ZRX trefpunt deel 15, ze kunnen altijd beter!

Screenshot_20230624_185658_Facebook.jpg
 
Vraag, (ZRX1100) als je de radiateur weghaalt zit daarachter een soort van rubberflap tegen de cilinderkop aan. Bij mij is dat ding half vergaan, hangt in stukken en brokken nog vast. Ik heb gezocht op onderdeel maar kan het ding niet vinden. Wat is de functie van dat ding en heeft iemand nog een goed exemplaar liggen dat ik kan overnemen.
 
Vraag, (ZRX1100) als je de radiateur weghaalt zit daarachter een soort van rubberflap tegen de cilinderkop aan. Bij mij is dat ding half vergaan, hangt in stukken en brokken nog vast. Ik heb gezocht op onderdeel maar kan het ding niet vinden. Wat is de functie van dat ding en heeft iemand nog een goed exemplaar liggen dat ik kan overnemen.
Bedoel je dit onderdeel?
Screenshot_20230624_192416_Chrome.jpg
 
Dag mannen, ik heb een vraagje. Ik wil graag de achter schokbrekers vervangen door een paar nieuwe. Nu heb ik de YSS gezien op CafeRacer Webshop, maar die zijn net zo duur als de OHLINS S36PR1C1L, alleen ik twijfel over de maat van die ohlins..
Heeft een van jullie ervaring hiermee? ik zoek enige advies. Dank alvast!
 
Dag mannen, ik heb een vraagje. Ik wil graag de achter schokbrekers vervangen door een paar nieuwe. Nu heb ik de YSS gezien op CafeRacer Webshop, maar die zijn net zo duur als de OHLINS S36PR1C1L, alleen ik twijfel over de maat van die ohlins..
Heeft een van jullie ervaring hiermee? ik zoek enige advies. Dank alvast!
Kijk op de website van hksuspesion voor de juiste ohlins. Ik heb daar mijn ohlins gekocht. De STX versie is geschikt voor de ZRX maar zijn wel duurder dan de YSS schokbrekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: 037
Dag mannen, ik heb een vraagje. Ik wil graag de achter schokbrekers vervangen door een paar nieuwe. Nu heb ik de YSS gezien op CafeRacer Webshop, maar die zijn net zo duur als de OHLINS S36PR1C1L, alleen ik twijfel over de maat van die ohlins..
Heeft een van jullie ervaring hiermee? ik zoek enige advies. Dank alvast!
Het hangt er ook vanaf wat je wil, YSS heeft ook het iets goedkopere type YSS RG362-TRCL for Kawasaki ZRX1100/ZRX1200 dat volledig instelbaar is inclusief lengte verstelling. Het belangrijkste verschil met het duurdere type wat jij poste is dat het duurdere type hoge en lage snelheid dempings instelling heeft. Of je dat nodig hebt voor gewoon straat gebruik kan je je afvragen.
Verder is YSS prima spul maar het heeft natuurlijk niet de naam van Ohlins.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 037
O, ok. Mooi. Ik was een beetje voorzichtig. Een vriend heeft zijn originele klassieke Italiaanse dempers daar laten doen, maar dat is wel jaren geleden, vandaar.
Overigens vind ik de vering en demping van de ZRX standaard al prima. En verstelmogelijkheden genoeg. Die van mijn zoon vind ik goed sturen. Maar het kan natuurlijk altijd beter.
Voor mijn eigen fiets kreeg ik een keurig advies waarbij ze me de duurste optie afraadden, omdat die voor gebruik op de gewone weg overkill was. De optie daaronder bevalt uitstekend.
 
Hi allen, onder het motto luid is uit (en vooral omdat ik zelf doof werd van mijn Bos demper), heb ik de standaard pijp er weer onder geschroefd.
+ Weer allemaal lachende gezichtjes als ik langs de kromme Mijdrecht rijd.
- Hij is wel heeeeeeeel erg stil!
Is er een manier om ietsjes meer dB's uit de pijp te krijgen? De eindkap zit gepopnageld. Iemand al eens gehobbied?
 
Popnagels eruit boren eindkap eraf 10 centimeter eraf halen. Nieuwe gasdichte popnagels erin en hij klinkt wat harder.
Iets minder lachende gezichtjes op de kromme Mijdrecht maar jou glimlach onbetaalbaar ;)
 
Hi allen, onder het motto luid is uit (en vooral omdat ik zelf doof werd van mijn Bos demper), heb ik de standaard pijp er weer onder geschroefd.
+ Weer allemaal lachende gezichtjes als ik langs de kromme Mijdrecht rijd.
- Hij is wel heeeeeeeel erg stil!
Is er een manier om ietsjes meer dB's uit de pijp te krijgen? De eindkap zit gepopnageld. Iemand al eens gehobbied?
Wat had je met die Bos gedaan dan? De Bos van mij klinkt zeer beschaafd en ik rij wekelijks in die buurt.
 
Wat had je met die Bos gedaan dan? De Bos van mij klinkt zeer beschaafd en ik rij wekelijks in die buurt.
Ik denk dat de vulling niet meer volledig in de pijp aanwezig is. Of het is mijn helm die als een verkeerde klankkast functioneert. Gelukkig loopt de motor net zo goed met de standaard pijp als met de Bos pijp. Standaarddemper wordt wel vlamheet na een lekker ritje
 
Popnagels eruit boren eindkap eraf 10 centimeter eraf halen. Nieuwe gasdichte popnagels erin en hij klinkt wat harder.
Iets minder lachende gezichtjes op de kromme Mijdrecht maar jou glimlach onbetaalbaar ;)
Jaja is een oplossing maar ik hou van een lange pijp, hoort gewoon bij het uiterlijk van de motor vind ik. Denk dat er niets anders op zit dan te winnen aan het geluid van een opgevoerde naaimachine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan