Mathieuvandenberg
Die hard MF'er
Gaaf, uitgebreid verslag graag
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
wij zijspanrijders kunnen er niks aan doen dat de Belgie Staat/Instanties weer eens achterop hinken bij Europa
Ik haal even iets van het andere deel hierheen, als je het niet erg vindt Proton1?
Waar ik namelijk wel erg benieuwd naar ben (en waarschijnlijk volgend jaar pas antwoordt op ga krijgen) hoe wil/kan de RDW jou motor keuren als er niet eens meer een kenteken bij zit, of gaat het om een compleet nieuw kenteken en eigen bouw? Maar dan moet hij eerst weer opnaam staan van een nederlander en krijg je een nl kenteken erbij.
(RDW laat soms geloven dat een individueel goedkeuringscertificaat in de volledige EU geldig is. Dit is niet zo!!!)
Je zal het vast niet eensch zijn, maar dit geloof ik niet.
Als het RDW (NL) een span officieel goed keurt als L4, dan zal elk Europeesch land dat accepteren. Anders zou dit betekenen dat iemand met een Nederlandsch L4 span niet in het buitenland zou kunnen komen.
eerlijk denk ik dat je in een potje begind te roerren dat voor iedereen begint te stinken op den duur
in belgie is het nog altijt wacht eerst af en we zullen dan wel zien ik heb hier kenis van iemand met een zeer ernstig ongeval de verzeekering heeft haar handen er niet lees goed niet vanaf getrokken en ook niet verhaalt op de verzeekerde
en natuurlijk zegt zoeen deskundige dat het niet mag om de heel eenvoudige reden dat er nog geen reegel voor is
en dat er keuring komt dat is een feit maar ik laat nog steets mijn plezier niet vergallen
de keuring in belgie is er om geld in het laatje te brengen niet om de veilighijt
en ze zullen hier wel een manier vinden om meer geld uit onze zakken te kloppen
en als je op de baan gaat is het nog steets de bedoeling van geen ongeval te hebben
Petaat wat je zegt klopt niet helemaal. De meeste onderdelen, after market spullen dus, van gereputeerde merken hebben een specifieke toelating. Dat is een ABE of TÜV certificaat. Het zijn allemaal dingen die getest zijn en die bevestigd zijn de veiligheid niet in het gedrang te brengen. Het ombouwen van een voertuigtype naar een andere kategorie is iets anders.dan heb jij ook een paar solo moto's staan waar je de baan ni mee op mag want vanaf je een ander stuur zet is hij niet maar konforem de wet andere banden mag niet andere remblokken mag niet als je op je auto banden zet die niet door de konstrukteur zijn voorgeschreeven moetje een eenmalige keuring hebben of je bend niet verzeekert
ik ken mensen die een doodelijk angeval hebben gehad met een zijspan en de verzeekering heeft zich niet truch getrokken
maar ja het is een vrij land en als je op eigen houtje je voetuig wil laaten keure is dat zo maar het kan best wel is zijn dat je in 2016 of 2017 alles weer opnieuw moet doen omdat ze in belgie het toch weer net iets anders gaan doen en dan heb je je euro's zo maar weer weg gegooiet in dit vrij land
ik begrijp wel wat je wil zeggen maar als je alles volgens de leter van de wet neemt moet een voertuig komform zijn aan het gelijkvormiheits atest zo is een voertuig in belgie toe gelaaten en in belgie is het nog altijt dat men daaraan niets magveranderen ten zij men een eenmalige keuring heeft dat wil zegen dat als je dleter van de wet volgt je ook niet zelf mag aan je motorfiets mag sleutelen dat moet door een erkent garagist gebeuren dus rijd belgie vol met onverzeekerde voetuigen
wat ik wil zeggen is dat je wel deegelijk verzeekert bent maar je moet het wel melden
de mensen die ik hier ken met het ongeval daar is heus wel alles uitgekeert hoor tot op de laatse euro
in de wet staat toch ook dat een kind niet op de motor mag pas vanaf acht ten zij in een zijspan met kinderstoel en gordel men mag ook acter een zijspan een aanhanger treken indien het zijspan wiel geremt is dus de belgise wetgeever erkent zijspanne maar heeft er nog geen keuring voor tot die tijt is er nog een gedoog belijt
en als ze morgen alle motoren naar de keuring stuure hier in belgie dan is 70 prosent afgekeurt de keuring zaler kommen voor nieuwe voertuigen zoals ze met de autos gedaan hebben
ik ben heus niet teggen keuring begrijp me niet mis maar om er nu van uit te gaan dat hier iedereen die met een zijspan in belgie zonder verzeekering rijt ??????
ik zou zelfs graag hebben dat het kon zoals in nederland of in engeland dan kon het offisjeel dan haal je er direkt de klungelaar er uit en dat gelt ook voor die die dan choppers ombouwen
ik zit in een wereltje van ombouwer en zelf bouwers en soms kom je wel is iets tegen van waar men denkt van hoe kan het maar soms zijn er ook dinge bij vanwaar je zegt doemme da is beeter dan van fabrik af
vandaar mijn reactie op het ogenblik laat ik het niet aan mijn hard kommen zolang men maar verzeekering heeft
grts petaat
Vandaag mijn kentekenplaat ontvangen
Op het kentekenbewijs dat erbij zat is geen L4 te bespeuren. Er staat gewoon "motorfiets"
Hoe is dat bij jullie Belgen het geval?
Validatieattest dat bij de boordpapieren moet zitten (vervangt het gelijkvormigheidsattest) vermeldt wel de voertuigcategorie L4 (zonder e).