Op de zelfde manier dat je FMX een supermotard is ja.Is toch een crosser?
Op de zelfde manier dat je FMX een supermotard is ja.
Als je 15 bent zou ik toch eerst nog een tijdje een 125cc nemen, als je tenminste echt wilt leren zon ding te besturen. De funfactor is daarmee veel hoger en vergis je niet, die zijn ook flink krachtig. Een 250 tweetakt is best wel een kanon en te wild om zomaar fatsoenlijk op te leren rijden.
Begin nou niet meteen te zwaar, je bent 15 en hebt nog tijd genoeg om zwaarder te gaan rijden. Als je nu op een 125cc begint leer je veel meer en zo heb je er later ook weer plezier van. Er is hier op het forum ook iemand die meteen op een 500 is gaan rijden... Gevolg is dat diegene de 500 alleen stationair onder controle had en het zeer lang duurde voordat hij fatsoenlijk een rondje kon rijden... (of hij kan het nogsteeds niet...)
Ik had hetzelfde postuur en gewicht als jij op die leeftijd, en reed al vanaf mn 13e op crossbrommers, 14e tot en met 70cc. Toen ik op mijn 15e op een cr125 stapte wist ik niet wat ik meemaakte..
Rond de 45-50pk hebben de meeste 250cc crossers....
Heb je al opgegeven voor de AMA Motocross, zo te zien ga je die winnen..Gegroet, allen.
Ik ben momenteel hevig aan het verlangen naar een gave crossmotor. Mijn oog ligt op een 250cc. Qua gebruik zal hij niet afgemat worden: ik zal slechts op enkele weilanden en op de weg gaan rijden. Echter ontvang ik veel boe-geroep als het over het aantal cc's gaat. Ikzelf ben 15 jaar oud. Dus ja, een gemiddelde van die leeftijd zou iets lichters moeten kiezen. Echter, ik ben zo rond de 1.75m en weeg zo'n 75 kilo, en nee, ik ben niet dik. Ik ben bovengemiddeld breed, qua schouders en hoeveelheid spiermassa (geen grap). Daarom lijkt het mij geen foute keuze om voor een 250cc te kiezen. Maar vaders weerwoord is: ''Je hebt geen ervaring..''. En dat klopt. Ik heb nog nooit op een CROSSmotor gereden, buiten dat wel in auto's en op conventionele brommers. Ik weet natuurlijk donders goed HOE ik zo'n ding moet besturen, en alle andere aspecten van het vak. Dus een 250cc moet makkelijk kunnen. Je moet toch ooit ergens beginnen?
Buiten dat heb ik nog een vraag: hoeveel pk's heeft de gemiddelde 250cc crosser tegenwoordig? En dan geen chinese natuurlijk...
Alvast bedankt, en excuses voor het kromme verhaal, maar het is al laat.
Prachtspul hoor dat miniatuur!(Buiten dat heb ik nog een vraag: hoeveel pk's heeft de gemiddelde 250cc crosser tegenwoordig? En dan geen chinese natuurlijk...)
ie chinesen maken goed spul hoor: Suzuki, Honda, Kawasaki.. dus waarom geen chinese? "natuurlijk"!
maak em niet zo bang ik heb een CR250 95 met 13 kw is 17PK komt niet in de buurt van
40-50 pk weet niet waar jij dat vandaan haalt?
(Buiten dat heb ik nog een vraag: hoeveel pk's heeft de gemiddelde 250cc crosser tegenwoordig? En dan geen chinese natuurlijk...)
ie chinesen maken goed spul hoor: Suzuki, Honda, Kawasaki.. dus waarom geen chinese? "natuurlijk"!