ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Leuk te zien dat er wat te zien was op de beurs, wellicht volgend jaar weer eens kijken.

de HBM lagertrekker met wat warmte was gelukkig genoeg om de lagerschaal uit de achterbrug te krijgen :t

xBYSBF0.jpg


R3SXW78.jpg
 
heb ik als het goed is pasbussen voor met een draadeind :t (nog niet gepast)

anders doorgeslepen oude lager gebruiken
 
Vandaag het eerste rondje gemaakt van dit jaar, onderweg merkte ik dat de snelheidsmeter erg onrustig was.
Op de terugweg kapte hij ermee ook de dagteller en kilometerstand bewegen niet meer, toerenteller doet het goed.

Hij gaat volgende maand sowieso naar de garage voor een beurt, maar vroeg me af waar het aan zou kunnen liggen?
 
@Dennis84 check zelf ff visueel ook, of probeer te voelen of de bus waarmee hij aan de achterkant van de tellerbehuizing nog vastzit.

Bij mij is al twee keer dat busje met schroefdraad losgetrild, waardoor de kmtellerkabel los kwam te hangen. Als dat het geval is hoef je geen nieuwe kabel te kopen.
 
@Dennis84 check zelf ff visueel ook, of probeer te voelen of de bus waarmee hij aan de achterkant van de tellerbehuizing nog vastzit.

Bij mij is al twee keer dat busje met schroefdraad losgetrild, waardoor de kmtellerkabel los kwam te hangen. Als dat het geval is hoef je geen nieuwe kabel te kopen.
Ook dat is een goede tip, al heb ik dat zelf nog nooit gehad. 👍
 
Motor heeft een beurt gehad, loopt weer als vanouds, alleen de kmkabel hebben ze niet zo netjes weg kunnen werken "vanwege de radiale remklauw" hij kreeg hem er niet onderdoor. Hoe hebben jullie dat opgelost voor degenen die soortgelijke remmen hebben?
Vind het maar lelijk zo...

20230303_190256.JPG

20230303_190228.JPG
 
Laatst bewerkt:
Motor heeft een beurt gehad, loopt weer als vanouds, alleen de kmkabel hebben ze niet zo netjes weg kunnen werken "vanwege de radiale remklauw" hij kreeg hem er niet onderdoor. Hoe hebben jullie dat opgelost voor degenen die soortgelijke remmen hebben?
Vind het maar lelijk zo...

Bekijk bijlage 1854193
Bekijk bijlage 1854187
Ja check dat de kilometer aandrijving goed gemonteerd zit bij de voorvork. Op deze manier gaat het op termijn niet goed werken...
 
Motor heeft een beurt gehad, loopt weer als vanouds, alleen de kmkabel hebben ze niet zo netjes weg kunnen werken "vanwege de radiale remklauw" hij kreeg hem er niet onderdoor. Hoe hebben jullie dat opgelost voor degenen die soortgelijke remmen hebben?
Vind het maar lelijk zo...

Bekijk bijlage 1854193
Bekijk bijlage 1854187
Als de opnemer toch goed zit op zoals op de foto ( wat ik betwijfel ) dan zet je hem onder de onderste nok , als de km-kabel dit toelaat ( lengte bedoel ik ), kan verder niks mee gebeuren als alles goed vast zit.

GREETZ
 
Terug
Bovenaan Onderaan