Zuinige motor voor asociaal rijgedrag

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
19
Mechelen (Vlaanderen)
Aangezien ik best wel wat km's doe is het verbruik van mijn motor toch een belangrijke factor. Alleen mijn huidige motor is alles behalve zuinig bij mijn rijstijl en nu zoek ik iets anders. Mijn Fireblade die ik hiervoor had was aanzienlijk zuiniger met mijn rijgedrag maar ik weet niet of ik die nog terug kan kopen van de nieuwe eigenaar.

Wat verbruikt jouw motor bij asociaal rijgedrag? Dus wat hij op de autostrade verbruikt tegen 120 interesseert mij niet, dan is de mijne ook zuinig.

Gelieve merk, model, bouwjaar, eventuele aanpassingen aan de motor configuratie en het verbruik te vermelden (liefst ook met een paar details van de manier van testen ;) )
 
Laatst bewerkt:
Google-is-your-friendddddddddddddddd....

Home

;)

Ja die ken ik al lang. 1 : 20,8 zou die van mij doen volgens dat soort sites. Ik doe net iets minder (understatement)

Wat is asociaal in jouw ogen?

Voorwiel omhoog waar mogelijk, 160 als cruise snelheid op de autostrade, 120 op de secundaire wegen, nooit aanschuiven, nooit achter auto's blijven hangen, ... En altijd het gas volledig open bij het optrekken. Zoals ik eerder zei, doorsnee circuit gebruik...

Bebouwde kom is heilig maar daar kom ik niet zoveel ;)
 
Aangezien ik best wel wat km's doe is het verbruik van mijn motor toch een belangrijke factor. Alleen mijn huidige motor is alles behalve zuinig bij mijn rijstijl en nu zoek ik iets anders. Mijn Fireblade die ik hiervoor had was aanzienlijk zuiniger met mijn rijgedrag maar ik weet niet of ik die nog terug kan kopen van de nieuwe eigenaar.

Wat verbruikt jouw motor bij asociaal rijgedrag? Dus wat hij op de autostrade verbruikt tegen 120 interesseert mij niet, dan is de mijne ook zuinig.

Gelieve merk, model, bouwjaar, eventuele aanpassingen aan de motor configuratie en het verbruik te vermelden (liefst ook met een paar details van de manier van testen ;) )

:') een bmw R1100s en asociaal rijgedrag...


Je brengt zo hele volksstammen in diskrediet _O- _O- :P



Zou een Ducati M696 kopen, kleine hufterbike bij wat tuning en gemiddeld 1 op 27 O-)
 
mijn r1200gsa verbruikt bij normaal "ik houd me aan de regels" rijgedrag 1op20
bij autosnelweg tegen 120 verbruikt hij 1op 17.5 (mix)
bij te hard rijden (niet agressief) verbruikt hij 1op15

persoonlijk vind ik dat aardig wat, aangezien ik een 50 a 60 000 km per jaar doe met die motor.
Zon dieselfiets met 1op80 zou echt heerlijk zijn!
 
:') een bmw R1100s en asociaal rijgedrag...


Je brengt zo hele volksstammen in diskrediet _O- _O- :P



Zou een Ducati M696 kopen, kleine hufterbike bij wat tuning en gemiddeld 1 op 27 O-)

Een bmw R1100S is echt wel een sportieve motor hoor :P

wheelie.JPG
 
mijn r1200gsa verbruikt bij normaal "ik houd me aan de regels" rijgedrag 1op20
bij autosnelweg tegen 120 verbruikt hij 1op 17.5 (mix)
bij te hard rijden (niet agressief) verbruikt hij 1op15

persoonlijk vind ik dat aardig wat, aangezien ik een 50 a 60 000 km per jaar doe met die motor.
Zon dieselfiets met 1op80 zou echt heerlijk zijn!

Ik weet het maar die R1200gs is net boven mijn budget. Zoek eerder iets dat 5 a 10 jaar eerder al op de markt gekomen is. Dieselfiets lijkt me ook wel wat, alhoewel dat ik denk dat dat dan weer net te tam gaat zijn voor mij :P Anders had ik wel een HP2 enduro op supermotard banden ofzo :P
 
Laatst bewerkt:
:Y ech wel... :P



een Goldwing ook O-)


[afbeelding]

Ook weer boven budget. Maar echt wel een leuke stuurfiets :) Een cbr600rr of F800S lijken mij wel wat. Maar wederom cijfers op papier zijn leuk maar ik wil praktijk ervaring :) Mijn cbr1000f, CBR900RR en SV650s waren allemaal motoren die ongeacht de rijstijl altijd redelijk cijfers neer zette... 4-7 liter. Waar de BMW van 6-10l gaat. Waarbij de 10 meer regel dan uitzondering is :(
 
Tja, daar vraag je wat.

Asociaal rijden en een zuinig verbruik gaat nu eenmaal niet hand in hand. Tenzij je een CBR125RR koopt :+

Achja, ofwel ga je veiliger rijden ofwel heb je dit probleem. Ik weet wat kiezen.
 
Tja, daar vraag je wat.

Asociaal rijden en een zuinig verbruik gaat nu eenmaal niet hand in hand. Tenzij je een CBR125RR koopt :+

Achja, ofwel ga je veiliger rijden ofwel heb je dit probleem. Ik weet wat kiezen.

Ik moet cijfers hebben. En zoals eerder gezegd ik heb al motoren gehad die het wel konden combineren. Enkel wil ik niet direct terug met hetzelfde gaan rijden (alhoewel dat ik de blade wel hard mis)
 
Ik heb 1 op 17 met mijn CBR 600 F (1999) bij laten we maar zeggen "sportief" rijgedrag. Netjes rijden helpt op zich niet echt, hooguit 1 op 18 ofzo
 
Mijn 600RR zou 1:20 moeten halen met 130 km/u op de snelweg. Maar helaas 1:15 gok ik :P
 
KTM 690 SMC, 65pk top van bijna 200 en toch een verbruik van 1:20 bij asociaal rijgedrag (wheelies, driften etc)

2008-ktm-690-smc-4_460x0w.jpg
 
Als je zo graag a-sociaal wilt rijden dan moet je niet als een klein kind lopen zeuren dat de motor zoveel benzine verbruikt.
 
Yamaha TDM 850 doet bij:

easy cruising: 1:20
sportief: 1:17
aso volgens jouw beschrijving: 1:12

Gaat hem niet worden dan denk ik zo, maar het is zo'n fijne hooliganfiets :Y
Overigens is benzineverbruik en daarbij behorende kosten nogal relatief in jouw voorbeeld. Zou me eerder druk maken om het/de astronomisch hoge boete bedrag(en) :X .
 
Yamaha TDM 850 doet bij:

easy cruising: 1:20
sportief: 1:17
aso volgens jouw beschrijving: 1:12

Gaat hem niet worden dan denk ik zo, maar het is zo'n fijne hooliganfiets :Y
Overigens is benzineverbruik en daarbij behorende kosten nogal relatief in jouw voorbeeld. Zou me eerder druk maken om het/de astronomisch hoge boete bedrag(en) :X .
Valt wel mee hoor. 100 euro per jaar ofzo
 
Afgelopen weekend toevallig op het circuit gereden met mijn FZS 600 S Fazer.
1:17 *O*
Normaal op de weg schommelt het verbruik ergens tussen de 1:20 en 1:23 :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan