Zwaaien naar "Motoren"

zwaaitopic :W

Ik zwaai naar alles waarvan ik weet/denk dat het een 'motor' is, dus ook naar motorscooters. Als ik twijfel, dan zwaai ik niet.
Valt mij wel op dat de motorscooters wel altijd terugzwaaien en sommige anderen niet (Harleys en 'harley-achtigen'/choppers)

Naar een MP3 (ben ik nog niet zo vaak tegeggekomen) zal ik niet zwaaien, omdat je gewoon vooraf niet weet of het motor is of niet. Ik ga niet zwaaien naar een auto(mp3)bestuurder

:W :W
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees allemaal kan ik wel haast ophouden met zwaaien.
Regelmatig wordt er gezegd dat men niet naar de MP3 zwaait omdat niet te zien is of het de Motor of auto versie is.

Ik rij de motor versie en wordt vanwege de LT versie dus niet gegroet.
Gelukkig kom in genoeg motoren tegen die hier anders over denken.

Ik blijf het trouwens wel grappig vinden dat sommige mensen hier zo'n halszaak van maken.

PS
Als de grill voor horizontale strepen heeft is het bijna zeker een motor versie (RL)
 
Laatst bewerkt:
....leuk en interresant topic en tegelijkertijd een moeilijk onderwerp dus dit topic ook weer.

:N

het licht aan zoveel factoren of je wel of niet zwaait. vroeger toen er niet zoveel motoren rond reden zwaaiden iedereen naar elkaar :W :W maar de tijden zijn veranderd. iemand die altijd begind te zwaaien naar elke motor en niet zwaait naar een mp3 zijspan of trike heeft een probleem en je moet blij zijn dat je daar niet mee bevriend bent :r . trieste lui die nog veel van het leven moeten leren. sorry als je je aangesproken voelt maar zo denk ik er nu 1x over.

Je zwaait toch ook niet naar auto's :? Je rijdt gewoon op een ander vervoermiddel. DEAL WITH IT! :W

er zijn ook mensen die nooit zwaaien dus ook niet naar een mp3/scooter, en dat is hun goed recht.( hoorde van een motor rijder dat hij een zwaai arm had , zelfde als een tennis arm alleen anders :+ ;) oppassen dus :) )
op dat moment dat ze niet zwaaien denk je soms wel als scooter-rijder....ben ik te min of zo? nee je bent niet te min , hij o zij zwaait naar niemand dus ook niet naar jou. gelijk weer een vooroordeel die nergens op gebaseerd is.

-O- :? -O- -O- :Z


nogmaals, diegene die bewust niet zwaaien naar mp3's trike's en zijspannen moeten maar is een zeer goede reden geven . geef 1 goede en eerlijke reden en mischien ga ik jullie wel begrijpen tot die die tijd zijn jullie losers eerste klas. motoren die mij begroeten ongeacht of ik 2 voorwielen heb begrijpen het teminste en dat geef toch wel een goed gevoel.................. ;)

Reden: het zijn geen motoren! Goeie reden toch?

en nu:

full
 
Zo'n topic als dit laat wel zien hoeveel "motorrijders" toch het Motorscooter gedeelte bezoeken en het nu ineens niet kunnen laten om op dit topic te reageren.
 
Ik blijf het trouwens wel grappig vinden dat sommige mensen hier zo'n halszaak van maken.

PS
Als de grill voor horizontale strepen heeft is het bijna zeker een motor versie (RL)

Jij maakte dit topic toch aan? :? :+

Hm op dat soort details letten kost me te veel aandacht tov het verkeer _O-
 
Zo'n topic als dit laat wel zien hoeveel "motorrijders" toch het Motorscooter gedeelte bezoeken en het nu ineens niet kunnen laten om op dit topic te reageren.

Het feit alleen al dat er een motorscooter gedeelte is geeft al de afzondering aan :z ,en idd actieve topics waar ik bijna altijd vertoef en mijn laatste reacties.
Ik rijd zelf een sport motor maar zit zelden in dat sport topic ;) .
 
Zelf zwaai ik altijd naar andere motorrijders, behalve naar de snotneuzen op hun 50 cc'tjes want die kennen deze gewoonte niet.
Bij nader inzicht echter, vind ik het een vrij domme gewoonte. Vanwaar komt dat? Waarschijnlijk uit een tijd dat er nog weinig motors op onze wegen te bespeuren waren. Tegenwoordig kan je blijven zwaaien. Automobilisten, voetgangers of fietsers doen het toch ook niet?
Net zoals het beenzwaaien naar elke automobilist die je laat voorbijgaan in de file. Je kan blijven zwaaien en dat brengt je soms in gevaarlijke situaties. Volgens heel wat motorsites zou je het nochtans moeten doen.
Wat ergens wel leuk is dat je regelmatig wordt aangesproken bij het wachten voor verkeerslichten. Regelmatig ook door een stel jongedames, komt met mijn wagen zelden voor.
Iedereen wil dan plots weten hoe hard die gaat, hoe zwaar die is en of je hem niet verkoopt.
Meestal begrijp ik er geen jota van, vanwege de helm en de mp3-player.
 
Quote: Dan kun je ook naar fietsers en voetgangers gaan zwaaien ,voordat je het weet wordt je opgesloten in een gekkenhuis i.v.m. ontoerekenings vatbaar


@downsider als ze naar mij zwaaien zwaai ik terug wel zo beleefd toch? (goede opvoeding genoten ;) )
 
@downsider als ze naar mij zwaaien zwaai ik terug wel zo beleefd toch? (goede opvoeding genoten ;) )

Ja,als ze naar mij zwaaien dan wordt het iets heel anders O-) ,dan zwaai ik ook terug,(ook goede opvoeding :Y ).

En ga ik ze aangeven wegens vermeende ontoerekenings vatbaarheid. ;)
 
Laatst bewerkt:
Rij Scooter.

Dus zwaai niet (grapje)
Ben halverwege 1990 gestopt met zwaaien op zon en feestdagen,blijf niet bezig.

Groet wel elke morgen de rijders die ik in weer en wind tegen kom.
Zijn er tegenwoordig maar weinig.
 
Meesten groeten niet, zelf groet ik ook niet zoveel. Het is maar net hoe m'n pet staat, al zien ze je als motorscooter gewoon niet als volledige motor. Ze groeten wel als ze me zien rijden op provinciale wegen en dan zoals altijd de choppers meestal niet. Maar dat deden ze ook niet naar mijn offroad en ook niet naar mijn sport-toer motoren.

Ook leuk, chopperrijders zijn meestal trage slakken. Alles rustig aan, en netjes aan de max snelheid. Niets mis mee, maar als ik een tijdje achter ze rijd en dan ineens naast ze ga staan bij het stoplicht, dan trekken ze wel meteen alle deuren van de stallen open om de paarden los te laten. Wel tot 80km/u uiteraard en dan kom ik weer voorbij met hogere snelheid.

Rare jongens, die chopperrijders. :+
Toch mis ik af en toe het schakelen en het hoge koppel wel, maar ik zou ook niet zo snel mn 150cc weg doen, heeft genoeg pluspunten om te blijven. Denk dat ik binnenkort maar wat moet huren ofzo met een koppeling en schakelpedaaltje. :)
 
Ik zwaai helemaal niet meer. ik wordt met mijn Sc toch niet voor vol aangezien schijnbaar.
Zelfs op de snelweg als ze je voorbij komen krijg ik geen reactie.
Zwaaien ze per ongeluk wel dan zwaai ik wel terug.

Jammer eigenlijk. Sooters zijn net zoveel motor als een gewone motor dacht ik zo maar.

Gr Fred
 
Ik zwaai niet naar scooter rijders !!!
Was zowat de eerste en meest gehoorde uitspraak hier op het werk toen ik vertelde
dat ik van een Vtwin over gestapt was op een scooter (Yamaha Tmax).
Nou wil het geval dat de Tmax van voren nogal veel overeenkomst vertoont met een, laat ik het maar 'normale' motor noemen. Zeker omdat er bij mj ook nog eens een zwart sportruitje op zat.
Leuk was om te zien hoeveel motorrijders zaten te twijfelen; handje kwam wel los maar echt zwaaien was het vaak niet.
Is het een motor, is het een scooter of is het een vliegtuig ?
Omdat ik vanwege turbulentie de standaard ruit er weer op heb moeten zetten is het zwaaien
nu in één klap helmaal over ! (best wel lache eigenlijk)

En zoals altijd geldt ook hier: "Elk nadeel hep zijn voordeel !" :-)

Ik kan tenminste gewoon beide handen aan mijn stuur houden.
 
Laatst bewerkt:
Het feit alleen al dat er een motorscooter gedeelte is geeft al de afzondering aan :z ,en idd actieve topics waar ik bijna altijd vertoef en mijn laatste reacties.
Ik rijd zelf een sport motor maar zit zelden in dat sport topic ;) .

hmm niets staat verder van de waarheid dan wat je daar zegt.
het feit dat het een motorscooter gedeelte is slaat de plank helemaal mis.
wat je daarmee dus wilt zeggen is dat het feit dat er een apparte zijspan tour 25kw sport chopper crousers alroad naked bikes streetfichters etc wil dus zeggen dat al die topics niet onder het moto motorrijders vallen want het zijn tenslotte allemaal uitzonderingen.

heb ik je nu goed begrepen.

ducatie rijders vinden zichzelf vaak exclussief evenals harley rijders.
zo ook bmw rijders en sport fietsen.
op deze manier word het wel lekker rusig want dan hoeft niemand meer naar elkaar te zwaaien als iedereen zichzelf bijzonder vind dan de ander.
dit zegt meer over de mens zelf dan de machine uiteraard.

ik zwaai/groet wel ik doe het tenslotten voor mij en niet voor een ander.
de reactie daarop is dus minder belangerijk voor mij.
 
Laatst bewerkt:
hmm niets staat verder van de waarheid dan wat je daar zegt.
het feit dat het een motorscooter gedeelte is slaat de plank helemaal mis.
wat je daarmee dus wilt zeggen is dat het feit dat er een apparte zijspan tour 25kw sport chopper crousers alroad naked bikes streetfichters etc wil dus zeggen dat al die topics niet onder het moto motorrijders vallen want het zijn tenslotte allemaal uitzonderingen.

heb ik je nu goed begrepen.

ducatie rijders vinden zichzelf vaak exclussief evenals harley rijders.
zo ook bmw rijders en sport fietsen.
op deze manier word het wel lekker rusig want dan hoeft niemand meer naar elkaar te zwaaien als iedereen zichzelf bijzonder vind dan de ander.
dit zegt meer over de mens zelf dan de machine uiteraard.

ik zwaai/groet wel ik doe het tenslotten voor mij en niet voor een ander.
de reactie daarop is dus minder belangerijk voor mij.

Je vergat triumph rijders ;)

Dit topic wordt geopend in het scooter forum,zegt toch ook al genoeg.
Ik groet meestal alle motor(scooter) bestuurders,behalve harley rijders,want die wil ik niet in gevaar brengen.
Het stuur van zo'n apparaat loslaten is :X . :)
 
Dit topic wordt geopend in het scooter forum,zegt toch ook al genoeg.
Ik groet meestal alle motor(scooter) bestuurders,behalve harley rijders,want die wil ik niet in gevaar brengen.
Het stuur van zo'n apparaat loslaten is :X . :)


De aanhef van het topic wel gelezen downside??? zo ja dan heb je de ironie gemist blijkbaar...
 
Voor mij is een motorscooter gewoon een ander type motor. Net als Choppers, sportfietsen, toermachine's, Crossmachine's etc, etc.

Ik voel dan ook 100% motorrijder. Als anderen niet (terug)zwaaien kan ik me daar niet meer druk over maken, dan laten ze het maar.

Velen zijn gewoon onbekend met het fenomeen motorscooter, hebben er vaak nog nooit op gereden, maar wel een oordeel over . Anderen hebben de behoefte om bij een groep te horen en daar hoort gewoon vaak hokjesdenken bij.

Weer anderen denken dat je je geen motor kunt veroorloven, onzin natuurlijk. Voor 6000 euro koop je tegenwoordig tweedehands elk "type" motor wat je wilt, van sportfiets tot chopper, van toerfiets tot bakfiets.

En een hoop mensen vinden scooters gewoon niet mooi. Dat mag. Mag ik dan ook choppers mooi vinden maar absoluut niet de behoefte hebben er eentje te rijden/bezitten?
 
Laatst bewerkt:
Ik begin altijd met zwaaien en als ze niet terug zwaaien dan swaffel ik ! :+
 
Rij bijna 20 jaar motor. Wat mij opviel is dat op een gegeven moment harley rijders minder zwaaiden naar niet harleyrijders. Of shopper rijders minder naar sportrijders en vice versa. Zwaaide vroeger eigenlijk altijd.

Nu zwaai ik alleen nog maar terug, op de Majesty of op de Buell. Als ik een Buell rijder zie en op de Buell rij, zwaai ik wel uit mezelf. Maar zwaai niet uit mezelf naar harleys ondanks dat er een harley blok op mn Buell zit. Als er een MP3 rijder naar me zwaait, dan zwaai ik wel terug hoor, wat maakt het ook uit.
 
~
Reden: het zijn geen motoren! Goeie reden toch?








geen motoren??? kom je uit een ei of zo :+
als ik alles zo lees zwaaien er maar weinig motoren naar elkaar . de 1 zwaait nooit de ander als de ander begint( als iedereen zo zal denken zijn we van het probleem af :+ ) en de ander als ie er zin in heeft. ik kan best begrijpen dat je het nut er niet van in ziet.

ik ga het advies van niels opvolgen, gewoon naar iedereen spontaan zwaaien knikken of het welbekende vingertje dat heb je de meeste kans op een terugzwaai :W (je bent het dan een beetje verplicht om terug te zwaaien ;) ). zwaai hij/zij dan nog niet dan heb jij in iedergeval je best gedaan. neem het dan ook niet kwalijk als hij of zij niet terug zwaait wandt de echte reden weet je niet. je staat echt niet voor lul als hij of zij niet terug zwaait.....................als iedereen vanaf morgen begint met zwaaien dan hebben we heel motorrijdend nederland weer aan het zwaaien inclusief mp3/scooters. beetje eenheid kunnen we wel gebruiken in dit kikkerlandje :) ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan