ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Inderdaad knap geknutseld...

Maar vandaag met een zx10r rijder gesproken en en ff het verschil laten voelen qua demping met die van mij op max stand...woww....was toch een wereld van verschil...die van hem deed dus niets...ehh..weinig meer..

Die van jouw wek neem ik aan?
Uiteraard anders had ik hem niet gemonteerd, die weerstand kun je al voelen voor montage , het mooie is van deze kun je de olie verwisselen om hem stugger te krijgen .
Maar ik laat hem zo het gevoel is goed zo.

GREETZ
 
Netjes ! zou t niet nog mooier zijn als je een stukje zwarte buis over die koppelmoeren doet ? t is maar een idee

IDD is veel mooier zoiets bedoel je...………………...is in een handomdraai gefabriceerd 😉
 

Bijlagen

  • 20200510_101848 (Small).jpg
    20200510_101848 (Small).jpg
    79,9 KB · Weergaven: 6
Zo de eerste x dit jaar getankt vanmorgen, een dikke 1op 20👍,met mijn rijstijl, dik tevreden mee👍
 
Mijn 1100 doet ook 1 op 20 , en daar is wel het 1 en ander aan gebeurd, net als bij de jouwe. En ik trek hem echt wel open..
Soms rij ik rustig, maar op mooie, bochtige wegen gaat het gas erop. Heb het niet op snelwegen, mij te druk.
 
Mijn 1100 doet ook 1 op 20 , en daar is wel het 1 en ander aan gebeurd, net als bij de jouwe. En ik trek hem echt wel open..
Soms rij ik rustig, maar op mooie, bochtige wegen gaat het gas erop. Heb het niet op snelwegen, mij te druk.
Wij hebben denk ik wel redelijk dezelfde rijstijl 👍gas erop als t kan !
 
HULP gevraagd

Ik ben absoluut niet technisch en zal zo goed mogelijk beschrijven wat het probleem is.
Ik heb een ZRX-1100 uit 1997 en nog steeds vind ik het een prachtige machine en daar gaat mijn hulpvraag over.
Tot twee jaar geleden probleemloos gereden en opeens startte hij heel slecht. Bleek dat benzine in carter was gelopen. Carbs helemaal schoongemaakt, nieuw benzinekraantje, aanvoerslangen kortom alles wat mogelijkerwijze hiermee verband kon houden.
Zat ook wat roest in mijn tank en deze professioneel laten coaten, allerlei tests op proefstukje uitgevoerd om te voorkomen dat er tijdens winterstalling chemische processen zouden ontstaan waardoor carbs vuil zouden worden. Om carbs te beschermen is de benzine eruit gehaald en onder olie gezet. Bougies vernieuwd en helemaal nagekeken.
Na de stalling startte hij als een zonnetje.

Tot gisteren ik hem na drie weken stilstaan startte en hij niet lekker liep. Onregelmatig, in zijn 1 wat schokkerig, in 2 nog een beetje en daarna rijden als een trein. Maakte wel wat herrie voorin in 1 en 2. Beetje blikkerig geluid. Wat mij wel opviel was toen ik stilstond en ff een scheut gas gaf er een zwarte walm uit de uitlaat kwam. Tijdens rijden even choke opengezet en leek wel of hij toen meer ging stotteren. (hetzelfde als met de Suzuki brommer van vroeger tijdens rijden even met je choke spelen)
Gisteravond nog ‘laat ik nog even rondje doen’ maar hij liep waardeloos. Herrie voorin en maar gestopt.
Ik heb nu al teveel rondjes met wat motormaten gemist en ik snap het niet. Suzuki brommer stond vroeger hele zomervakantie stil en na drie trappen kickstarter deed hij het. Trouwens doet het nog steeds.

Nu de vraag voor de techneuten; als het blok schoon is, nieuwe olie, carbs ultrasoon gereinigd, aanvoerslangen vernieuwd, benzine (Ultimate van BP) tank ontroest waar kan dan het probleem zitten? Is het iets elektrisch? Heeft het te maken met ontsteking, kleppen, verstuivers (die zijn vernieuwd), afstelling carbs, te veel/te weinig brandstoftoevoer of iets anders?
In plaats van slapen vannacht lag ik maar te denken en heel graag jullie hulp want ik vind het een geweldige machine, hij ziet er mooi uit en…ik wil weer heel graag rijden!

Mijn dank voor jullie meedenken is alvast heel groot
Rolf

ehhhh, carbs in de olie gezet?!?! Dat lijkt me toch geen goed idee.Vlotters aftappen voor de stalling is meer dan genoeg. Als ie vooral onderin bij weinig vermogen slecht loopt zou ik zeggen verstopte pilot jets of een vacuüm lek.
 
ehhhh, carbs in de olie gezet?!?! Dat lijkt me toch geen goed idee.Vlotters aftappen voor de stalling is meer dan genoeg. Als ie vooral onderin bij weinig vermogen slecht loopt zou ik zeggen verstopte pilot jets of een vacuüm lek.
Eens, denk inderdaad de pilot jets...
Haartje van een staal borstel (met de dunste haartjes) afknippen en de pilot jets daarmee door prikken net zolang tot het zonder tegendruk erin gaat, de rest even netjes olie vrij maken met remmen reiniger van AC Tion
 
Weet iemand het toevallig? Het rubbertje (rood gemarkeerd) van de knipper rechts voor van mijn ZRX 1200 S is gescheurd en ik heb het onderdeeltje inmiddels binnen. Maar nu moeten de stekkers (blauw gemarkeerd) los om de draadjes door de gaatjes van dat rubbertje te krijgen. De draad gaat ergens de tophalf in naar? Moet ik de tophalf nu loshalen om bij het blauwe te komen?
ZRX1200S-knipper.png
 
Ik meen me te herinneren dat dat rubber met 1 moer vast zit van binnen. En dat die stekkertjes gewoon door het gat passen.
Heb de mijne weggegeven dus kan het niet controleren voor je helaas.
 
Ah ik heb verkeerd gelezen sorry. Je kan de stekker gewoonweg niet vinden.
Ik geloof dat je die er wel af kan halen zonder de kuip eraf te halen... maar ik heb ze eraf gehaald toen de kuip er al naast lag. :P
 
Ik meen me te herinneren dat dat rubber met 1 moer vast zit van binnen. En dat die stekkertjes gewoon door het gat passen.
Heb de mijne weggegeven dus kan het niet controleren voor je helaas.

Ah ik heb verkeerd gelezen sorry. Je kan de stekker gewoonweg niet vinden.
Ik geloof dat je die er wel af kan halen zonder de kuip eraf te halen... maar ik heb ze eraf gehaald toen de kuip er al naast lag. :P

Klopt, geen idee nog waar die stekker zit. Heb de moer wel gevonden. Het is inmiddels ook al 13 jaar geleden dat ik de kuip los had gehaald, dus eigenlijk geen idee meer hoe dat zat.
IMG_1600.JPG
 
Klopt, geen idee nog waar die stekker zit. Heb de moer wel gevonden. Het is inmiddels ook al 13 jaar geleden dat ik de kuip los had gehaald, dus eigenlijk geen idee meer hoe dat zat.
Bekijk bijlage 1498547
Onder je koplamp zit een afdekplaat met 2 schroefjes vast. Schroefjes er uit, plaat voorzichtig laten zakken en daar Zie je dan al je stekkertjes zitten."👍
 
Euh, ruit eraf, zwarte ding daaronder eraf, boutjes daar aan het frame los. Boutjes links en rechts los... en dan gewoon voorzichtig iets spreiden en naar voren trekken. Zo uit m'n hoofd. :P
 
Mijn 1100 doet ook 1 op 20 , en daar is wel het 1 en ander aan gebeurd, net als bij de jouwe. En ik trek hem echt wel open..
Soms rij ik rustig, maar op mooie, bochtige wegen gaat het gas erop. Heb het niet op snelwegen, mij te druk.
Ik had de SP een paar keer thuis bijgevuld, aan de pomp bleek dat ie 1 op 12 rijdt..
De ZRX rijdt 1 op 18, maar ze rijdt dan ook niet als een oud wijf :P.
 
Terug
Bovenaan Onderaan