Rechter bocht je geeft gas, motor komt achter uit zijn vering en drukt daardoor via de reactiestang de bak naar beneden.Het lijkt er even op... als of bij mij het spreekwoordelijke kwartje begint te vallen, Motorachterbrug en zijspan vering werken samen??? is dat um?
Het is ontegenzeggelijk.het zal je inmiddels wel duidelijk zijn, een zijspan is in heel veel zaken een compromis.
Ik begrijp het wel. Het is in het geval van Slijptol idd een z en geen u. Slijptol heeft dat gedaan omdat in tegenstelling bij een auto de twee wielophangingen niet naast elkaar staan maar ongeveer 40 cm versprongen staan. Kijk nog eens naar het tekeningetje. Het ene uiteinde van de z is verbonden met de swingarm van het achterwiel, de bocht komt met een soepele verbinding aan het frame van het zijspan. Het andere uiteinde van de z komt ook aan zijspan frame te zitten. De overgebleven bocht bevestig je aan de zijspan swingarm. Als nu de achterwiel swingarm omhoog gaat wordt de zijspan swingarm mee omhoog getrokken en vice versa. Het werkt echt, ik heb het met een stuk lasdraad geprobeerd.Ik snap er niets van. De tekening van Slijptol lijkt een Z vorm. Maar het moet een U zijn. Als je de ene poot omhoog trekt moet de andere meegaan. Als het zijspanwiel inveert moet hij ook de vering van het achterwiel indrukken. Met een Z veert het zijspanwiel in en drukt hij de achtervork uit de vering en kantelt het spul juist extra.
Zeker werkt dat, het is in de praktijk bewezen Zou Slijptol dan werkelijk zoveel slimmer zijn dan de rest? Het begint er op te lijken dat de rest dat toch moet toegeven. Ad Newey ;-)Ik begrijp het wel. Het is in het geval van Slijptol idd een z en geen u. Slijptol heeft dat gedaan omdat in tegenstelling bij een auto de twee wielophangingen niet naast elkaar staan maar ongeveer 40 cm versprongen staan. Kijk nog eens naar het tekeningetje. Het ene uiteinde van de z is verbonden met de swingarm van het achterwiel, de bocht komt met een soepele verbinding aan het frame van het zijspan. Het andere uiteinde van de z komt ook aan zijspan frame te zitten. De overgebleven bocht bevestig je aan de zijspan swingarm. Als nu de achterwiel swingarm omhoog gaat wordt de zijspan swingarm mee omhoog getrokken en vice versa. Het werkt echt, ik heb het met een stuk leidraad geprobeerd.
Triviaal of het wel of niet ingewikkeld isZeker werkt dat, het is in de praktijk bewezen Zou Slijptol dan werkelijk zoveel slimmer zijn dan de rest? Het begint er op te lijken dat de rest dat toch moet toegeven. Ad Newey ;-)
Ook bij de 3States uitvoering is punt deel het vaste deel, en punt C met het wiel verbonden. Alleen bij de 3States is het vaste punt dan weer niet vast, meer aan hetr verend element verbonden omdat daar B-C star is en niet tordeert. Zo ingevwikkeld is dat toch niet?
Dat is het hem nou net, het is zo simpel en daarom bijna geniaal (vinden wij van wc-eend)Triviaal of het wel of niet ingewikkeld is
Ik zou zeggen: Niets is te moeilijk voor de dappereDat is het hem nou net, het is zo simpel en daarom bijna geniaal (vinden wij van wc-eend)
Op de wegen en met de snelheden waarvoor zo'n Rus gebouwd is voegt het weinig toe. Voor een MZ zijspan kan je hem pasklaar kopen. Het kan best zonder maar het is zeker een plus.Triviaal of het wel of niet ingewikkeld is
Maar is het een enorme+ of noodzaak. ik zie het niet op Russen en de klassiekere bakken...
De constructie is niet veel ingewikkelder dan een "normale" stabilisatiestangTriviaal of het wel of niet ingewikkeld is
Maar is het een enorme+ of noodzaak. ik zie het niet op Russen en de klassiekere bakken...
Maak anders even een nieuw topic aan, we zijn hier gek op plaatjes en verhalen.een BMW R1200C met Velorex rijdt ook bijzonder, met en zonder zijspan
Nou, die gekke banaan van mij heeft ook geen schoren en heel misschien zou daar zo'n stangetje best kunnen werken, ware het niet dat ik al zo weinig grondspeling heb op dat ding. Nog minder en ik kan solliciteren bij Rijkswaterstaat als stofzuigerWat een lastig gedoe allemaal. Laat je schoren gewoon weg en je hebt geen stabilisatorstang meer nodig!
Betaald het goed en hoef je er niet veel voor te doen, dan heb ik wel interesseIk kan wel een baantje voor je regelen hoor!
Ik doe niks en ik heb dit jaar al een andere auto en motor gekocht...Betaald het goed en hoef je er niet veel voor te doen, dan heb ik wel interesse
Goede vriend van mij is ook een collega van Hellracer, je kan het slechter treffen met RWS als werkgever.Betaald het goed en hoef je er niet veel voor te doen, dan heb ik wel interesse