zelf oefenen

stekman

MF veteraan
15 mei 2003
8.130
29
spijkenisse
door de vakanties mis ik een paar lessen. nu ben ik van plan zelf te gaan oefenen. Iemand wel eens gepakt op die manier en wat waren de gevolgen?
 
op een parkeerterrein? beetje rondje rijden enzo... op straat met verkeer
lijkt mij niet verstandig, als je op je plaat gaat ben je niet verzekerd.
(zowieso ben je niet verzekerd)
 
ik heb het al een aantal keer gedaan, dezelfde route als met de les. Het rijden is veel ontspannender als er niemand met je meekijkt. Ik heb gemerkt dat ik op de les daarna ook een stuk soepeler rijd dan wanneer ik twee weken niet gereden heb. Het grote verschil is dat ik zelf op een chopper rijd en met de les op een CB 500. Dus even wennen aan de schakel en remstand.
 
Als je op deze manier 'haast' maakt met het behalen van je rijbewijs kan het nog wel eens heel lang gaan duren voordat je echt legaal aan het verkeer mag gaan deelnemen.
(maarja, je rijdt nu ook al zonder rijbewijs dus wat maakt het uit.)
 
Als je op deze manier 'haast' maakt met het behalen van je rijbewijs kan het nog wel eens heel lang gaan duren voordat je echt legaal aan het verkeer mag gaan deelnemen.
(maarja, je rijdt nu ook al zonder rijbewijs dus wat maakt het uit.)

:^
 
Als je op deze manier 'haast' maakt met het behalen van je rijbewijs kan het nog wel eens heel lang gaan duren voordat je echt legaal aan het verkeer mag gaan deelnemen.
(maarja, je rijdt nu ook al zonder rijbewijs dus wat maakt het uit.)
Waarom zou het langer duren? Zoals ik al zei maakt het wel degelijk verschil of ik wel of niet gereden heb. En nee, ik rijd natuurlijk niet zoals ik zou rijden met rijbewijs. Ik houd me wel degelijk aan de les normen als ik nu rijd.
 
Je mag zelf nog altijd zo voorzichtig rijden als je wil dat wil niet zeggen dat er geen andere klojo's rondrijden die ervoor kunnen zorgen dat je iets tegen komt waardoor je de klos bent. Jongens gebruik toch eens je verstand - welke stomme vragen stellen jullie toch soms. Kijk voor mij mag je doen wat je wilt maar moet je achteraf zeker niet komen klagen.
 
door de vakanties mis ik een paar lessen. nu ben ik van plan zelf te gaan oefenen. Iemand wel eens gepakt op die manier en wat waren de gevolgen?

Het is niet echt slim om dat te doen,een kameraad van mij is een paar jaar terug gepakt zonder rijbewijs(was wel met de auto),en hij kreeg als straf een rijontzegging van 2 of 3 jaar,dus toen moest ie heel lang wachten voordat hij zijn rijbewijs mocht halen.

groeten FIASCO2003
 
door de vakanties mis ik een paar lessen. nu ben ik van plan zelf te gaan oefenen. Iemand wel eens gepakt op die manier en wat waren de gevolgen?

De gevolgen.
Een collega van mij reed zonder brommercertificaat Scootah (lekker stoer)
Heeft een meisje het ziekenhuis ingereden. En is nu nog aan het betalen isongeveer 2 jaar geleden.
 
Je mag zelf nog altijd zo voorzichtig rijden als je wil dat wil niet zeggen dat er geen andere klojo's rondrijden die ervoor kunnen zorgen dat je iets tegen komt waardoor je de klos bent. Jongens gebruik toch eens je verstand - welke stomme vragen stellen jullie toch soms. Kijk voor mij mag je doen wat je wilt maar moet je achteraf zeker niet komen klagen.
Ik weet het, ik weet het. Maar het kriebelt enorm. Motor is helemaal in orde, zelfs de MF stikker zit achterop, ketting gesmeerd enz, enz. Ik heb nu 8 uur gelest en wil de weg op. Vroeger reedt men ook met een L achterop. Eeuwig zonde dat dat eruit is gegaan.
 
Naast dat het link is, als je alleen rijd wordt je gewoon niet op je fouten gewezen. Deze moeten er een andere met instructeur dus weer uitgehaald worden. Wees verstandig en heb gewoon het geduld.
 
Op zaterdag 28 juni 2003 14:52 schreef hansstek het volgende:Ik weet het, ik weet het. Maar het kriebelt enorm. Motor is helemaal in orde, zelfs de MF stikker zit achterop, ketting gesmeerd enz, enz. .....
O, zeg dat dan. De MF sticker zit achterop.... Ja, natuurlijk mag je dan als motorrijder aan het verkeer deelnemen zonder geldig motorrijbewijs.... Dan wel.
:X |(
 
O, zeg dat dan. De MF sticker zit achterop.... Ja, natuurlijk mag je dan als motorrijder aan het verkeer deelnemen zonder geldig motorrijbewijs.... Dan wel.
:X |(
daarmee bedoelde ik te zeggen dat mijn motor helemaal klaar staat. Maar goed, als ik net zo goed kan rijden als jij een tekst kunt lezen wacht ik er nog maar even mee. :)
 
Lekker doen wat jij wil...zit hier vol met moraalridders die nooit iets doen buiten de perfecte norm...

Groot gelijk dat je iemand op het verkeerde pad wil zetten. Stuur hem dan gelijk ook een, door jou, ondertekende verklaring dat hij door jouw "goede raad" zonder rijbewijs de baan is opgegaan en dat jij de verantwoordelijkheid neemt voor zijn gedrag!!
Hoe je hebt het lef niet...? (sorry, ik dacht dat je meer in je had...)
 
Lekker doen wat jij wil...zit hier vol met moraalridders die nooit iets doen buiten de perfecte norm...
Zou jij het verschil kunnen uitleggen tussen iemand een goed advies geven en de moraalridder uithangen? Ik vind dat wat hier gebeurd gewoon gezond verstand is namelijk. Je gaat zonder rijbewijs de weg niet op. :(
Tuurlijk moet iedereen doen wat hij zij niet laten kan, alleen hier werd er uitdrukkelijk om advies gevraagd.. En wat je vraagt kan je krijgen in dit geval. *D
 
Opstappen en rijen!!!

Je bent nét zo fout als met die opgevoerde brommer.
Rij als een motorrijder, anticipeer, ga niet gelijk Rotterdam in. zoek effe een rustig stukkie in de wijk op.

Wat wèl belangrijk is: Heb je je autorijbewijs? Verkeerservaring?
Als je hele loopbaan uit 8 uurtjes tobben bestaat zou ik er zèlf nog eens over denken.

:]
 
Geen zorgen mensen:

Maximum rijdt hersenloos. Voor hem zou het niets uitmaken of hij met of zonder rijbewijs zou rijden })
 
Op zaterdag 28 juni 2003 17:24 schreef rob RD het volgende:
Opstappen en rijen!!! Je bent nét zo fout als met die opgevoerde brommer.
En als die zatlap achter het stuur en als die automobilist zonder verzekering en als die joyrider en als die opa van 80 die al 8 jaar niet verder kan zien dan 100 meter en als die bestuurder die doorrijdt na het veroorzaken van een ongeluk en als die voetgangers die niet weten wat een rood verkeerslicht bij de oversteekplaats betekent ....

Tja, als je het zó bekijkt... dan is er inderdaad geen reden om niet op te stappen. |(

Volgens mij zit er nog een behoorlijk verschil tussen moraalridders en domweg alle regels aan je (motor)laars lappen omdat anderen ook regels overtreden. :X
 
Net als iedereen netjes op je beurt wachten en lekker gaan motorrijden zodra je je papiertje op zak hebt.
 
Gewoon niet stom doen. Het kan wel eens betekenen dat je financieel aan de grond komt.
Dus zorg voor dat stempeltje en karren maar.
 
ben je wel goed bij je hoofd? ik word zo flauw van al dat moraalridder gezwets, je bent helmaal niet stoer zonder rijbewijs op een motor je bent gewoon een dikke mongool.
Als iemand mij aanrijd zonder verzekering en/of rijbewijs dan schop
ik hem finaal het ziekenhuis in..kom nou...je hebt toch wel verstand in je kop?
onverantwoord weggedrag is één, maar bewust onverzekerd rondrijden staat bij mij bovenaan op het lijstje mega-asociaal gedrag.
Maak jullie niet druk hoor, verder ben ik wel een aardige,rustige jongen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan