Zij cq zadeltassen (de)monteren

cimo

Rookie
7 apr 2004
12
0
Heb een leuk setje zadeltassen aangeschaft, alleen een paar vraagjes.

Het klittenband moet onder mijn buddyseat door, dat zal wel lukken, maar als ik een tas/de tassen er "even" af wil halen, moet ik dan de buddy er steeds afhalen? Lekker omslachtig...;-)
Is er een handig foefje?

Zag ook klittenband op de achterkant, moet ik de tas om een zadeltasbeugel schuiven? Blijft dat wel zitten? Lijkt me niet 100% veilig....

Kijk uit naar serieuze tips.
 
Als je alleen klittenband heb, dan moet je idd iedere keer de buddy eraf halen. Bij een van de vorige motoren van mijn vrouw (intruder) waren de zadeltassen met een riempje / gesp bevestigd aan het buizenframe onder het zadel. Misschien kun je deze laten vastzetten bij een schoenmaker (2 per tas).
suc6
 
Ik heb zelf ooit twee metalen beugels aan elke tas gemaakt, die dan over m'n bagagerek hangen.
Aan de onderkant van elke tas een elastiek met een haak, waarmee de tas gezekerd wordt aan de onderkant van het bagagerek. Kun je misschien iets mee doen?
Groeten,
Eduard.
 
Over het zadel hangen.

Dan kan ook elke onverlaat ze eraf halen, vandaar dat het zekerder is als ze onder het zadel zitten als je ze er wat permanenter op laat zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan