rolfroemers
MF'er
Ah, ziet er goed uit. Waar gekocht?Deze twee protectortjes erop gezet gisteren (zijn voorbeelden dus niet met die lelijke ontstekingscover...)
Bekijk bijlage 1497366Bekijk bijlage 1497367
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ah, ziet er goed uit. Waar gekocht?Deze twee protectortjes erop gezet gisteren (zijn voorbeelden dus niet met die lelijke ontstekingscover...)
Bekijk bijlage 1497366Bekijk bijlage 1497367
Heb ik via 2dehands.beAh, ziet er goed uit. Waar gekocht?
Tja had het wel willen doen maar moet BBQ en......Vanavond ff een ritje proberen. Ga je mee Anton?
Staat dat er niet op?Net de remblokken van de achterrem vervangen van de 1100, ik zat me af te vragen wat de minimum dikte is voor de schijf, (ook de voorschijven) weet iemand dat?
A dirty mind is a joy forever.Klinkt een beetje kinky !
Op iedere remschijf staat de minimale dikteNet de remblokken van de achterrem vervangen van de 1100, ik zat me af te vragen wat de minimum dikte is voor de schijf, (ook de voorschijven) weet iemand dat?
Netjes hoorVanmiddag even geknutseld
En Johan klaar voor 30 Euro oké het verschil is te zien , merk boeit mij niet als het ding zijn werk maar doet.
GREETZ
Probleem met nokkenasketting opgelost, de automatische spanner deed niets meer, ik had er nog een liggen dus is weer oké...
Met de motor even naar Amsterdam gegaan daar de boel even uit mekaar gehaald (op de zaak dan) en uiteindelijk het een en ander vervangen, loopt weer lekker nu zonder ratel.
De Kerker is wel een beetje luid als je door de Zeeburgertunnel rijdt... denk niet dat die door de keuring komt voor een circuit dag.....
Ga toch even kijken naar een extra uitlaat setje voor de circuitdagen...
Nouja, hij lijkt wel wat feller. Geen wereld van verschil. Misschien beter te merken als je er een vervroeger op hebt.eerst jou bevindingen afwachten
Inderdaad knap geknutseld...Vanmiddag even geknutseld
En Johan klaar voor 30 Euro oké het verschil is te zien , merk boeit mij niet als het ding zijn werk maar doet.
GREETZ
Misschien een gasschuif die blijft hangen,of een probleem met de vervroeging van de ontsteking.Nouja, hij lijkt wel wat feller. Geen wereld van verschil. Misschien beter te merken als je er een vervroeger op hebt.
In ander nieuws is m'n probleem hiermee helaas niet opgelost. Als ik eerder had meegemaakt wat ik vanavond meemaakte dan had ik m'n pijlen ook niet op de koppeling gericht denk ik. Nadeel is dat iets wat eens in het halfuur/drie kwartier voorkomt nogal lastig te reproduceren is. Kan als een malle gas gaan geven maar 99 van de 100 keer gaat alles goed, en dan opeens als je het niet meer verwacht gebeurd het weer.
Hoe dan ook, vanavond met stevig de gang erin de snelweg op, en opeens stopt ie met accelereren. Ondertussen uit m'n hoofd al 150 op de teller maar harder gaat ie niet. Gas flink verder open gedraaid maar hij ging niet harder... en opeens een klap op de aandrijving en hij accelereert weer door.
Als op dat moment de koppeling zou slippen dan had het toerental omhoog moeten schieten maar dat gebeurde dus ook niet.
Geweldige foto!
T klinkt toch als een carb probleem ,heb je de org . setting ? en ultrasoon reinigen zegt niet alles ,ik laat m de winter ook gewoon staan met benz in de carbs, doe er wel een toevoeging in , maar na de winterstop starten lopenHULP gevraagd
Ik ben absoluut niet technisch en zal zo goed mogelijk beschrijven wat het probleem is.
Ik heb een ZRX-1100 uit 1997 en nog steeds vind ik het een prachtige machine en daar gaat mijn hulpvraag over.
Tot twee jaar geleden probleemloos gereden en opeens startte hij heel slecht. Bleek dat benzine in carter was gelopen. Carbs helemaal schoongemaakt, nieuw benzinekraantje, aanvoerslangen kortom alles wat mogelijkerwijze hiermee verband kon houden.
Zat ook wat roest in mijn tank en deze professioneel laten coaten, allerlei tests op proefstukje uitgevoerd om te voorkomen dat er tijdens winterstalling chemische processen zouden ontstaan waardoor carbs vuil zouden worden. Om carbs te beschermen is de benzine eruit gehaald en onder olie gezet. Bougies vernieuwd en helemaal nagekeken.
Na de stalling startte hij als een zonnetje.
Tot gisteren ik hem na drie weken stilstaan startte en hij niet lekker liep. Onregelmatig, in zijn 1 wat schokkerig, in 2 nog een beetje en daarna rijden als een trein. Maakte wel wat herrie voorin in 1 en 2. Beetje blikkerig geluid. Wat mij wel opviel was toen ik stilstond en ff een scheut gas gaf er een zwarte walm uit de uitlaat kwam. Tijdens rijden even choke opengezet en leek wel of hij toen meer ging stotteren. (hetzelfde als met de Suzuki brommer van vroeger tijdens rijden even met je choke spelen)
Gisteravond nog ‘laat ik nog even rondje doen’ maar hij liep waardeloos. Herrie voorin en maar gestopt.
Ik heb nu al teveel rondjes met wat motormaten gemist en ik snap het niet. Suzuki brommer stond vroeger hele zomervakantie stil en na drie trappen kickstarter deed hij het. Trouwens doet het nog steeds.
Nu de vraag voor de techneuten; als het blok schoon is, nieuwe olie, carbs ultrasoon gereinigd, aanvoerslangen vernieuwd, benzine (Ultimate van BP) tank ontroest waar kan dan het probleem zitten? Is het iets elektrisch? Heeft het te maken met ontsteking, kleppen, verstuivers (die zijn vernieuwd), afstelling carbs, te veel/te weinig brandstoftoevoer of iets anders?
In plaats van slapen vannacht lag ik maar te denken en heel graag jullie hulp want ik vind het een geweldige machine, hij ziet er mooi uit en…ik wil weer heel graag rijden!
Mijn dank voor jullie meedenken is alvast heel groot
Rolf
familie foto ?
Ben jij af aan het vallen Johan , iets zie ik aan je ?Superdag gisteren
Netjes ! zou t niet nog mooier zijn als je een stukje zwarte buis over die koppelmoeren doet ? t is maar een ideeVanmiddag even geknutseld
En Johan klaar voor 30 Euro oké het verschil is te zien , merk boeit mij niet als het ding zijn werk maar doet.
GREETZ