Zijn er ook goede motorbladen ?!

R1beest, niet elke serieuze Motorsportliefhebber is ook berijder van een SS-motor hoor. Ik ben zelf een enorme liefhebber van het volgen motorsport maar heb zeer bewust gekozen voor een all-road. Er zijn zelfs vele motorsportliefhebbers die niet eens een motorrijbewijs hebben, en die ook niet van plan zijn er eentje te behalen!
Oke\',dan word er ook een TDM getest....die ik persoonlijk heerlijk vind rijden....vooral de laatste versie ;) (hij schakelt beter: })
Er zijn erbij die er circuitdagen mee rijden en niet de langzaamste zijn.Geloof zelfs z.a.c :?

Maar die \"geen\" motorrijbewijs bezitten zouden wel zo\'n waanzinnig mooi/goed blad willen lezen....toch :?

Voorbeeld:
Laten we het erop houden dat er max:50.000 echte liefhebbers in Nederland zijn.(ik doe maar een schatting)Hiervan zijn er 40.000 die zo\'n blad graag willen lezen :9 ...dus lid willen worden...dus \"waarschijnlijk\" genoeg inkomsten voor de redactie om er op los te branden.Daarnaast nog wat advertentie\'s inkomsten wat niet echt veel voorstelt maar alle kleine beetjes helpen.

Offe leef ik nu in dromenland :Z
 
De huidige bladen zouden eens hun best moeten doen om vlotter en origineler te zijn, zich wat meer van hun collega\'s onderscheiden.
da\'s inderdaad een probleem...

ik heb de moto73, een vriend van mij de motor. puur ook om eventueel landelijk dingen niet te missen.
Deze bladen wisselen we onderling uit, en heb continue deja-vu gevoelens... de test-motoren zijn vaak hetzelfde, de foto\'s net niet....
 
da\'s inderdaad een probleem...

ik heb de moto73, een vriend van mij de motor. puur ook om eventueel landelijk dingen niet te missen.
Deze bladen wisselen we onderling uit, en heb continue deja-vu gevoelens... de test-motoren zijn vaak hetzelfde, de foto\'s net niet....

:^

Onlangs drie keer die 600cc-test voorbij zien komen... :Z :Z
 
40.000? Ik ben bang dat we dat niet eens halen R1beest. Kijk als voorbeeld eens naar het Jurgen van de Goorbergh-forum waar we met een man of 15 aan frequente gebruikers zitten en vergelijk dat eens met het Verstappen-forum met volgens mij enkele duizenden geruikers.
 
Op woensdag 08 januari 2003 11:36 schreef Erik van Dam het volgende:Dacht voor de helmtest eigenlijk meer aan de KLPD.....

De huidige bladen zouden eens hun best moeten doen om vlotter en origineler te zijn, zich wat meer van hun collega\'s onderscheiden. Dit kan voor een deel via de inhoud en de rest is gewoon een eigen stijl ontwikkelen. (ik weet dat dit niet zo eenvoudig is) Momenteel heeft het bladenaanbod erg veel van het poldermodel weg.
dat komt omdat ze allemaal klakkeloos / braaf* de persfolder over zitten te schrijven. Vandaar dat alle testen op elkaar lijken, ze krijgen nl. allemaal dezelfde persfolder.


*= doorhalen wat niet van toepassing is.
 
T.W.O.
Two Wheels Only met als testrijder o.a. Naill Mc Kenzie.
Mooie foto\'s en goede tekst :} :}

Maar ja er zijn inderdaad geen slecht motoren meer, dus valt er gelukkig weinig af te zeiken.
 
40.000? Ik ben bang dat we dat niet eens halen R1beest. Kijk als voorbeeld eens naar het Jurgen van de Goorbergh-forum waar we met een man of 15 aan frequente gebruikers zitten en vergelijk dat eens met het Verstappen-forum met volgens mij enkele duizenden geruikers.
Dan maar met 15man...en 1 vrouw ;)

Denk dat je gelijk over echte motorraceliefhebbers in Nederland.Het is toch al slecht gesteld met de motorracerij in Nederland,het valt nog mee dat er een GP/wksbk word verreden in dit kikkerlandje.
Ik werk in een motorzaak...er zijn er maar 5/6 (van de 18 personeelsleden)die naar Assen gaan.

Daarbij is het zeker zo dat er veel sportrijders(althans zo voelen ze zich :X )totaal geen intresse hebben in motorsport.Ik heb er wel eens een paar meegenomen naar Assen,zowel de gp als sbk....ze wisten er geen bal vanaf....ooohh is dat nou Rossi O-) .Wie is die Foggy, omdat er een stelletje Engelsen gek werden en roepten Foggy....Foggy.
Dan nog een stomme opmerking van hun dat het achterlijk is en ontverantwoord dat een talent als Toseland(toen 17jaar.....dus nog kind)aan dit soort wedstrijden meedoet.Dat zijn ouders dat goed vinden................... O-) ......ech waar.
Dit na een korte uitleg van mij wie die rijder is die op zijn tank sloeg van woede na een technies uitval door de strubbebocht,toen rijdend in de ss op een castrol Honda.
Ze wilden zelfs al voor de 2de sbkrace naar huis...Ik werd gek van binnen :( ....ech niet over mijn lijk.
Het ritje heen en terug vinden ze pas gaaf...intersseert mij geen bal meer......
We gaan een beetje offtopic geloof ikke......sorry ;)
 
Op woensdag 08 januari 2003 13:06 schreef R1beest het volgende:Het ritje heen en terug vinden ze pas gaaf...intersseert mij geen bal meer......
En als er iets saai is dan is het wel die duffe A28 om in Assen te komen.

[me]edraket vind TT/WSB geweldig, maar heeft een hekel aan die rit ernaar toe. Alleen snelweg en duffe controles.[/me]
 
En als er iets saai is dan is het wel die duffe A28 om in Assen te komen.

[me]edraket vind TT/WSB geweldig, maar heeft een hekel aan die rit ernaar toe. Alleen snelweg en duffe controles.[/me]
Zo is het.
Ik ga niet eens meer naar de wedstrijdag...alleen maar naar de traningen...wel beide dagen *D .En dan al is het redelijk vervelend druk.
 
Ze lezen mee...

. Hoe wilde je trouwens bijvoorbeeld een helm testen? Opzetten en er hard mee tegen de muur rennen? Dus als je het niet meer na kan vertellen is de helm niet goed. Heb je weer geen artikel....


Een jaar of 2 geleden stond in de promotor een test van ong. 10 helmen van verschillende merken in dezelfde prijsklasse. Dit was een erg nuttige test waarbij ze keken naar veiligheid (getest met speciale apparaten), geluiddemping, pasvorm, comfort, gewicht, krasvastheid/aanslaan vizier, soort gespjes etcetc.
Mooie test, zou vaker gedaan moeten worden.
Ik weet niet precies welk nummer het was maar ik weet nog wel dat de test van de GSX-R1000 er ook in stond en dat die GIXXER op de voorpagina stond. Jammergenoeg heb ik geen scanner anders had ik de test hier even neergezet.

Helmen testen kan dus wel degelijk!
 
Een jaar of 2 geleden stond in de promotor een test van ong. 10 helmen van verschillende merken in dezelfde prijsklasse. Dit was een erg nuttige test waarbij ze keken naar veiligheid (getest met speciale apparaten), geluiddemping, pasvorm, comfort, gewicht, krasvastheid/aanslaan vizier, soort gespjes etcetc.
Mooie test, zou vaker gedaan moeten worden.
Ik weet niet precies welk nummer het was maar ik weet nog wel dat de test van de GSX-R1000 er ook in stond en dat die GIXXER op de voorpagina stond. Jammergenoeg heb ik geen scanner anders had ik de test hier even neergezet.

Helmen testen kan dus wel degelijk!

Ik weet het, maar het belanagrijkste onderdeel is dus nogal moeilijk. Na de beschermingsfactor komt bij mij pasvorm en dat is zo persoonlijk dat ieder daar voor zichzelf achter moet komen. En daarna kan je dus alleen maar op die andere zaken letten. Ik ken die test, dus scannen is niet zo nodig. Voor mij dan. Laatste promotor staat een anticondensmiddelentest in. Heb je ook wat aan. Is dat een beetje wat je zou willen dan?
 
Nou, vroeger (ik weet niet of ze het nog steeds doen) hield MOTORRAD een super uitgebreide helmtest. Met crashtest en geluidsmetingen etc. Dara had je echt wat aan.

Hoe dacht je trouwens dat fabrikanten of keuringsinstanties helmen testen?? Nou?

Met héél veel en héél duuuuuuure apparatuur...
 
Zo\'n raceblad lijkt me wel wat R1_beest, maar je moet dan wel oppassen dat je niet een heleboel \'oude\' info krijgt. Ik heb het nu ook al als ik de Moto73 lees en daarin staat iets over de test van Jurgen op de R6. Dat lees ik niet eens meer, want ik heb het allang op internet gezien.
Je moet dan dus wel zorgen dat je iets hebt wat de moeite waard is. En zeker in de winter. Of misschien overwegen om m in de winter niet of alleen online te laten uitkomen.

Overigens hoor ik goede ideeen en wil iedereen wel testrijder zijn dus: is er niemand die zo\'n blad wil beginnen, of zijn we bang dat we net zo worden als Kikxstart? Want hoe bekender je wordt, hoe meer afhankelijk van sponser ed.

Het testen van kleding en helmen is vlgs mij onder te verdelen in 2 delen:
1) de feiten: waar is het van gemaakt, hoe lang houdt dat bij over het asfalt schuiven, of hoe ademend is dat, of hoe ziet een computersimulatie van de helm in de windtunnel eruit. Dat soort dingen.
2) ervaringen van mensen. Dat is met helmen heel moeilijk, want als de pasvorm niet goed is, dan hang je al, maar er zijn best meer dan 1 mensen die een Shoei Raid of een Arai Astro/J op hun hoofd gepropt krijgen. Je zou dan dus ook moeten testen met meerdere mensen. Ik heb nl een keer op motormaniacs een stukje gelezen over een Revit jas, maar ja, dat was maar door 1 persoon. Je zou ook niet moeten zeggen, deze jas is goed of slecht, maar meer in de trant van: ik had deze ervaringen met de jas. Etc. Je zou ook goed je lezers hierin kunnen betrekken, want er zijn bijv. best veel mensen met een leren Dainese pak, nou hebben die gehad dat die kapot ging, of zijn ze er mee gevallen enz. enz.

Zowiezo lijkt me een keer een echt goed raceverslag in een blad een echte verademing. Iemand die er bij is, of die verteld wat er in de pits gaande is. Iig niet de dingen die ik zelf ook al op TV heb gezien. Ja die moeten natuurlijk ook omdat je dan een naslagwerk hebt.
Trouwens als er dan iemand alle gp\'s afrijdt, kunnen er gelijk een aantal motoren in de duurtest, zie je gelijk welke buitenlandse dealers je moet hebben EN vooral krijg je tenminste een beetje leuke motorreisverslagen, want de zoveelste trip langs kerken op een tourbuffel heb ik ook wel gezien. Ik wil weten waar in Italië je enorm hard de bocht om kan gaan. En blijf bv. eens langer op 1 plek (tenminste dat doe ik wel, zodat je niet zoveel tijd kwijt bent met reizen) ipv als die rondreizen.

(Ja, ik weet het, ik typ net als ik praat, snel en alles door elkaar...)
 
als er dan toch een nieuw blad moet worden opgericht dan wil ik me wel als vrijwilliger aanmelden om die motoren te :]

Opmaak kunnen we ook al in eigen huis doen, m\'n vriendin is nl DTP\'er en heeft in het verleden o.a. het MAGazine gemaakt.

Dus we hebben al 1 journalist en 1 DTP\'er.
Rebelske voor de vrouwelijke inbreng.

Wie geeft zich nog meer op??
 
Ikke...wil ook testen...met mijn motorverleden(en heden) moet dit kunnen.

Enne natuurlijk alle gp\'s bezoeken....laat mij maar fotograferen......raceliefhebbers zien graag pitspoesje\'s :P
 
Kijk uit met wat je zegt Edraket. Ik wil natuurlijk heeeeeeel graag testen, maar wel omdat ik ook geinteresseerd ben en een beetje kan rijden (misschien moet ik dan nog wel ff meer CRT-tjes doen..) NIET OMDAT IK VROUW BEN. Hallo, ik ben Katja Poensgen niet!!!!

Ja en natuurlijk wel alle GP\'s bezoeken.
Ik kan wel verhalen schrijven, maar ze moeten wel duidelijk bijgeschaafd worden. En ik ben er wel voor om wat te testen wat betreft kleine mensen. Want niet elke motor zit even goed. Daarbij heb ik echt een minihoofd, vind daar maar eens een goede helm voor....

Ik rij zo\'n beetje 15000 km in het jaar. Veel snelweg, maar op zondag lekker binnendoor. Vrij gevarieerd.

Wat nog wel een voordeel zou kunnen zijn van mijn vrouw-zijn: mijn vrouwelijke charmes, misschien kom ik wat sneller binnen bij een team? (Nee niet het team bij mij.... :P )
 
Nee, dat zou natuurlijk nooit in je opkomen....


Iig, vind ik het wel een leuk idee. Het eerste wat ik qua race-achtig op de planning heb staan is een CRT op 28 april. Als ik daar nou eens verslag van doe.

En ik zie dat op 2 maart de SBK\'s beginnen in Spanje! Verslagje over de reis (misschien dat een persoon wel in 1 keer erheen rijdt, en een ander in 2 delen) en dan de opening, met geluidsfragmenten van de nieuwe R6 (met Jurgen) en de nieuwe CBR600RR. En natuurlij keen interview, of zelfs meelopen in de pits van Jurgen. Of misschien bij vader en zoon van Gils en een rondje in de bak! (Dat lijkt me zooooooo gaaf.)

Mooie foto\'s van het circuit, de camping (of een hotel?, niet voor mij!), de rijders, de pitspoezen, de banden enz.
En lekker zonnig!

Volgend jaar in de winter: Parijs-Dakar.
 
Hartstikke mooi! Nu nog een uitgever, een \"plan d\'attaque\" (ofwel redactiesatatuut) en véél fondsen en we gaan ervoor! Wil ik het een en ander wel in goede banen leiden; ik heb immers zes jaar overheidsgeld in een gedegen opleiding gesluisd.


...en dan maar eens kijken hoe snel we op ditzelfde forum onder de rest geschaard worden, waarmee het liedje weer helemaal opnieuw kan beginnen.


Maar ik wil wel weer terug in zwartwit!
 
Als er ook een website aan gekoppeld wil worden wil ik daar best aan meewerken!
(Heb ik een bedrijfje in, zal het hier verder niet meer vernoemenm omdat dat dan op reclame gaat lijken enne dat is niet waarvoor ik hier ben.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan