Zesde zintuig: luister je er naar? ervaringen?

Zesde zintuig?

  • Geloof erin, kan niet zonder

    Stemmen: 76 67,9%
  • Onzin

    Stemmen: 11 9,8%
  • Geen idee

    Stemmen: 4 3,6%
  • Ben hem aan het trainen

    Stemmen: 5 4,5%
  • Probeer meer te luisteren

    Stemmen: 12 10,7%
  • Anders (toelichting geven)

    Stemmen: 4 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Ik geloof er wel in.
Voorbeeldje, bizar maar wel echt meegemaakt:

Vriendin van me tweelingbroer zwanger, loopt al tegen de 9 maanden.
Zaterdagnacht (nee niet gezopen) maar niet de slaap kunnen vatten, onrustig, woelen en pas om 5 uur 's nachts in slaap komen.
Dag erop belt me broer op dat die kleine van 'm is geboren en dat ie de hele nacht in de weer is geweest en behoorlijk heeft gestresst (de pappa's onder ons kennen het wss wel).

Toeval? Denk 't niet.


tweelingen hebben dat wel vaker
[me]Cathje spreekt uit ervaring O-) [/me]




Ik luister zeker naar mijn gevoel als ik op de motor zit :Y

Een jaar geleden ging er door me heen "linksaf slaan, landweggetje pakken naar huis toe!!" tot ik voorbij die kruising was, en ben met een rotgevoel doorgereden.

Mn verstand zei namelijk "niet doen, troep op landweggetjes, je wil niet 2 lekke banden binnen een week"

5 minuten later lag ik op de ambu te wachten, dus reken maar dat ik nu op mn gevoel af ga!!


Maar er is wel zeker een band tussen tweelingen. Heb wel vaker van dat soort dingen gehad met mijn zus.

Zowiezo dezelfde dingen kopen, afzonderlijk van elkaar (en nee, we hebben absoluut niet dezelfde smaak) en dezelfde dingen tegelijk zeggen of kort na elkaar (m'n moeder lag elke keer weer in een deuk).
Maar ook die telefoontjes van elkaar als je het gevoel hebt dat er iets aan de hand is, en het is altijd raak ;)
 
Vandaag weer 1 denk zal ff doortrekken


wham stemmetje ...!!!!!!!!!!!!!


knalt er een fucking golf door het rood pal voor mn wielen.


En wat appeltje ook post. Mijn mening zal die niet veranderen..die blijft subjectief.
 
Ik luister zeker naar mijn gevoel als ik op de motor zit :Y

Een jaar geleden ging er door me heen "linksaf slaan, landweggetje pakken naar huis toe!!" tot ik voorbij die kruising was, en ben met een rotgevoel doorgereden.

Mn verstand zei namelijk "niet doen, troep op landweggetjes, je wil niet 2 lekke banden binnen een week"

5 minuten later lag ik op de ambu te wachten, dus reken maar dat ik nu op mn gevoel af ga!!

Dat er op landweggetjes rommel kan liggen is toch niet zo gek? Ik heb daar zelf ook wel eens gereden en met al die klei enzo zit je niet fijn op de motor.

Helaas had jij de pech dat je onderuit ging (die pics in dat nieuwe "schade" topic zijn daarvan?).

Maar er is wel zeker een band tussen tweelingen. Heb wel vaker van dat soort dingen gehad met mijn zus.

Zowiezo dezelfde dingen kopen, afzonderlijk van elkaar (en nee, we hebben absoluut niet dezelfde smaak) en dezelfde dingen tegelijk zeggen of kort na elkaar (m'n moeder lag elke keer weer in een deuk).
Maar ook die telefoontjes van elkaar als je het gevoel hebt dat er iets aan de hand is, en het is altijd raak ;)

Tja, ik begrijp het wel en het kan best voorkomen. Het is een kwestie van kansrekening, iets wat mensen vaak slecht aanvoelen.

Goh, had ik maar kunnen aanvoelen dat mijn baas vandaag besloot om mijn motor omver te rijden. Dan had ik 'm wel ergens anders neergezet. ;)

Ach, ik ontken het gevoel niet, ik ontken alleen dat er iets 'boven natuurlijks' aan de hand is. Dat het soms schijnbaar frappant is, tja, zo kan het overkomen.

Ride on!

:]
 
die foto is inderdaad van een jaar geleden...
en denken - wat als dit... wat als dat... - heeft gewoon helemaal geen nut.
maar toch O-)
ik volg liever mn gevoel sinds dat ongeluk.
want als ik dat toen had gedaan, tsjah...
nutteloos om daarover te gaan discussieren.


ik zeg ook niet dat dat met tweelingen iets bovennatuurlijks is, want daar geloof ik niet in...
denk dat het bij 2 beste vrienden ook voor komt, als je zo lang al met elkaar optrekt en elkaar door en door kent...

maar sommige dingen blijven gewoon wel "vreemd"
 
trouwens zo'n beflapje vind ik maar een ranzig ding zeg, kan je net zo goed aan een kipfilé likken in een boterhamzakje ofzo :r :+
[off-topic]
_O- _O- _O-

:} :} :}

Prachtige uitspraak. Ik lig dubbel hier
[/off-topic]
On topic: ik heb dezelfde kaart als Herr Flick :+ .


Een heel simpel voorbeeld is slapen. Op dat moment ben je dusdanig rustig dat je onderbewuste zijn gang kan gaan. Iemand die regelmatig met (in eerste instantie) onoplosbare problemen zit zal dit vast wel kennen:
Midden in de nacht wordt je wakker: "Eureka! (of een ander woord :9 ), ik heb de oplossing!".
Dit komt dus vanuit jezelf en kan over een probleem gaan waar je al weken tegenaan hikt.
Dat heb ik nu altijd als ik aan het schijten ben :+ .
 
Laatst bewerkt:
Rij nog niet zo lang op m`n GTS. Heb 24 jaar "ervaring" met mijn totomobieltje.
Soms voel je inderdaad van tevoren dat er iets niet goed gaat als niet even bij een groen stoplicht blijft staan en er van rechts een vrachtwagen van 20 meter aankomt glijden. Al 2 keer gehad dat ik bleef staan bij groen. Getoeter achter me van de koekblikken dat abrubt verstomde toen de tig tonnen van de vrachtwagens door rood kwamen glippen.

Als ik opgetrokken had was er slechts een natte rode plek van early bird overgebleven. :] :Y :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan