zuid-frankrijk

Zorg in ieder geval dat je bandjes goed zijn.
En reken er maar op dat als je zulke lange stukken rijden met de motor niet gewent bent je ongeveer de helft aflegt wat je normaal met de auto zou doen.
Nou iig niet in italie in de bergen hoor.....daar leggen auto's het echt af
 
Wij zijn vorige zomer ook met de motor naar Zuid Frankrijk geweest. Erg gaaf om daar te rijden. We zijn met z'n 4en gegaan op 3 motoren. Omdat zo'n eind achterop ook geen lolletje was hebben we besloten om met de auto-slaaptrein te gaan. Was best prijzig, maar erg relaxed. 's-Middags in Den Bosch opgestapt... 's-nachts lekker geslapen en de volgende ochtend in Avignon aangekomen. Van daar uit zijn we naar Lac de Sainte Croix geweest en naar Castelane. Van daar uit naar een plaatsje vlak bij Monaco. Toen naar St. Tropez en van daar uit weer terug naar Avignon.
 
Wij zijn vorige zomer ook met de motor naar Zuid Frankrijk geweest. Erg gaaf om daar te rijden. We zijn met z'n 4en gegaan op 3 motoren. Omdat zo'n eind achterop ook geen lolletje was hebben we besloten om met de auto-slaaptrein te gaan. Was best prijzig, maar erg relaxed. 's-Middags in Den Bosch opgestapt... 's-nachts lekker geslapen en de volgende ochtend in Avignon aangekomen. Van daar uit zijn we naar Lac de Sainte Croix geweest en naar Castelane. Van daar uit naar een plaatsje vlak bij Monaco. Toen naar St. Tropez en van daar uit weer terug naar Avignon.
mag vragen richtig welk bedrag ik moet denken voor zo'n slaaptrein......kost iig achterband minder :)
 
Kom op, beetje afzien is ook lekker, 1400km in 12 uur.


Afzien doe ik wel ergens anders en beslist niet op vakantie. Lekker ontspannen op reis en vooral geen haast. Nee, ik hoef niet zo nodig van: ik heb zoeveel km in zoweinig tijd gereden.

Better 5 mins late than dead on time.
 
Afzien doe ik wel ergens anders en beslist niet op vakantie. Lekker ontspannen op reis en vooral geen haast. Nee, ik hoef niet zo nodig van: ik heb zoeveel km in zoweinig tijd gereden.

Better 5 mins late than dead on time.


Jawel, maar als je in 1 dag naar huis knalt, heb je wel 1 a 2 dagen extra op dat Zuid Franse terrasje.
En binnendoor naar huis rijden op het eind van me vakantie lukt me nog steeds niet zo goed, dus dan maar op die manier, ps, elk jaar gaat weer anders dan gepland, afwisseling is het lekkerst.

En niets plannen van te voren, lekker kijken waar de zon schijnt, en je vindt ALTIJD een slaapplaats.
 
Ik heb al verschillende wegen gereden in de meer dan 30 maal dat ik in de Provence/Côte d'Azur was. Vanuit Leuven (Vlaams Brabant) waar ik woon, vetrek ik via Namen (Namur)en door de Ardennen, stukje langs de Maas tot Dinant naar Luxemburg. Eens de Franse grens over kan je ofwel onmiddellijk naar het zuiden via Bourgogne ofwel rij je richting Straatsburg (Strasbourg) en ga je door de Vogezen, mooi om col's mee te pikken en daar kan je dan door de mooie wijnstreek van de Elzas of rechtstreeks naar Zwitserland via Mulhouse.

Eens Basel en Bern voorbij rij je richting Vierwoudstedenmeer en dan maar de Gottard op. Dalend naar Tecino met de prachtige meren (Locarno en Lago Maggiore) kan je naar Milaan, maar ook naar Turijn. Van Turijn hou je de weg zuidelijk door de duurste Italiaanse wijnstreek (Barolo) , door Piemonte tot Cuneo, daar draai je omhoog naar de col du Tende (tunnel 's avonds toe) en rij je weer Frankrijk binnen. Meer dan 60 km bochten door hoge spelonken en watervallen links en rechts (gorges du Loup) brengen je naar het Italiaanse grensstadje Ventimiglia, vlak naasr het Franse Menton. Via de 3 verschillende balkons (allen prachtig met zicht op de middellandse zee, maar op verschillende hoogte) kom je aan de belangrijkste stad van de 'côte'... Nizza of Nice.

Het landschap achter Nice is ook prachtig om te toeren, de Alpen monden immers in dit gebied in de zee. Op 40 minuten sta je bijvoorbeeld in Isola 2000, een prachtig skigebied vlak bij Nice.

Goede reis.
 
Jawel, maar als je in 1 dag naar huis knalt, heb je wel 1 a 2 dagen extra op dat Zuid Franse terrasje.
En binnendoor naar huis rijden op het eind van me vakantie lukt me nog steeds niet zo goed, dus dan maar op die manier, ps, elk jaar gaat weer anders dan gepland, afwisseling is het lekkerst.

En niets plannen van te voren, lekker kijken waar de zon schijnt, en je vindt ALTIJD een slaapplaats.

Ach Gizzmo, die 1 a 2 dagen op de 21 dagen vakantie doet mij iig niet veel. Ik heb dan toch altijd een paar dagen ervoor en een week daarna geplanned om de boel op orde te krijgen voor de heen reis en thuiskomst, pak en beet 4.5 week vakantie dus waarom zou ik.
Niet voor niets is er ter hoogte van Lyon een steunpunt van de ANWB, rond de 700-800km begint e.e.a. zich te wreken.

Als je geen familie bij je hebt dan heb je idd nergens mee rekening houden, wordt echt anders met anderen erbij. Ongeplanned erop stappen en zie waar je uitkomt, uiteraard met als doel zuid-frankrijk dan, heb ik zelf vroeger ook gedaan. Maar nog steeds "easy come easy go". Trek rustig 3 dagen voor uit en geniet van bijv de Franse alpen, dwz niet zeggen dat een ander met snel zijn niet kan genieten hoor. Ieder zijn meug nietwaar.
 
Afzien doe ik wel ergens anders en beslist niet op vakantie. Lekker ontspannen op reis en vooral geen haast.

Better 5 mins late than dead on time.


:^

Precies, mijn vakantie begint op het moment dat ik de voordeur dicht doe.
m.a.w de reis is ook een deel van de vakantie.
 
Een andere mooie weg loopt door Bourgogne.. daar kan je door de prachtige en meest prestigieuse wijnvelden van de wereld toeren. De wijnstreek vangt aan in Dijon en loopt Bijna tot Villefranche. Onderweg kan je oostwaarts naar Genève. Dan zuidwaarts de bergen in via Annecy (prachtige omgeving) naar Aix-les-bains en Grenoble. Daar start de 'Route Napoléon' richting Golfe Juan, vlak bij Cannes. Prachtige route met heel wat parallel mogelijkheden.

Ik ben nu éénmaal geen autowegrijder, gelijk hierboven al gezegd: vakantie begint op het moment dat ik de huisdeur achter me sluit.
 
Twee jaar geleden huurden Frank en ik ook een motortrailer voor onze motoren bij een verhuurbedrijf in de buurt van Utrecht. In de Ardennen (Vielsalm) zijn we gestrand (toen een 150 km van huis). Het linkerwiel van de trailer was er bijna afgelopen... :( Al met al net goed gegaan. Ik wil niet weten wat er gebeurd was als het wiel daadwerkelijk ons voorbij was gekomen!!
Andere - min of meer nieuwe - motortrailer is diezelfde nacht nog gebracht vanuit Nederland naar Vielsalm door het verhuurbedrijf, want die oude was niet meer op korte termijn te repareren. Met een dag vertraging doorgereden naar Spanje. Bij terugkomst onze borg teruggekregen en vanwege het ongemak hoefden we het huurbedrag niet te betalen.

Moraal van het verhaal: mocht je een trailer huren, kijk nog meer dan anders in je spiegels of het goed gaat en controleer bij iedere stop of alles nog goed gaat.

Leuke weggetjes zijn er intussen al genoeg genoemd. In ieder geval heel veel plezier!


CAT
 
Dat was ik alleen kwijt... We waren met 4 personen en 3 motoren. We hebben het bedrag niet door 4en gedeeld omdat diegene zonder motor maar een arme studente is.
mmh 450 euro per persoon is wel aardig aan de prijs....
 
mwa, als je daar de prijs van een achterband en 6 tanken benzine af haalt valt ut best mee...
das dus 180,- + 6*20,- is 300,- das dus wel te doen...ja je heb me overtuigd....moet je dat lang van te voren reserveren of zeggie van ik wil volgende week, geen probleem?
 
Je zou even kunnen kijken op mijn website, staat reisverslag in. Ik ben samen met mijn vriend naar de pyreneeen geweest op de motor en wij hebben alleen maar D /N wegen genomen. Leuke route en leuk sturen. Tolwegen wordt je doodmoe van dus dat zou ik afraden.
Tenzij je met het koekblik gaat want dan gaat dat het snelste.

http://www.xs4all.nl/~sybren/


erg gaaf reisverslag :} , ik was wel benieuwd naar het reisverslag van Italie 2002, of zijn jullie hier niet meer naartoe geweest? *D
 
zelf dit jaar twee weken dolomieten geweest met aanhanger en twee motoren erop is eigenlijk perfect kom je vrij uitgerust op besteming en kun je vanuit een punt verschilenden kanten op.

veel vakantie plezier
 
Ik heb vorig jaar op journaal gehoord / in de krant gezien dat de NS gestopt zijn met het laten rijden van de auto-slaaptrin van Den Bosch naar Zuid frankrijk.
Of er vanuit Belgie nog mogelijkheden zijn weet ik niet.
 
Ik ben van plan aankomend voorjaar met de motor naar de cote d'azur te gaan. Heeft iemand ervaring met het rijden van zo'n eind (toch ca 1600 km)? Zijn er toevallig mensen die dit hebben gedaan met behulp van een motortrailer achter de auto?

Eind rijden :? , dat doe je toch voor je plezier :] :] Tip: (uit eigen ervaring) plan vooral niet, geniet van de reis en je zult zien dat die 1600 km zo voorbij zijn. Duurt de reis een paar dagen, dan duurt de reis gewoon een paar dagen. Vakantie begint zodra je van huis vertrekt 8-)
 
In 2001 naar Cote d'Azur gereden en weer terug door de Alpen.
In 2002 naar de Pyreneeen en Barcelona en weer terug door midden Frankrijk.

Mocht je naar de Cote d'Azur en wil je niet duur kamperen, ga dan naar Collobrieres, ongeveer 20 km ten noorden van Le Lavandou [tussen Marseille en Nice]. Alleen bereikbaar via D-wegen door een reservaat. Goedkoopste kamping van de hele trip [2001] fl.12,50 per dag voor twee personen, 1 tent en twee motoren [bij het inschrijven noteerde de kampinghoudster '2 moto' in het vakje voiture, waarna ik vroeg of 2 motoren hetzelfde kostte als 1 auto, waarop ze glimlachte en zei dat er voor de motoren niet betaald hoefde te worden]. Dorpje zelf is erg mooi en heeft gezellige cafe's. Vanaf Collobrieres rij je recht naar het zuiden en kom je op een klein strandje waar je een kerkje hebt met schaduwnissen waar je met gemak je motor de hele dag in de schaduw kan zetten en honderd meter naar het strand loopt.

Mocht je met de motor naar Zuid Frankrijk rijden, vergeet dan niet de Vercors aan te doen. De Drome is een schitterend rijparadijs met kronkelige bergweggetjes, 800 meter diepe afgronden [Col de la Machine], goed voer en weinig toeristen. Mocht je het niet kunnen vinden op de kaart, de Vercors ligt ten westen van Grenoble en ten noorden van het plaatsje Die.
 
Terug
Bovenaan Onderaan