeft duidelijk z'n motorfiets niet onder controle. Deze man wil je echt niet tegenkomen.

 
Zou ik ook niet doen als hij op een Solex zou zitten nee maar dit is een heel ander piece of cake!!
Suter v4 2takt 👌
 
Laatst bewerkt:
Zekers!
Kees Vetje heeft er ook eens eentje geplaatst met mooie wheelies van Suter op Spa.
Kan hem alleen even niet vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan