ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Goedemorgen ZRX rijders,

Ik heb een raar probleempje met mijn kilometer teller. Als ik wegrijd geeft hij niet gelijk aan, pas na een paar minuten geeft hij pas de snelheid aan.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Dat is een vage storing... het is namelijk een mechanische aandrijving dus het werkt of het werkt niet. Heb je her en der al wat olie in gespoten...

En nog een foto van een ZRX...
Screenshot_20220115-155510.jpg
 
Goedemorgen ZRX rijders,

Ik heb een raar probleempje met mijn kilometer teller. Als ik wegrijd geeft hij niet gelijk aan, pas na een paar minuten geeft hij pas de snelheid aan.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ja heb ik ook gehad , is smering die condenseert, heb je toevallig ook een beetje aanslag aan de binnenkant van je tellerglas ?
het is namelijk condensatie die de tellernaald aan de rustnaald laat kleven ( het gaat om een miniscule hoeveelheid ,als de weerstand te groot word /te lang duurt schiet de teller los en geeft dan normaal de snelheid weer.
Wat te doen :
Tellers demonteren , KM teller uit elkaar halen , tellernaald en rustnaald afvegen ( en evt het tellerglas en omkasting reinigen ) ,probleem opgelost en het zaakje weer in elkaar zetten en monteren .
En niks smeren met olie OID dan zit je binnen de kortste keren weer met het zelfde, ALLEEN smeermiddelen op siliconen basis( dit word origineel ook zo gedaan ) die condenseren minimaal.
Ik schat al met al 2 uurtjes werk

Succes
GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Dat is een vage storing... het is namelijk een mechanische aandrijving dus het werkt of het werkt niet. Heb je her en der al wat olie in gespoten...

En nog een foto van een ZRX..
Als je niet zeker bent Stefan van je antwoord kun je beter niet antwoorden .Ik heb hetzelfde euvel gehad .
Tellers NOOIT zomaar ergens mee smeren/ inspuiten uitsluitend smeermiddelen op siliconen basis gebruiken.
Deze vraag is ooit hier voorbij gekomen , en ook door mij beantwoord , dus snap deze uit de lucht gegrepen antwoorden niet helemaal van jullie
 
Ik heb ook zo een starter ketting laten komen, ik ga toch de spanner modificeren maar ik twijfel aan Kevinblade zijn verhaal over dat uitlubberen van de ketting , deze draait alleen maar met starten en is met 5-6 schalmen ,dus oersterk, nergens word aangegeven dat deze gecontroleerd dient te worden , of verwisselt moet worden, staan ook geen maten voor vermeld. Trouwens , hoe zit het dan met de ketting wielen ? hier over hoor ik niks :N , als een ketting is versleten dienen ook de ketting wielen vervangen te worden !
Is dit ook zo een verhaal van "ik denk dat " :?
 
Ja heb ik ook gehad , is smering die condenseert, heb je toevallig ook een beetje aanslag aan de binnenkant van je tellerglas ?
het is namelijk condensatie die de tellernaald aan de rustnaald laat kleven ( het gaat om een miniscule hoeveelheid ,als de weerstand te groot word /te lang duurt schiet de teller los en geeft dan normaal de snelheid weer.
Wat te doen :
Tellers demonteren , KM teller uit elkaar halen , tellernaald en rustnaald afvegen ( en evt het tellerglas en omkasting reinigen ) ,probleem opgelost en het zaakje weer in elkaar zetten en monteren .
En niks smeren met olie OID dan zit je binnen de kortste keren weer met het zelfde, ALLEEN smeermiddelen op siliconen basis( dit word origineel ook zo gedaan ) die condenseren minimaal.
Ik schat al met al 2 uurtjes werk

Succes
GREET

Hey, top! dank je wel voor, ik zal er mee aan de gang gaan.
Voor zover ik weet heb ik geen condens in de teller zitten, maar wie weet helpt een siliconen behandeling!
 
da's volgens mij de reden ja, misschien met de föhn een paar minuten doorstoken zou ook kunnen helpen hoewel als er vettigheid mee is gekomen moet de boel open.
 
Heerlijk gereden vandaag.
Bijna weer 100% hersteld, dus ik ben happy.

Ik rijdt de laatste 25 jaar alleen maar met cardanfietsen, dus kettinggebruik moet ik weer even aan wennen en bijleren.
Heeft iemand voor mij een eenvoudige 'do it yourself' kettingspannen bestandje/filmpje/foto's?
 

Bijlagen

  • 20220117_140756-01.jpeg
    20220117_140756-01.jpeg
    582,3 KB · Weergaven: 14
ik hou 3-4cm aan op het middelste punt. Als de as vast zit zijn de excenters aan elkaar gekoppeld. Beste is op een paddockstand zetten, beide knelbouten lossen en dan met een imbus in de excenter verdraaien tot je de juiste speling hebt, dan weer vastzetten.
 
ik hou 3-4cm aan op het middelste punt. Als de as vast zit zijn de excenters aan elkaar gekoppeld. Beste is op een paddockstand zetten, beide knelbouten lossen en dan met een imbus in de excenter verdraaien tot je de juiste speling hebt, dan weer vastzetten.
Heel aardig, maar dit zegt mij helemaal niks hahaha
Ik ben nogal visueel ingesteld, dus zoek foto's, filmpjes, tekeningen 😊
 
Heel aardig, maar dit zegt mij helemaal niks hahaha
Ik ben nogal visueel ingesteld, dus zoek foto's, filmpjes, tekeningen 😊
Misschien is een werkplaats handboek iets voor je volgende verjaardag, staat trouwens ook in je owners manual , heb je ook niet ?
Dat zijn dan al 2 cadeautjes die je kunt vragen 👏
Sorry Don ,maar dit zijn toch vragen dat ik denk van..........................?
 
Google eens "ketting spannen Kawasaki zrx"
Dan omlaag scrollen tot het youtube filmpje "chain slack adjustment : Kawasaki ninja 1000/1000 SX ", is identiek aan de zrx
 
Terug
Bovenaan Onderaan