Zou een fluohesje op de motor veel uitmaken? deel 2

fluohesje helpt bevorderen van extra zichtbaarheid op de mot

  • natuurlijk, das logisch toch!

    Stemmen: 100 33,3%
  • ehm, alleen als ie goed zichtbaar is voor anderen..

    Stemmen: 13 4,3%
  • hangt van de kleur fluo af.

    Stemmen: 3 1,0%
  • 's nachts geloof ik er niet in, overdags wel.

    Stemmen: 8 2,7%
  • overdags geloof ik er niet in, 's nachts wel.

    Stemmen: 23 7,7%
  • alleen met reflectiestrepen, anders niet!

    Stemmen: 16 5,3%
  • het helpt helemaal niet om extra gezien te worden

    Stemmen: 94 31,3%
  • misschien alleen als ik zelf geen verlichting voer?

    Stemmen: 4 1,3%
  • geen mening

    Stemmen: 5 1,7%
  • boeit me helemaal niet..

    Stemmen: 34 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    300
Mijn motto is: Zien, maar niet gezien worden! Zichtbaarheid is flauwekul. Je wordt even hard voor je donder gereden met al die fluor en strepen. Ik ben het liefst onzichtbaar. Wat ze niet zien kunnen ze ook niet aanrijden, verwensen of bekeuren.

Niemand ziet mij. Gelukkig maar. Moet er niet aan denken dat andere weggebruikers trachten te anticiperen. Laat dat maar aan mij over. Ik kan dat veel beter.
Wie heeft er de laatste tijd nog gehoord van "the invisible man"? Zal wel doodgereden zijn. :P
 
Wie heeft er de laatste tijd nog gehoord van "the invisible man"? Zal wel doodgereden zijn. :P

Tja, dat zul je nooit weten..... _O- _O-

Overigens, dan ook in dit topic even mijn mening: al die geelbuiken zijn fluomietjes. :Y
 
Ach heel mooi zijn die hesjes inderdaad niet maar ze helpen wel degelijk. Automobilisten hebben je toch net wat eerder in het vizier en / of blijven langer wachten bij kruisingen.
Vanuit het standpunt koekblikker: Als ik in de auto zit en het is file dan zie ik achter me een zee van licht. Een motorrijder die door de file heen komt is 1 lichtje in de zee van duizenden en is soms pas laat zichtbaar. Motorrijders met een fluohesje zie je domweg eerder aankomen. Ook zie je veel eerder achter je dat automobilisten aan de kant gaan dan wanneer er een motorrijder met zwarte kleding langskomt.
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de weersomstandigheden. Bij schemer en slecht weer zal het meer verschil maken dan bij mooi zonnig weer overdag.

Het is niet zaligmakend en moet ook niks veranderen aan hoe je zelf rijdt (defensief en in het zicht van andere bestuurders) maar maakt naar mijn mening wel degelijk verschil.
 
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de weersomstandigheden. Bij schemer en slecht weer zal het meer verschil maken dan bij mooi zonnig weer overdag.

Juist bij zonnig weer kan zo'n fluorhesje in het geval dat jij beschrijft nog enige zin heb. Als er zonlicht op valt kan die felle kleur beter opvallen dan een andere kleur. Met de nadruk op "kan", dat hangt er helemaal vanaf wat voor een kleuren eromheen zijn.

Zodra het donker is of schemert zie je die kleur echter alleen als hij belicht wordt. En rijdend tussen de file door, wordt die motorrijder van achter belicht door de koplampen van de auto's achter hem. Als hij voorbij is, kan die fluor dan inderdaad weer afsteken tegen de kleuren om hem heen. Maar als hij achter je is, zie je die fluorkleur helemaal niet want hij wordt van achter belicht. Het enige wat je zult zien is een donker silhouet.
 
Ach heel mooi zijn die hesjes inderdaad niet maar ze helpen wel degelijk.

Laat dat nou al vanaf het begin van deze discussie "het" twistpunt zijn. Wat je roept is een aanname en nog nergens onderbouwd. Ja, soms is het beter zichtbaar dan een gewone kleur (of zwart etc.) maar soms juist minder.
 
Ach heel mooi zijn die hesjes inderdaad niet maar ze helpen wel degelijk. Automobilisten hebben je toch net wat eerder in het vizier en / of blijven langer wachten bij kruisingen.
Vanuit het standpunt koekblikker: Als ik in de auto zit en het is file dan zie ik achter me een zee van licht. Een motorrijder die door de file heen komt is 1 lichtje in de zee van duizenden en is soms pas laat zichtbaar. Motorrijders met een fluohesje zie je domweg eerder aankomen. Ook zie je veel eerder achter je dat automobilisten aan de kant gaan dan wanneer er een motorrijder met zwarte kleding langskomt.
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de weersomstandigheden. Bij schemer en slecht weer zal het meer verschil maken dan bij mooi zonnig weer overdag.

Het is niet zaligmakend en moet ook niks veranderen aan hoe je zelf rijdt (defensief en in het zicht van andere bestuurders) maar maakt naar mijn mening wel degelijk verschil.

Alsof je te zien ben achter je verblindende xenon-verlichting.
Het enige wat ze in het donker zullen zien is het licht van je koplamp
 
Laat dat nou al vanaf het begin van deze discussie "het" twistpunt zijn. Wat je roept is een aanname en nog nergens onderbouwd. Ja, soms is het beter zichtbaar dan een gewone kleur (of zwart etc.) maar soms juist minder.

:-)

Het zou mooi zijn als mensen eerst de discussie lezen voordat ze er zomaar in plonzen.
 
Heerlijk zo komt ook het tweede topic weer op gang, we beginnen weer opnieuw. Roept iemand Spades en Yopperdepop en Mike Schenk en Jan B (Oh die is er nog.. :) ) er even bij? Dan kunnen we weer ouderwets los gaan hier _O-
De smiley's zijn ook al geel, ik wil zwarte!
full
 
Die "discussie" bestaat uit onberedeneerde uitroepen en oprispingen.
Wat maakt het uit als er een nieuwe brainfart bijkomt?

Tja, dat maakt iemand zelf uit, daar ging het me niet om.
Maar zit er serieus nog iemand op te wachten om alweer een voorstander te turven die roept: hesjes zijn écht beter, zonder daar verder een onderbouwing voor te kunnen geven?
 
Ook weer present en ik vind die fluo dingen nog steeds spuug lelijk :r :r en je moet wel compleet van de pot gerukt zijn als je vrijwillig |( met die rommel aan je lijf en op je hoofd wilt rijden. :( -O- :X :o
 
Ik vind het allemaal lelijk, hesjes, motorkleding... Tegenwoordig ook heel veel fluorommel erin verwerkt. Werkt als schijnveiligheid?! Misschien wel schijnheilig fluo dragen maar gevaarlijker bezig zijn op de weg dan iemand die echt weet wat er om hem en haar heen speelt.
die anticipeert ipv rond te rijden als een zuurstok, en hopen dat men nu wel doorheeft dat er iemand rijdt.... . Dat, terwijl er complete vrachtwagens en kraanwagens over het hoofd gezien worden in het verkeer..

nah. Ik geloof er niet in.
om de discussie maar WEER op te starten.


fluo, voor mij niet. Nooit niet. ;) :W
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het allemaal lelijk, hesjes, motorkleding... Tegenwoordig ook heel veel fluorommel erin verwerkt. Werkt als schijnveiligheid?! Misschien wel schijnheilig fluo dragen maar gevaarlijker bezig zijn op de weg dan iemand die echt weet wat er om hem en haar heen speelt.
die anticipeert ipv rond te rijden als een zuurstok, en hopen dat men nu wel doorheeft dat er iemand rijdt.... . Dat, terwijl er complete vrachtwagens en kraanwagens over het hoofd gezien worden in het verkeer..

nah. Ik geloof er niet in.
om de discussie maar WEER op te starten.


fluo, voor mij niet. Nooit niet. ;) :W


Ik geloof er ook niet in en die ene die er wel in gelooft is geen motorrijder, die donderen we van MF, omdat hij geen motorrijder is, zijn we het allemaal met elkaar eens en kan dit zinloze topic op slot.




Oh eeeehh wacht op mf zijn we het nooit met elkaar eens, dus laat maar open het is een normaal topic _O-
 
Tja, dat maakt iemand zelf uit, daar ging het me niet om.
Maar zit er serieus nog iemand op te wachten om alweer een voorstander te turven die roept: hesjes zijn écht beter, zonder daar verder een onderbouwing voor te kunnen geven?
Het gaat er niet om dat het veiliger IS, het gaat er om dat je het ZEGT.
Er zijn ook hele volksstammen die motorrijden gvaarlijk vinden. Ja, maar ik heb wel een geel hesje aan hè?
En voor je met een geel hesje aan gaat rijden, moet je alle schaamte voorbij zijn. Dus ik rijd hartstikke veilig, ja?
 
Juist bij zonnig weer kan zo'n fluorhesje in het geval dat jij beschrijft nog enige zin heb. Als er zonlicht op valt kan die felle kleur beter opvallen dan een andere kleur. Met de nadruk op "kan", dat hangt er helemaal vanaf wat voor een kleuren eromheen zijn.

Zodra het donker is of schemert zie je die kleur echter alleen als hij belicht wordt. En rijdend tussen de file door, wordt die motorrijder van achter belicht door de koplampen van de auto's achter hem. Als hij voorbij is, kan die fluor dan inderdaad weer afsteken tegen de kleuren om hem heen. Maar als hij achter je is, zie je die fluorkleur helemaal niet want hij wordt van achter belicht. Het enige wat je zult zien is een donker silhouet.

Ik vertel alleen maar hoe ik het ervaar zowel op 2 wielen als op 4 wielen ;) En vanochtend in de ochtendschemer viel de motorrijder met felgeel jasje toch echt beter op dan de motorrijder die geheel in het zwart gekleed reed.

Maar een ieder moet het voor zichzelf beslissen, mijn ervaring is dat je beter zichtbaar bent en ook dat je eerder opgemerkt wordt. Als een ander het andersom ervaart: even goede vrienden.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk zo komt ook het tweede topic weer op gang, we beginnen weer opnieuw. Roept iemand Spades en Yopperdepop en Mike Schenk en Jan B (Oh die is er nog.. :) ) er even bij? Dan kunnen we weer ouderwets los gaan hier _O-
De smiley's zijn ook al geel, ik wil zwarte! [afbeelding]


Beter laat dan nooit })

Hesjes helpen geen tiet. Tis maar dat u het weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan