zo dus niet!

ro1710

Die hard MF'er
26 sep 2004
682
0
De afgelopen week zijn er weer een enorme hoeveelheid bewijs van rijvaardigheids papiertjes in beslag genomen door de verschillende regio Politie korpsen in het land. Met name het invorderen na het maken van wheelies is gestegen in de top 3 naar de eerste plaats deze week. Voor al die lui, van Harte ermee!
full


De vorige nummerrrr 1, het snoei hard rijden wordt daarmee nu: nummer 2 en op numero 3 is nog steeds gelijk gebleven, rechtsinhalen al dan niet, het zonder noodzakelijke reden rijden over de vluchtstrook.

Maarr, ook de mannen en vrouwen van de dienst in uitvoering van de diverse regio Politie korpsen kunnen er wat van. Plaats hierrr hun overtreding!

Want heren en dames van Politie, onder het mom van, dan doen wij dus ff voor....zo dus niet!
full


Het niet juist parkeren van uw autovoertuig in de daarvoor bestemde parkeervakken is een Boete: €45. Bordje van invalide plaats? dan Boete: €70!
Hij staat natuurlijk zo geparkeerd dat ze niet hoeven om te draaien als ze meteen weg moeten! (ga dan ook niet daar staan!)

Vuur maar af!

Het korps landelijke politie diensten is ook ontzettend geliefd bij de verschillende regio politiekorpsen.... |( niet dus! Daarom....kent vast wel het bord op de autosnelwegen: "Flitst u ons voorbij, flitsen wij gewoon terug!"
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij ook maar wat graag zo'n pet zou dragen...... :X :X
 
De vorige nummerrrr 1, het snoei hard rijden wordt daarmee nu: nummer 2 en op numero 3 is nog steeds gelijk gebleven, rechtsinhalen al dan niet, het zonder noodzakelijke reden rijden over de vluchtstrook.

haha :) lijkt me wel leuk om dan een agent die met 120 op de rechterbaan rijdt met 200+ van rechts over de vluchtstrook in te halen terwijl je een wheelie doet :) kijken of ie dan begint te schuimen die agent hehehehe :)

full
 
Zo dus niet

U rijdt hier in een opvallende pit wagen over een doorgetrokken streep/ verdrijvingsvlak, bumpelklevend achter een vrachtwagen veelste te hard, zonder dat daar enige aanleiding/ noodzaak voor is, mag dat?

gevaar1.jpg


Flitst u ons voorbij....dan flitsen wij gewoon terug!
deze foto is een fragment uit het tv-programma van Peter R. de Vries: agenten die flink over de scheef gaan.
 
Laatst bewerkt:
Zo dus niet

U rijdt hier in een opvallende pit wagen over een doorgetrokken streep/ verdrijvingsvlak, bumpelklevend achter een vrachtwagen veelste te hard, zonder dat daar enige aanleiding voor is, mag dat?

(Afbeelding)


Ja dat mag, want alle politievoertuigen hebben automatisch een ontheffing voor de verkeersregels voor zover ik weet. En dat wordt kennelijk overgelaten aan de agent om te bepalen of dat in een bepaalde situatie van toepassing is. Hoe erg het ook is, daar kan je als normale nederlander niks tegen in brengen.

Maar ja de politie zijn ook maar mensen, dus zitten er vast ook wel types tussen die te pas en te onpas misbruik maken van die regel, en daardoor heel veel normale mensen een beetje over de zeik helpen.
 
Ja dat mag, want alle politievoertuigen hebben automatisch een ontheffing voor de verkeersregels voor zover ik weet. En dat wordt kennelijk overgelaten aan de agent om te bepalen of dat in een bepaalde situatie van toepassing is. Hoe erg het ook is, daar kan je als normale nederlander niks tegen in brengen.

Maar ja de politie zijn ook maar mensen, dus zitten er vast ook wel types tussen die te pas en te onpas misbruik maken van die regel, en daardoor heel veel normale mensen een beetje over de zeik helpen.

U bent goed op de hoogte...De ambtenaar van Politie mag idd voor de uitvoering van zijn of haar taak uitzonderingen maken. Maar in dit geval is het antwoord NEE. Ik heb daarom ook neergezet dat er geen noodzaak bij was.
 
Je bedoelt.... dat JIJ in staat bent om dat zo te beoordelen??
Goh...wat knap van je.

Werkt dat nou altijd, zo'n kristallen bol???? 8-)
 
U bent goed op de hoogte...De ambtenaar van Politie mag idd voor de uitvoering van zijn of haar taak uitzonderingen maken. Maar in dit geval is het antwoord NEE. Ik heb daarom ook neergezet dat er geen noodzaak bij was.

Jij bent er achteraangereden en hebt de desbetreffende agenten gevraagt of er een noodzaak voor was dat ze zo reden?
Je bedoelt vast dat ze geen licht en of geluidssignalen voerden. Maar ook in dat geval gelden de ontheffingen.
 
Mag idd wel inhalen daar, hij staat ook op het punt om in te halen, niet om bumper te kleven.

Beetje een vaag topic. Als ze je papiertje innemen hebben ze daar over het algemeen een goede reden voor. Er rijden zat motorrijders rond, waarvan ik graag zou zien dat het papiertje werd afgenomen omdat ze een gevaar voor anderen vormen. Een gevaar voor hunzelf wordt meestal al opgelost door een boom, lantaarnpaal of vangrail.

Dat de wouten ook niet altijd de regeltjes na leven klopt, daar was toen nog zo'n aflevering bij van Peter R. de Vries. Maar om aan de hand van een foto nou te zeggen of de agent naar een melding was of niet.... wat wordt je er beter van? Het roze papiertje komt er echt niet sneller van terug.

Stap lekker op je motor en ga lekker rijden. Geniet, nu de olievoorraden nog niet op zijn en de benzine geen 2 euro per liter kost.
 
Ach, ontheffingen of niet. ik heb ze ns met 140 over een fietspad zien gassen om achter een motorrijder aan te gaan die de stilstaande rij auto's op een 80km weg wat vlotjes voorbij ging.

In dat geval zijn zij vele malen gevaarlijker bezig dan die motorrijder, dr zal maar iemand ineens het fietspad (vanaf woning) opkomen.. Dan ben je dus de sjaak met zo'n snelheid. maarja ze denken allemaal dat ze almachtig zijn.. -O-
 
Ach, ontheffingen of niet. ik heb ze ns met 140 over een fietspad zien gassen om achter een motorrijder aan te gaan die de stilstaande rij auto's op een 80km weg wat vlotjes voorbij ging.

In dat geval zijn zij vele malen gevaarlijker bezig dan die motorrijder, dr zal maar iemand ineens het fietspad (vanaf woning) opkomen.. Dan ben je dus de sjaak met zo'n snelheid. maarja ze denken allemaal dat ze almachtig zijn.. -O-
full
 
Tijdje terug kwam ik uit school ik sta rustig voor stoplicht en zie daar twee motoragenten staan... Reden beiden op een crosser , de een ging er met een wheelie vandoor en de ander knalde er hard achteraan B| Bij het volgende stoplicht hetzelfde een gewone motorrijder ging stukkie met ze mee en dat vonden die agenten maar al te grappig.

Weer stoplicht verder kwam die motorrijder naast me staan en ik vroeg hem wat ze aan het doen waren (die motoragenten) zegt hij: "Wedstrijdje op de openbare weg , ik had net ruim 120km/h op de klok toen moesten we weer remmen voor het stoplicht" , erachteraan zei die "Als ik dat nu doe met mijn maatjes word ik bekeurd!" toen ging stoplicht op groen en vlogen de motoragenten weer vol in de versnelling daarna heb ik ze niet meer gezien :W

Ik stond echt even te kijken van wat die agenten flikten want hun rijgedrag leek op dat moment veel op die van de mensen die volgens hun zo gevaarlijk rijden en daarop worden bekeurd...
 
Ik zou het helemaal niet erg vinden om KLPD motoragent te zijn...
Alleen mogen ze wel wat betere communicatie-apparatuur aanschaffen want boven de 200km/h versta ik ze niet meer op mijn porto. :N
 
Ik stond echt even te kijken van wat die agenten flikten want hun rijgedrag leek op dat moment veel op die van de mensen die volgens hun zo gevaarlijk rijden en daarop worden bekeurd...
Omdat zij een politierijbewijs hebben, jongen. Bij de politie leer je op een verantwoorde manier hard rijden en wheelies maken. :Y
Heikneuters zoals jij en ik hebben daar geen opleiding voor gevolgd, dus wij zijn gevaarlijk bezig - wij kunnen niet inschatten waar een wheelie noodzakelijk kan zijn en hoe deze toe te passen... O-)
 
TS Geboorte datum: 17-12-1974 :?

Volgens mij foutje, had denk ik geboorte datum: 17-12-1988 moeten staan ofzo...

Kinderachtig topic...
 
Terug
Bovenaan Onderaan