zelf oefenen

Als ik een foto of filmpje zie van een wheelie of stoppie, of dat men met een bloedgang een bocht neemt (boven de toegestane snelheid) of een verhaal verteld dat men met 290 gepakt wordt dan zijn het helden. Ik ben nu een mongool, men wil mij de strot afbijten???????? Om op een eerder gestelde vraag terug te komen, ik rijdt 18 jaar met een gemiddelde van 70000 per jaar. Ik kan dus wel zeggen dat ik het verkeer ken. Die achies moet je leren, je motor bedienen moet je ook leren. Maar als je dat kan en het papiertje nog niet hebt moet je gewoon kunnen oefenen denk ik.
Daarnaast is mijn motor gewoon verzekerd en zal de tegenpartij uitbetaald worden. Daarna komt men bij mij het geld halen. Niemand heeft er dus nadeel van behalve ik.
Maar bedankt voor jullie opbouwende reacties.
 
Just my 2 cents...

Ik zou niet het verkeer ingaan zonder rijbewijs...teveel kans op ongevallen met dan grote (rechtelijke en financiele) gevolgen, zowel voor jou als voor de "tegenpartij".

Staat tegenover dat als iemand je achterop naar een lege parkeerplaats brengt en je daar wat verrichtingen gaat oefenen ik geen probleem zie...mocht het misgaan heb je alleen jezelf te pakken (al ben je dan uiteraard niet verzekerd).


Ben ik nu ook een achterlijke moraalridder? :P
 
PS. volgens mij is het niet zo dat je het slachtoffer naait als je iemand aanrijdt (ja door het aanrijden maar verder niet ;) :P ), diegene wordt nl. gewoon verpleegd indien nodig en als blijkt dat de andere partij schuldig is (politierapport oid), wordt de rekening gewoon op die persoon gevorderd. Is die niet verzekerd, is diegene particulier aansprakelijk. Het slachtoffer merkt hier verder niks van.. maar het ziekenhuis of de verzekering van het slachtoffer neemt dan de vordering op zich en die wordt desnoods justitieel of per incassobureau (deurwaarder) geincasseerd...

- volgens mij zit het zo.. maar ik ben geen advocaat... feel free to add or correct me.

Bij deze...

Indien de dader financieel niet toereikend genoeg is kan het slachtoffer naar zijn geld fluiten.

Ervering uit eigen omgeving: Vriend van me (beroep: kok) is zijn reukvermogen verloren omdat zijn schedel door een inbreker (idd. een scootahboy) met een stoeptegel is ingeslagen. Beroep kon hij uiteraard vergeten en moest omgeschoold worden (dus ook geen inkomen meer voor weer een aantal jaar).

Dader is veroordeeld (naast reguliere veroordeling) tot 1500 gulden (!) te betalen aan het slachtoffer. Omdat hij echter weinig inkomen had hoefde hij slechts 10 gulden/maand (!) af te lossen :(
 
Ik heb zelf ook heftig getwijfeld om zonder RBW te gaan rijden....
Toch niet gedaan ivm de onvoorstelbare ellende die je kan krijgen als je wat overkomt.
Ook al kan je misschien goed rijden, je wilt niet op je geweten hebben iemand te pletter te rijden en je dan voor jaren afvragen : was het nou niet gebeurd als ik mijn RBW gehad had?
Woon zelf in een kinderrijke buurt, dus.........
 
Bij deze...

Indien de dader financieel niet toereikend genoeg is kan het slachtoffer naar zijn geld fluiten.

Ervering uit eigen omgeving: Vriend van me (beroep: kok) is zijn reukvermogen verloren omdat zijn schedel door een inbreker (idd. een scootahboy) met een stoeptegel is ingeslagen. Beroep kon hij uiteraard vergeten en moest omgeschoold worden (dus ook geen inkomen meer voor weer een aantal jaar).

Dader is veroordeeld (naast reguliere veroordeling) tot 1500 gulden (!) te betalen aan het slachtoffer. Omdat hij echter weinig inkomen had hoefde hij slechts 10 gulden/maand (!) af te lossen :(


Het is toch niet te geloven! Me bek valt open als ik deze waanzin lees. :(

Trouwens benieuwd waar ze die agent in Den Haag mee gaan pakken, die die "scootahboy" doodgeschoten heeft, nadat die idioot hem had gestoken met een mes......
 
En wat vinden jullie er dan van als je op een parkeerplaats je bijzondere verrichtingen gaat oefenen?(zonder je rijbewijs) Ik bedoel dat als die parkeerplaats 10 meter van je huis is verwijdert en je daar je achtjes enz. op gaat oefenen.(en dus verder niet op de weg rijd)

Of moet ik daar een nieuw topic voor openen :z
 
En wat vinden jullie er dan van als je op een parkeerplaats je bijzondere verrichtingen gaat oefenen?(zonder je rijbewijs) Ik bedoel dat als die parkeerplaats 10 meter van je huis is verwijdert en je daar je achtjes enz. op gaat oefenen.(en dus verder niet op de weg rijd)
Jij mag dat wél. Maar eigenlijk vindt ik dan wel dat je het nog eventjes tot zeventjes moet beperken en niet gelijk achtjes moet gaan oefenen.
 
Als ik een foto of filmpje zie van een wheelie of stoppie, of dat men met een bloedgang een bocht neemt (boven de toegestane snelheid) of een verhaal verteld dat men met 290 gepakt wordt dan zijn het helden. Ik ben nu een mongool, men wil mij de strot afbijten???????? Om op een eerder gestelde vraag terug te komen, ik rijdt 18 jaar met een gemiddelde van 70000 per jaar. Ik kan dus wel zeggen dat ik het verkeer ken. Die achies moet je leren, je motor bedienen moet je ook leren. Maar als je dat kan en het papiertje nog niet hebt moet je gewoon kunnen oefenen denk ik.
Daarnaast is mijn motor gewoon verzekerd en zal de tegenpartij uitbetaald worden. Daarna komt men bij mij het geld halen. Niemand heeft er dus nadeel van behalve ik.
Maar bedankt voor jullie opbouwende reacties.

zucht....ik heb niks tegen jou persoonlijk...maar wel tegen wat je doet..jouw motor is helemaal niet verzekerd namelijk..dat kan niet als je geen rijbewijs hebt...op papier misschien, maar vraag je verzekeringsagent maar ff...wedden dat er geen cent betaalt wordt?..en daar gaat het om, Ik heb trouwens nooit gezegd dat mensen die gepakt worden met 290 helden zijn, maar feit is wel dat de verzekering ze dekt....dat was in dit geval het punt waar het om draaide...
 
En wat vinden jullie er dan van als je op een parkeerplaats je bijzondere verrichtingen gaat oefenen?(zonder je rijbewijs) Ik bedoel dat als die parkeerplaats 10 meter van je huis is verwijdert en je daar je achtjes enz. op gaat oefenen.(en dus verder niet op de weg rijd)

Of moet ik daar een nieuw topic voor openen :z

acceptabel, alst een afgelegen en rustig parkeerterrein betreft, zelfde geld voor doodloende wegen achteraf vind ik, tenminste als je ze in de buurt vind, hier in groningen zijn ze er zat iig, ik ben natuurijk niet roomser dan de paus, maar of je dat onder verkeersdeelname moet scharen zoals het rijden van dezelfde route als met rijles .....
 
Ik snap iets niet. Gezien je beroep ben je al een tijdje boven de 18 ;)
Als je zo lang hebt gewacht met lessen kunnen die paar weken er toch ook nog wel bij? Daar ga je dan toch geen risico voor lopen :?
 
Opstappen en rijden. Dat is wat JIJ wil en jij dus moet doen. Daar heb je geen advies van moraalridders voor nodig. Die 8 uur motorrijles maken van jou geen ervaren motorrijder, die 70000 km/j maken je wel een ervaren verkeersdeelnemer.
Gedraag je als een motorrijder, gààn. Realiseer je de financiele gevolgen bij een eventueel ongeval :? .
 
Ik vind het eigenlijk een domme vraag.... :+

(Ik had al snel door dat ik op de brommer om de 10meter werd aangehouden en op de motor nooit en dat was best prettig in die tijd) Maar dat ga je op een forum natuurlijk niemand aanraden O-)

zoals de meeste op het forum O-) .......maar als niemand het ziet })

(gorilazz heeft wel eens in een scania gereden :r )
 
Terug
Bovenaan Onderaan