Zeepok kon wel omvallen

zeepok

MF vet er aan
Donateur
7 nov 2003
3.742
496
Halsteren
Vanochtend, op weg naar de laatste OBT voor Bachus ( Bachus laatste OBT ) heb ik een kleine aanvaring met een boom gehad. Met als resultaat dat het zijspan op zijn linkerkant over de bestrating gleed, en ik op de bestrating lag.

Op zo'n 4 kilometer van huis was een kop-staart botsing geweest waarbij 3 auto's betrokken waren. Omdat dit de doorstroming van het verkeer behoorlijk belemmerde besloot ik, achter een auto aan, over het fietspad te rijden (tja....)
Na ongeveer 100 meter lag ik ineens op de grond. Wat blijkt: ik heb met het zijspanwiel een boom geschampd. Het zijspanwiel is over een dikke boomwortel omhoog geschoten, waarbij ik van de combi afgeworpen ben. Het span is een stukje op de linkerkant geschoven, en daarna weer op zijn wieltjes terecht gekomen.

Het zag er waarschijnlijk nogal spectaculair uit, want omstanders besloten meteen dat er een ambulance gebeld moest worden. Gelukkig bleek dit niet noodzakelijk te zijn. Na wat testen van de ledematen bleek alles nog te werken. Alleen mijn linker bovenbeen wordt steeds dikker......

Zojuist de schade eens opgenomen:
1. Er lagen geen vloeistoffen onder de motor, dat is dus gunstig.
2. De linker kant heeft wat schuifschade
3. Koplamp met kuipje zijn in de strijd bezweken
4. Zijspan velg heeft een deuk, de band loopt leeg.

Gelukkig rijdt het span nog normaal. Er lijkt verder niks belangrijks krom of afgebroken te zijn. Zo te zien heeft het kleppendeksel meer schade voorkomen.

full
 
Wat schuifschade op het kleppendeksel, maar geen lekkage. Ook de radiatorkap is beschadigd. En de motor is gedegradeerd van K100 naar gewoon 100. ;)
full
 
Het topkoffertje heeft wat krassen, het knipperlichthuis is afgebroken.
full
 
De zijspanband loopt leeg, en de spatbordrand aan de voorzijde is losgesprongen.
Aan de bak en het onderstel heb ik verder geen schade kunnen ontdekken, gelukkig.
full
 
Het lijkt inderdaad mee te vallen. Mooie gelegenheid om een mooie kale koplamp te monteren. Geen schade aan de bak dus? Dat zijn gelijk van die kostenposten -O-
Nu maar even afwachten hoe je morgen je bed uit stapt. :P
 
Dus ik kan op zoek naar een koplamp, een klein kuipje, en waarschijnlijk heb ik ook een nieuwe zijspanbandje nodig. De velg wordt wel weer recht, met een paar ferme hamertikken. De knipperlichten heb ik ondertussen al opgeduikeld.

De sluiting van de topkoffer is al bijgewerkt, de rubber afdekplaat met het contactslot is weer in zijn oorspronkelijke positie gebogen. De krassen laat ik voorlopig maar even zo.
full
 
Hè zonde zeg ( en jammer dat je dus ook niet bij Uli's uitvaart kon zijn ) maar gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen !

Ik was wel op Uli's uitvaart, met de auto. Net op tijd. Sterker nog: Wij hebben elkaar de hand nog geschud!
 
He Pok valt mee gelukkig zo te zien...
Hopelijk zelf geen pijn verders morgen...
Succes met herstel...gaat je vast snel lukken ;)

Ja, anders hadden we wel gezoend ipv de hand te schudden _O-
O zij wel zeker :(
Mij wilde je, net als pok, niet B|
Waarom eigenlijk ? O-)
Zo'n nicht als jij zou dat toch lekker moeten vinden _O- :9 :P :+
 
-O- -O- :/
Lekker dan, je bent er 'redelijk afgestapt' begrijp ik...

De schade aan "mezelf" is eigenlijk wonderbaarlijk klein. Behalve mijn linker bovenbeen heb ik nergens last van.
Toch heeft mijn helm wel de grond geraakt. En ook het linker kniestuk van m'n motorbroek is beschadigd.

Al met al had dit avontuur een stuk slechter kunnen aflopen.....
 
Heb ik even helemaal gemist, :$
respect dat je toch nog gekomen ben, succes met het opknappen van jezelf en het span.
 
De schade aan "mezelf" is eigenlijk wonderbaarlijk klein. Behalve mijn linker bovenbeen heb ik nergens last van.
Toch heeft mijn helm wel de grond geraakt. En ook het linker kniestuk van m'n motorbroek is beschadigd.

Al met al had dit avontuur een stuk slechter kunnen aflopen.....
Yep, gelukkig niet zeg, maar nie an denken
Weekje rustig aan, brommert weer opbouwen en :]

d'r zit alleen een deuk in je ego, die gaat er niet uit :P O-) :+
 
Laatst bewerkt:
vreemd verhaal, zo zie je maar dat het soms echt in een klein hoekje zit. En dan is het gebeurt voor je er erg in hebt.
Doe het rustig aan en kijk eind van de week pas weer naar de schade aan het span.
 
Dus een zijspan heeft ook nog iets aan een valbeugel dan, gelukkig heb ik de mijne nog laten zitten :P

Ik heb mijn zijspanwiel ook wel eens over een varkensrug gestuurd en werd ook bijna gelanceerd, gelukkig ging het bij mij net goed.

Toch meteen best wel wat schade aan zo'n motor, maar ik denk dat dat wel weer goed komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan