ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Was een weekje op vakantie. Vandaag weer even aan de zrx gezeten. Koelvloeistof lekkage is opgelost. Slang los gehad en geïnspecteerd. Eigenlijk geen lekkage in kunnen ontdekken. Wat me wel op viel was dat de slangklem dusdanig hard was vastgedraaid dat de slang op een bepaald punt helemaal geplet was. Op dat punt lekte die ook. Zie foto.

Heb de klem wat lager gezet en wat minder hard aangedraaid. Motor laten lopen en het lijkt nu allemaal goed gegaan. Koelvloeistof bijgevuld en ontlucht. Morgen maar weer de tank erop en knallen maar :)Bekijk bijlage 1870741
Nice! Mooi dat het opgelost is :t
 
Nog even een vraagje. Hoe erg is het als er een half litertje blauwe koelvloeistof van de action (g11) is gemengd met een ander type (blauw-groen) dat er al in zat?
 
Nog even een vraagje. Hoe erg is het als er een half litertje blauwe koelvloeistof van de action (g11) is gemengd met een ander type (blauw-groen) dat er al in zat?
Zover ik weet kan je niet alle koelvloeistof zomaar met elkaar mengen. Sommige kunnen op elkaar reageren en samenklonteren. Zelfde kleur kan wel weer maar pin mij er niet op vast.
In jou geval zou ik het niet doen.
 
Zover ik weet kan je niet alle koelvloeistof zomaar met elkaar mengen. Sommige kunnen op elkaar reageren en samenklonteren. Zelfde kleur kan wel weer maar pin mij er niet op vast.
In jou geval zou ik het niet doen.
Ik persoonlijk zou het helemaal vervangen die koelvloeistof. Mixen van verschillende koelvloeistoffen kan wel eens verkeerd uitvallen, en dat wil je, @Ciko ,en wij ook niet.
 
Deze week de elektronica van de ZRX definitief gesoldeerd en alles op zijn plekje vastgezet.
Verlichting gaat nu meteen aan bij het omdraaien van het contact, de positie is nu ook wat fijner.
Geen speling meer in de gaskabels die halve centimeter draaien en niets gebeurd zijn we nu ook kwijt.
20230423_102133.jpg


20230423_102137.jpg


20230423_103042.jpg
 
Deze week de elektronica van de ZRX definitief gesoldeerd en alles op zijn plekje vastgezet.
Verlichting gaat nu meteen aan bij het omdraaien van het contact, de positie is nu ook wat fijner.
Geen speling meer in de gaskabels die halve centimeter draaien en niets gebeurd zijn we nu ook kwijt.
Bekijk bijlage 1871074

Bekijk bijlage 1871075

Bekijk bijlage 1871076
Op deze manier heb je wel veel losse elementjes aan je stuur, maar het ziet er wel lekker custom uit :9~
En je heb het ook netjes gedaan natuurlijk :t
 
Hallo allen,
Afgelopen zaterdag een lekkende radiateur opgelopen in Zell (aan de Moezel 🥴). ZRX wordt gerepatrieerd naar huis. Iemand ervaring met een goede after-market radiateur?

greetZ, Rob
 
Ben benieuwd hoe dat snelgas bevalt, wellicht dat ik dat ook nog eens ga plaatsen op de ZRX.

Inmiddels de boel weer in elkaar aan het zetten. Mooi moment om de boel een beetje schoon te maken.
2T8PUb2.jpg


inmiddels zit de rem en de uitlaat er ook op, nog een paar klusjes en dan ga ik hem uitlaten. :]
Zodra het een beetje normaal weer wordt 8-) ga ik een rondje om het uit te proberen. laat het hier wel weten of het snelgas bevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan