Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Ik zie de laatste maanden geen enkele fluoriserende brommeraar meer. Zijn die opgehouden op 21 december ofzo. Alles wat nu nog rijdt is totaal onzichtbaar en dat zijn er nog al wat.
 
Rij altijd met licht aan (en voor het mijn motor Xenon) want een Fazer heeft origineel wat weinig licht aan de voorzijde. En omdat ik jaarrond motorrij heb ik dat dus aangepast.
Ik ga er dus vanuit dat ik zichtbaar zou moeten zijn (tenminste als er spiegels gebruikt worden) :+

En nee, ik draag geen hesje :r
Wel heeft mijn motorjas wat reflectiestrepen, maar daar is de jas niet op gekocht ;) Meer op de aanwezige Goretex... (want ook in de regen wil ik droog blijven).

Aanvullend ik ga er gewoon van uit dat de koekblikken mij wel NIET zullen zien '( ondanks mijn sterke koplamp.
Denk dat deze houding meer effect heeft dan een vreselijk geel of oranjehesje _O-
 
dag oma,



bericht/stelling; tegenwoordig draagt men meer de fluo kleuren op de motorgear zelf.
ikzelf zie ze vaak rondrijden met ge-fluode motorkleding, hetzij jas en/of broek..


waar?
onwaar?
weet niet.... :W :W
 
jaaaa leuk. oud topic...

mijn mening: fluo kleding helpt hoogstens van opzij of vanachteren.
fluo helm lijkt me effectiever, en verder goed beweegelijk rijden. zorg dat je mede door beweging gezien wordt...

Veel plezier met het topic..
 
Ik vind het in ieder geval minder armoedig staan dan die fladderende hesjes. Maar het wordt dan weer wel smerig en is dan niet meer schoon te krijgen.
Ik rij "zwart" :)
 
Ik rij ook "zwart" De enige toegevoegde waarde van een fluor hesje is dat ze je wat beter zien liggen in het hoge gras, als je door een whats appende koekblikker van de weg wordt gereden.

Maar goed ieder zijn voorkeur..
 
even wat kolen op het vuur gooien

zoek de verschillen

zichtbaarheid%2520verschil%25202%2520bijsn.jpg


zichtbaarheid%2520verschil%2520bijsn.jpg
 
Jawel, op de rechter foto zijn stickers aangebracht op de helm en die zie je vanuit de auto goed in het donker.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen dagen met regelmaat in de file gestaan met de auto. Heb sinds een paar weken mijn eerste motor en durf het met het slechte weer van de afgelopen dagen nog niet erg aan om de motor te pakken. Sowieso heb ik nog geen regenkleding.

Hoe dan ook, het valt mij op dat ik tijdens het versuft in de file rijden zo nu en dan schrik van een voorbij rijdende motorrijder (een schrik die een moment later omslaat in jaloezie :P). Het meest schrok ik gisteren van een motorrijder die bijna volledig het geel gestoken was... terwijl ik iemand vol het zwart op een zwarte motor ruim van tevoren aan zag komen.

Is natuurlijk geen uitgebreid onderzoek, maar voor mij staat de stelling dat een fluorhesje extra veiligheid biedt toch wel op losse schroeven.
 
hahaha...heerlijk topic!
Waar gaan we het over hebben? Reflectie of fluo? Aan fluo doe ik niet rij lekker in het zwart of in rood/zwarte Dainese jas.Wel heb ik reflectie materiaal daar waar het toegevoegde waarde heeft: helm en topkoffer!
 
ook leuk is dat geelmans op de tweede foto tegen een zwartwit achtergrond wordt weergegeven en zwartmaken tegen een herfstkleurtje. Als geelmans tegen een gele herfstachtergrond wordt neer gezet, is het effect van het geel minder opvallend.
Voorts is natuurlijk van achteren de gele beter zichtbaar. Dat helpt weinig daar de meeste aanrijdingen (80%) aan de voorkant plaatsvinden en dan zit geelmans meestal achter zijn lamp en/of kuip.
 
Mijn motto is: Zien, maar niet gezien worden! Zichtbaarheid is flauwekul. Je wordt even hard voor je donder gereden met al die fluor en strepen. Ik ben het liefst onzichtbaar. Wat ze niet zien kunnen ze ook niet aanrijden, verwensen of bekeuren.

Niemand ziet mij. Gelukkig maar. Moet er niet aan denken dat andere weggebruikers trachten te anticiperen. Laat dat maar aan mij over. Ik kan dat veel beter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan