Blokje zit mooi
Regelaar niet zo best meer . Dus vervangen
Mechanische regelaar eraf gehaald . Nu puzellen wat waar heen moet .
Nieuwe bougiekabel en nieuwe grommet
Alle onderdelen zijn gemerkt +GF+
Top project!
Iedereen denkt altijd dat de Duitsers alleen op dikke Zündapp-/BMW (en gejatte Indian CAV) zijspancombi's reden, maar het waren vooral de lichtere machines als DKW's en DB-tjes waarop ze zich verplaatsten.
Hoewel 6V op zich prima is, leveren deze oude dynamo's weinig prik..
De kans bestaat dat je de accu leegtrekt als je (lang) met verlichting rijdt.
Ik heb mijn oude AWO voorzien van een 12V 'Rollerzündung'..; veel beter en betrouwbaar (!)
Typ 2 Lichtmaschine LiMa voll elektronische Zündung Zündanlage 12V 100W für Zündapp DB/DBK 200/250 (1935-1940)
kultmopeds.de
Als ik mijn elektronische spanningsregelaar kan terug brengen dan wellicht bestel ik deze . hoef ik ook geen accu meer te gebruiken , wat natuurlijk ideaal is.
Jammer...mijn link naar het forum werkt alleen als je lid bent.
Hier een joetjoep- linkje;
Werkt ook op tweetakt en is veel goedkoper dan een originele ombouwset.
Een beetje knutselaar redt zich er wel mee, menig MZ-je is er intussen ook al mee uitgevoerd
Tank schoonmaken. Er zat een gegalveniserede pijp in nu heb ik er een stalen staaf in gedaan . Daarom lijkt het zo groen . Tank is redelijk van binnen maar zit een hoop opgedroogde benzine resten in / vliegroest . Nu laat ik hem er een uur aanstaan met accu lager 6A
Meestal moet je het hart uit het vliegwiel halen en een nieuwe draaien die op jouw krukas past.
Dus klinknagels afslijpen en uitslaan, dan hart losnemen.
Cdi en bobine kun je ook online kopen (GY6), kosten iets van twee-3 tientjes.
Nogmaals; als je een beetje handig bent en eventueel kunt frezen/draaien....of je kent iemand...dan is het goed te doen.
Ben je voor nog geen €100,- klaar.
Of je koopt een plug-n-play ombouwset voor $$$$...
Hoop komt bij Jean David's (De zundapp man 50 tot 600cc) weg uit abbingadam .
Hij heeft (bijna) alles liggen maar het is wel aan de prijs (logisch , het spul is 80 jaar oud)
En ebay duitsland helpt ook goed .
Als post NL morgen op tijd komt dan kan ik weer een stuk verder .
Vandaag trouwens de tank ook in de grondverf gezet + helemaal roestvrij gemaakt met cirtroenzuur (aanrader ! staat ook in FAQ)
Ook leuk wat ze voor een origineel achterlicht vragen ,
Find many great new & used options and get the best deals for Taillight Taillamp NORIS HELLA TAILLIGHT Zündapp DB K K S 23456800 NSU Ashlee at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!
Als je zo'n achterlicht al serieus geld vindt, moet je voor de aardigheid maar eens kijken wat 'ze' voor een originele teller voor een ouwe Harley durven te vragen, of een ori koplamp..
Daar wordt je ook heeel stil van..
Lenker für 37 WL. Harley WLA Tacho! selten in diesem original Zustand! Dieser original Tacho war noch nie offen! Die Nadel wippt hin und her beim drehen!
2 vliegenwielen om te passen , ze gebruikte die tijd 2 verschillende krukassen die tijd . de verkeerde mocht ik retour sturen .
Heb de plug en play set gekocht . Mooi CNC plaat die direct past . Zonder accu rijden nu .
Nu even klaar met investeren en rustig afbouwen .
Alleen het vreemde is dat er geen vliegwielspie in het nieuwe vliegwiel zit .
Denk dat de streep op het vliegwiel bij de spie moet maar dat ga ik uitzoeken . Maar ik hoop dat ik veel plezier van krijg .
Dit lijkt me een VAPE onstekings unit, die veel wordt toegepast op jawa's en MZtjes.
Ik heb hem zelf ook op mijn jawa zitten, alleen dan wel met een spie.
Misschien moet je het even in het jawa draadje vragen hoe dit precies zit.
Sammie het moet precies zo als ik op pagina 53 geschreven heb , heb t al diverse keren zo gedaan , start en loopt als n tierelier , niet te moeilijk over denken zo moet t gewoon goed zijn .