Recent heb ik voor 't eerst eens wat basisonderhoud aan m'n V-Strom gedaan. Paar weken geleden olie + filter, afgelopen weekend bougies en luchtfilter. En nog even de vloeistof voor rem/koppeling ververst. Haynes boekkie erbij en er dan achter komen dat 't zo spannend allemaal niet is.
Mooi! Dan mag de ZRX ondertussen ook wel weer eens iets van een beurt! Want die heb ik in februari met iets minder dan 50K gekocht en hij staat nu ruim over de 67K. Maarrrrrr, voor de ZRX is er geen Haynes boekkie. Wat nu?
Natuurlijk zal een deel niet heel veel anders zijn dan bij de V-Strom, maar sommige dingen zijn toch net even anders en dat zou ik graag even goed doornemen voordat ik aan de slag ga.
Is jullie iets bekend van een soortgelijk boek als zo'n Haynes ding, voor de ZRX? Ik vond wel een Duitstalig geval, maar ich spreche nicht gut Deutsch (dat is zo ongeveer het enige Duits wat is blijven hangen van een jaartje Duits op de Mavo).
Dat van Bucheli is goed te lezen.
Das ist schone scheise, da hast du besser mussen aufpassen in die schule.
Dat betekend : jammer dan.:confused::confused:
Denk dat het wel mee valt de tekst is goed te lezen, en genoeg foto's om het te verduidelijken.
Maar plaatjes kijken is ook leuk hoor.
ben benieuwd of er alternatieven zijn.:unsure:
GREETZ
Dat van Bucheli is goed te lezen.
Das ist schone scheise, da hast du besser mussen aufpassen in die schule.
Dat betekend : jammer dan.:confused::confused:
Denk dat het wel mee valt de tekst is goed te lezen, en genoeg foto's om het te verduidelijken.
Maar plaatjes kijken is ook leuk hoor.
ben benieuwd of er alternatieven zijn.:unsure:
GREETZ
Oh dat is wel fijn, daar heb ik wel interesse in met de aankomende winter en de dagelijkse lange rit! Is het plug & play?
=Is jullie iets bekend van een soortgelijk boek als zo'n Haynes ding, voor de ZRX? Ik vond wel een Duitstalig geval, maar ich spreche nicht gut Deutsch (dat is zo ongeveer het enige Duits wat is blijven hangen van een jaartje Duits op de Mavo).
Engelstalig is prima, dat is een Haynes manual ook. Daar heb ik geen enkele moeite mee (en anders een vrouw die vaker technische termen in 't Engelands tegen komt die hulp kan bieden :p)
Ik heb echter nog niet echt iets kunnen vinden...
Dan moet je die wel kunnen vinden, dat is nog niet gelukt. Wel wat fora waar linkjes staan naar werkplaatshandboeken, maar waarvan de linkjes dood zijn.Je kunt er toch 1 van t net plukken?
6K lijkt me wel erg vaak voor een dagelijks gebruikte motor, dan kan ik wel aan de gang blijven.hmm, ja 17k zonder onderhoud? Interval is 6k namelijk
Dan moet je die wel kunnen vinden, dat is nog niet gelukt. Wel wat fora waar linkjes staan naar werkplaatshandboeken, maar waarvan de linkjes dood zijn.
6K lijkt me wel erg vaak voor een dagelijks gebruikte motor, dan kan ik wel aan de gang blijven. :p
Maarja, geen boekje of andere handleiding dus die 6K kende ik ook niet.
2000 Kawasaki ZRX1100 – Owner's Manual – 140 Pages – PDFNet ff gekeken voor je,ik heb een engels werkplaatshandboek.
Oohh....met kleppen stellen,pas verdomd goed op dat er geen shimmetje in je blok pleurt....
Die had ik al gevonden (van een 1200 dan), maar daar staat nagenoeg geen onderhoud in. Daarvoor moet je immers naar de dealer.
Kolere....kijk hier ook wel van op,hier staat gewoon elke 3000km de olie,en elke 6000 olie en filter.
Is dit voor een 1100 ? staat dit in de originele Kawasaki boeken , geloof er niks van.
Bij mij staat duidelijk bij 1000km olie + filter , bij 6000km olie + filter , bij 12000 olie en filter , van af hier om de 6k nieuwe olie en om de 12K een nieuw filter.
Denk als je lange afstanden rijd je gerust 12K voor olie +filter aan kunt houden , ten eerste omdat dit gebaseerd is op de wetenschap van rond de eeuwwisseling , en de olieën zijn zoveel beter geworden door de jaren .
Als je niet veel rijd veranderd dit verhaal maar 3K olie +6K filter is van de zotte.
GREETZ
Er komt al meer bij. Laat maar, ik breng 'm wel weg.Niet vergeten carbs te sychroniseren na kleppen stellen!
lol, 5 minute werk jonguh! ik heb een carbtune liggen voor je