zijn zij gek of ben ik een watje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis inderdaad niet slim om 100 te rijden op veel plaatsen binnen de bebouwdekom. Ik doe het dus ook zelden. De vraag is echter of het wel slim is dat ik met 200 over een 80km weg rijd :?
 
Leg maar eens uit aan de ouders van een kind die je net invalide hebt gereden dat jij wel goed uitkeek ookal reed je 100. |(
Ik denk dat het kind niet invalide is maar hartstikke dood.

Er zijn genoeg overzichtelijke 50 en 80 wegen waar je hard kunt rijden.

En ja, ik heb soms geluk gehad dat ik maar een 25 kw'tje heb anders was het anders afgelopen.

Maar ja, van fouten leer je.
 
Weer erg subtiel dat vingertje. Ik denk alleen dat je heel goed weet wat de gemiddelde MF'er hier met Bebouwde Kom bedoeld.

Nou, dat denk ik dus niet...
Wat wordt er nou bedoeld, door een woonwijk met spelende kinderen en scholen enzo (rijd ik vaak nog langzamer dan de toegstane snelheid), of afgelegen een 4-baans weg die toevallig in de BK ligt (rijd ik vaak meer dan de dubbele max. snelheid) ?
 
Tis inderdaad niet slim om 100 te rijden op veel plaatsen binnen de bebouwdekom. Ik doe het dus ook zelden. De vraag is echter of het wel slim is dat ik met 200 over een 80km weg rijd :?
Is het ook niet :P :P :P
Maar als die weg leeg is zonder voetgangers, fietsers en rolstoelen okee, kun je hooguit je zelf te barste rijden of je rijbewijs kwijtraken. :( :( :(
 
Och, sommige mensen tuffen ook wel heel langzaam hoor.. neem nou choppers, jezus die lui rijden ECHT langzaam. Het lijken bijna moraalridders, haalde ff een chopper in, nou zelfs bij het stoplichtje durfde hij geen sprintje te trekken, was bang dat deze 250cc'er 'm eruit zou trekken, nou ik moet z'n gedachten gelijk geven, zo traag optrekken als een auto |(

Maaruh 100 waar je 50 mag, nee dat doe ik niet.
60-65 ofzo wel, maar dat doet iedereen.
 
Hangt er een beetje vanaf. Ik ken bij Almere stukken weg waar geen alleen snelverkeer mag komen, afgesloten is voor voetgangers of wat ook (twee wallen er langs), dubbelbaans en ook nog eens geen tegenliggers. Dit noemt men daar binnen de bebouwede kom. Het is feitelijk gewoon een snelweg met wat stoplichten...

Tussen de stoplichten kan daar echt wel harder gereden worden dan 50. Sterker nog de gemiddelde snelheid van alles (automobilisten maar ook politie) is daar 80. Laat ik het zo zeggen 160 zou geen probleem moeten zijn daar...

Oftwel als het uitgestorven is, prima. (Zolang je nog nadenkt.)
 
Hangt er een beetje vanaf. Ik ken bij Almere stukken weg waar geen alleen snelverkeer mag komen, afgesloten is voor voetgangers of wat ook (twee wallen er langs), dubbelbaans en ook nog eens geen tegenliggers. Dit noemt men daar binnen de bebouwede kom. Het is feitelijk gewoon een snelweg met wat stoplichten...

Tussen de stoplichten kan daar echt wel harder gereden worden dan 50. Sterker nog de gemiddelde snelheid van alles (automobilisten maar ook politie) is daar 80. Laat ik het zo zeggen 160 zou geen probleem moeten zijn daar...

Oftwel als het uitgestorven is, prima. (Zolang je nog nadenkt.)
laat me raaien de veluwe dreef? was oorspronkelijk een 70 km weg maar er werden wat teveel mensen van het asfalt geschraapt dus ging de snelheidomlaag + verstoplichten erbij .
op de meeste dreven btw is 80 een normale snelheid -50 toegestaan :j
 
Op sommige wegen kan je makkelijk 100 rijden in de bebouwde kom. Wat denk je van Veenendaal? Officieel mag je daar 50.

Wegen met veel zijwegen e.d. zou ik wel rustig aandoen, anders is het wel aso.
 
Hier in arnhem is een 50km rondweg met gescheiden rijbanen, geen zijstraten... kun je wel 120 rijden...

per situatie verschillend maar over het algemeen zit de maximumsnelheid er maar 10 a 20km naast... ;)
 
En iedereen rijdt hier braaf 50 in de bebouwde kom? Kom op zeg! :j Ok, midden in een woonwijk is absoluut niet goed te praten, maar over het industrieterrein met een lap asfalt van een paar honderd meter lang met 1 afslag zeer overzichtelijke afslag is het heel fijn ff een stukkie blazen hier midden in de stad.

:^

'k Ken in Geel (of was het Herentals?) een stukje, 2x2baansweg gescheiden door BREDE middenberm, geen fietspaden en geen bebouwing aan beide kanten.
Toch mag je daar maar 50 rijden! |(
 
Laatst bewerkt:
[verstandige modus]
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif

[/verstandige modus]
 
Laatst bewerkt:
Uhm, als zelfs vr8wagens daar hard rijden, ga ik echt niet 50 rijden. Vr8wagens hebben iets tegen afstand houden nml, en zo'n ding 3 meter 8er me vind ik nix, gas erop dus. (niet alle chauffeurs btw)

Ook neem ik hier aan dat het om een industrieterrein gaat, maar dat weet ik niet zeker. Het licht nou eenmaal enorm aan de weg, maar van de andere kant, het is niet voor nix een 50 km weg lijkt me (er staan geen filtsers, dus is het geen kassaweg..)
 
Zoals in de voorgaande reacties duidelijk wordt gemaakt hangt het heel erg van de situatie af. Binnen de bebouwde kom lees ik voor dit topic even als: 'in een woonwijk met winkelcentrum en school ed.'.

In dat geval vind ik het gekkenwerk om daar met +/- 100km/u te scheuren. Niet eens om het gevaar dat de piloot loopt, maar de kans die je loopt om een ander naar een andere wereld te helpen.

Een adrenaline stoot is lekker, maar het mag niet ten koste van anderen gaan. Ik denk dat wij, juist al een kwetsbare groep verkeersdeelnemers, ons het beste zouden moeten kunnen verplaatsen in de situatie van voetgangers / fietsers, die nog kwetsbaarder zijn dan wij.
 
Op woensdag 03 april 2002 20:20 schreef Daniel Leenders het volgende:1 Als je toch een beetje uit kijkt kun je makkelijk 100 op een 50 weg rijden.
2 Ik rijd overal te hard en dat zal nog veel ergere worden als ik een vol vermogen motor mag.
3 Ik vind het gewoon mooi om hard te rijden en als iets net goed gaat dan krijg ik een stoot adreline.
1 Lijkt mij dat je meer dan 'n beetje moet uitkijken, want geen enkele andere weggebruiker zal rekening met je houden.
2 Als je geluk hebt...
3 Als het vaak 'net goed' gaat, gaat het vast nog een keertje 'net fout'.

Sorrie hoor, ik zal wel 'n ouwe lul zijn met m'n 29, maar kmoet ff :r .
 
i'm with stupid

:}

(ipv plaatje)


Ik ben niet heilig, maar dat verhaal van: hoe harder je rijdt hoe groter je stopafstand is gewoon de harde waarheid... je zal iemand maar net scheppen omdat je 20km te hard rijdt...
 
Laatst bewerkt:
laat me raaien de veluwe dreef? was oorspronkelijk een 70 km weg maar er werden wat teveel mensen van het asfalt geschraapt dus ging de snelheidomlaag + verstoplichten erbij .
op de meeste dreven btw is 80 een normale snelheid -50 toegestaan :j

Ja inderdaad dat is ut! Ik kan me voorstellen als er geen stoplichten zouden staan dat het er wel eens mis gaat... Maar 50 is echt overbodig... Als ze daar eens gaan flitsen...
 
Volgens mij hebben meerdere mensen hier verkeerde opvattingen over wat de "bebouwde kom" is.

Het ligt er maar net aan waar het is.
Op een verlaten industrieterrein binnen de bebouwde kom zet ik de teller gerust ff in de 100.
In een drukke woonwijk natuurlijk niet |(

Dat zulke mensen standaard aso's zijn vind ik dus onzin. Alsof jullie je altijd aan de snelheid houden!!
 
Waarom ben je aso bezig :?
Als je toch een beetje uit kijkt kun je makkelijk 100 op een 50 weg rijden.
Ik rijd overal te hard en dat zal nog veel ergere worden als ik een vol vermogen motor mag.
Ik vind het gewoon mooi om hard te rijden en als iets net goed gaat dan krijg ik een stoot adreline.

je zou ook eens je verstand kunnen gaan gebruiken

voor rijders zoals jou is het goed dat ze een puntensysteem hebben bedacht
 
Dit is ook zo'n topic waar ieder een andere mening hebt..

mooi dan kunnen wij(m-f ers) is echt van gedachte wisselen.met respect voor elkaar ook al ben je het niet eens met de ander.
beter kan je het niet wensen.

tussenstand:
het merendeel van de 32 voters 51,5% vindt: ietsje te snel ok,maar met beleid.
 
je zou ook eens je verstand kunnen gaan gebruiken

voor rijders zoals jou is het goed dat ze een puntensysteem hebben bedacht
Wat zit iedereen toch te zeiken :(

Als ik hard wil rijden dan doe ik dat, waar dan ook.
Dan neem ik maar het risico om een ongeluk te krijgen.
Ik kies er toch voor.

En in woonwijken rijd ik echt geen 100.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan