Gegroet, allen.
Ik ben momenteel hevig aan het verlangen naar een gave crossmotor. Mijn oog ligt op een 250cc. Qua gebruik zal hij niet afgemat worden: ik zal slechts op enkele weilanden en op de weg gaan rijden. Echter ontvang ik veel boe-geroep als het over het aantal cc's gaat. Ikzelf ben 15 jaar oud. Dus ja, een gemiddelde van die leeftijd zou iets lichters moeten kiezen. Echter, ik ben zo rond de 1.75m en weeg zo'n 75 kilo, en nee, ik ben niet dik. Ik ben bovengemiddeld breed, qua schouders en hoeveelheid spiermassa (geen grap). Daarom lijkt het mij geen foute keuze om voor een 250cc te kiezen. Maar vaders weerwoord is: ''Je hebt geen ervaring..''. En dat klopt. Ik heb nog nooit op een CROSSmotor gereden, buiten dat wel in auto's en op conventionele brommers. Ik weet natuurlijk donders goed HOE ik zo'n ding moet besturen, en alle andere aspecten van het vak. Dus een 250cc moet makkelijk kunnen. Je moet toch ooit ergens beginnen?
Buiten dat heb ik nog een vraag: hoeveel pk's heeft de gemiddelde 250cc crosser tegenwoordig? En dan geen chinese natuurlijk...
Alvast bedankt, en excuses voor het kromme verhaal, maar het is al laat.
Ik ben momenteel hevig aan het verlangen naar een gave crossmotor. Mijn oog ligt op een 250cc. Qua gebruik zal hij niet afgemat worden: ik zal slechts op enkele weilanden en op de weg gaan rijden. Echter ontvang ik veel boe-geroep als het over het aantal cc's gaat. Ikzelf ben 15 jaar oud. Dus ja, een gemiddelde van die leeftijd zou iets lichters moeten kiezen. Echter, ik ben zo rond de 1.75m en weeg zo'n 75 kilo, en nee, ik ben niet dik. Ik ben bovengemiddeld breed, qua schouders en hoeveelheid spiermassa (geen grap). Daarom lijkt het mij geen foute keuze om voor een 250cc te kiezen. Maar vaders weerwoord is: ''Je hebt geen ervaring..''. En dat klopt. Ik heb nog nooit op een CROSSmotor gereden, buiten dat wel in auto's en op conventionele brommers. Ik weet natuurlijk donders goed HOE ik zo'n ding moet besturen, en alle andere aspecten van het vak. Dus een 250cc moet makkelijk kunnen. Je moet toch ooit ergens beginnen?
Buiten dat heb ik nog een vraag: hoeveel pk's heeft de gemiddelde 250cc crosser tegenwoordig? En dan geen chinese natuurlijk...
Alvast bedankt, en excuses voor het kromme verhaal, maar het is al laat.