ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Haha, nou ik heb gewoon een wasteiltje opgeofferd... maar daar zit nu vooral veel troep en oude olieresten in dus die gebruik ik alleen om 't oude eruit te halen en daarna in de lege verpakking terug te gieten (waar ik dan met een grote stift "OUDE ZOOI" opzet om te voorkomen dat we 't per ongeluk gaan hergebruiken. :P

Zou je die met remmenreiniger schoon kunnen maken ofzo? Geen idee eigenlijk.
Houweffer, ik hoop dat ik vanavond de boel gewoon weer goed krijg aan de linkerkant. ;)
 
ja nou , de roestvrijstalen binnenpan van zo n fritepan,past perfect onder de brommert ,en je veegt m na de tijd ff schoon ,en *D
ideaal ding
 
ik heb de 4l motorex al een maand kaarstaan voor de wissel ,maar ik denk dat ik t maar laat staan tot volgend jaar , de ouwe olie zit er net 5K in met al dat gesodemieter van t afgelopen jaar |(
 
Heeft iemand nog stalen rem en koppeling leidingen liggen toevallig, ik heb zwarte maar wil de staal kleurige erop...
 
Zo te zien ook gewoon de standaard pijp, idd enkel met een andere dempert erop. Zo op 't oog niets niet-standaard aan te zien maar je kunt op de foto natuurlijk niet zien wat er inwendig evt aangepast zou zijn. Keertje samen dragracen om te kijken welke sneller is? De mijne is op zeker standaard (op de dempert na) namelijk. :+
haha , dan is de motor goed los heb ook een ZRX 1200 R van 2006 gehad , vind deze wat sneller
 
Dat is dan wel raar , t zelfde blok ,wel jammer dat je die R hebt weggedaan ,vond t een mooi ding!

klopt heb toen een Z 1000 sx gekocht en deze weer verruilt voor een appie V4 aprc , rij dus nu weer beide
wil de kawa meenemen in 2020 naar Isle of Mann
IMG_8843.JPG
 
Yes! Driemaal scheepsrecht.

In één dag m'n TomTom naar de knoppen, de linker speaker van m'n Sena headset én de radiator van de ZRX lek.

*O* maar ik rook niet *O*
 
Yes! Driemaal scheepsrecht.

In één dag m'n TomTom naar de knoppen, de linker speaker van m'n Sena headset én de radiator van de ZRX lek.

*O* maar ik rook niet *O*
ook geen zweetlucht ?

tja geluk komt altijd met z n drieën *O*
 
Yes! Driemaal scheepsrecht.

In één dag m'n TomTom naar de knoppen, de linker speaker van m'n Sena headset én de radiator van de ZRX lek.

*O* maar ik rook niet *O*
Allemaal zo lekker goedkoop ook... hoewel headset speakertjes nog wel meevallen.
Heeft die Sena een minijack aansluiting? ik heb m'n oude speakertjes misschien nog wel liggen (heb er nu Uclear speakers in, die klinken 600x beter dan wat Cardo std. meeleverd... eigenlijk zou ik je die aanraden voor 2 tientjes ;)).
 
Waarom is 't meer gekut? Lastiger checken omdat je een koppeling _altijd_ helemaal kunt inknijpen, maar verder?

Ik heb 't met een vacuümpomp geprobeerd. Toen ik 'm boven zag springen dacht ik: misschien zit de lucht aan de bovenkant, dus met een spuit wat olie uit het reservoir gezogen en dat er van onderen weer ingespoten (dat 10x herhaald ofzo). Geen resultaat. Ook ontlucht op de banjo's, maar er komt meteen olie uit... dus ik hoop dat 't ding na revisie van beide kanten weer goed functioneert.

Dat komt door het druk vereffeningsgaatje is bij de voor rem ook ,de vloeistof in het systeem moet ook weer weg/terug kunnen .
Ik monteer bij het verversen een gebogen plaatje in het reservoir op de bevestiging punten van het deksel zodat de vloeistof er niet uit spuit.
Zoals je leest in mijn tekst is het vloeistof geen ( rem/koppeling ) olie .

GREETZ
 
Allemaal zo lekker goedkoop ook... hoewel headset speakertjes nog wel meevallen.
Heeft die Sena een minijack aansluiting? ik heb m'n oude speakertjes misschien nog wel liggen (heb er nu Uclear speakers in, die klinken 600x beter dan wat Cardo std. meeleverd... eigenlijk zou ik je die aanraden voor 2 tientjes ;)).

Volgens mij heeft hij geen minijack, maar alles is te solderen :Y Ik zal eens kijken voor die Uclear, bedankt voor het advies! :Y


ook geen zweetlucht ?

tja geluk komt altijd met z n drieën *O*

Dat wel, maar dat is dan ook het ene. Ohja, besluitenloos. Maar dan ben ik, dat heb ik niet _O-



Even on the side, iemand ervaring met die Alieexpress/Ebay tankdoppen? Zoiets als dit?

cnc-fuel-cap-gas-tank-cover-for-kawasaki-zxr250-zxr400-zrx1100-zzr1100-93-99
 
Nou, avondje zoet geweest maar nog steeds geen goed werkende koppeling.

Eerst de master uit elkaar proberen te halen maar de borgveertang die we geleend hadden kwam niet diep genoeg.. Daarop is Erik zo goed geweest zijn tangen even langs te brengen zodat ik het daarmee kon proberen. De slave had ik in een paar minuten voor elkaar.

Uiteindelijk gelukt. Alles weer in elkaar gezet en aangesloten. Reservoir gevuld met vloeistof (ik leer snel hè Huib? ;)). Vervolgens een slangetje in een potje met een laag vloeistof, ontluchtingsnippel open en knijpen maar.

Binnen een minuut of 5 kwam er vloeistof uit het slangetje, maar nog steeds luchtbellen dus blijven knijpen... grofweg een half uur later de boel dicht en proberen. Helaas...
Nog een keer, een nu afgesloten met een aantal keer de conventionele manier (nippel dicht, aantal keer knijpen, ingeknepen houden en de ondertussen de nippel even kort open en weer dicht).

Zooi dichtgeschroeft, even testen... kut. Met moeite in versnelling en als ie daarin staat dan kost het moeite om de motor te verplaatsen met ingeknepen handle.

Terug bij af dus, zeg maar... hopelijk morgenavond meer succes maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen. :(
 
Nou, avondje zoet geweest maar nog steeds geen goed werkende koppeling.

Eerst de master uit elkaar proberen te halen maar de borgveertang die we geleend hadden kwam niet diep genoeg.. Daarop is Erik zo goed geweest zijn tangen even langs te brengen zodat ik het daarmee kon proberen. De slave had ik in een paar minuten voor elkaar.

Uiteindelijk gelukt. Alles weer in elkaar gezet en aangesloten. Reservoir gevuld met vloeistof (ik leer snel hè Huib? ;)). Vervolgens een slangetje in een potje met een laag vloeistof, ontluchtingsnippel open en knijpen maar.

Binnen een minuut of 5 kwam er vloeistof uit het slangetje, maar nog steeds luchtbellen dus blijven knijpen... grofweg een half uur later de boel dicht en proberen. Helaas...
Nog een keer, een nu afgesloten met een aantal keer de conventionele manier (nippel dicht, aantal keer knijpen, ingeknepen houden en de ondertussen de nippel even kort open en weer dicht).

Zooi dichtgeschroeft, even testen... kut. Met moeite in versnelling en als ie daarin staat dan kost het moeite om de motor te verplaatsen met ingeknepen handle.

Terug bij af dus, zeg maar... hopelijk morgenavond meer succes maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen. :(
En van onder uit vullen ?
 
Nou, avondje zoet geweest maar nog steeds geen goed werkende koppeling.

Eerst de master uit elkaar proberen te halen maar de borgveertang die we geleend hadden kwam niet diep genoeg.. Daarop is Erik zo goed geweest zijn tangen even langs te brengen zodat ik het daarmee kon proberen. De slave had ik in een paar minuten voor elkaar.

Uiteindelijk gelukt. Alles weer in elkaar gezet en aangesloten. Reservoir gevuld met vloeistof (ik leer snel hè Huib? ;)). Vervolgens een slangetje in een potje met een laag vloeistof, ontluchtingsnippel open en knijpen maar.

Binnen een minuut of 5 kwam er vloeistof uit het slangetje, maar nog steeds luchtbellen dus blijven knijpen... grofweg een half uur later de boel dicht en proberen. Helaas...
Nog een keer, een nu afgesloten met een aantal keer de conventionele manier (nippel dicht, aantal keer knijpen, ingeknepen houden en de ondertussen de nippel even kort open en weer dicht).

Zooi dichtgeschroeft, even testen... kut. Met moeite in versnelling en als ie daarin staat dan kost het moeite om de motor te verplaatsen met ingeknepen handle.

Terug bij af dus, zeg maar... hopelijk morgenavond meer succes maar ik begin er een hard hoofd in te krijgen. :(
zit gewoon nog lucht in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan