Zwakke vonk gsxr 750w 1992

dark night

MF'er
26 okt 2015
43
0
Delft
Zwakke vonk op de bougies
Nieuwe bobine,s en kabels
Slaat niet aan.zit op de bobine een + teken en een - teken .2 draden uit
Kabel boom 1 + 1- zo aan gesloten op beide bobine
Cdi slecht of ?
wat kan ik nu nog doen
Graag diverse advies of heeft iemand eventueel schema
Om door te meten
Alvast vriendelijke bedankt
 
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚
🔜
axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter

Citaat Citeer dit
Heren, doe es ff aardig. De man is hier nieuw, is een monteur van 62 jaar en heeft nog niet de kennis die nodig is, maar die is op dit forum in ruime mate aanwezig. Dus geef hem gewoon de goede raad die hij nodig heeft en laten we aardig zijn voor de nieuwe forumleden, of tenminste net zo aardig als ik ben.
😇
Ik had al willen opperen pak het motorblok beet en douw dan de bougie in je muil, kijken of je dan nog van die zwakke vonk overtuigd bent
 
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚
🔜
axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter

Citaat Citeer dit
Heren, doe es ff aardig. De man is hier nieuw, is een monteur van 62 jaar en heeft nog niet de kennis die nodig is, maar die is op dit forum in ruime mate aanwezig. Dus geef hem gewoon de goede raad die hij nodig heeft en laten we aardig zijn voor de nieuwe forumleden, of tenminste net zo aardig als ik ben.
😇
Ik had al willen opperen pak het motorblok beet en douw dan de bougie in je muil, kijken of je dan nog van die zwakke vonk overtuigd bent
Ik had al willen opperen pak het motorblok beet en douw dan de bougie in je muil, kijken of je dan nog van die zwakke vonk overtuigd bent
 
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚
🔜
axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter

Citaat Citeer dit
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚
🔜
axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter

Citaat Citeer dit
 
Een bougie moet je duidelijk zien vonken, vonk moet mooi blauw zijn....oranje achtige kleur is niet goed (te weinig spanning).
Om een bougie die op 0,8 mm is afgesteld heb je 800 volt voor nodig om hem te laten vonken in de buiten lucht, in de cilinder onder compressie (is weerstand)heb je tig keer meer spanning nodig.
Simpele test daarvoor is de bougie dop eraf schroeven en kabel 8 mm van de cilinder houden, als de ontsteking goed is krijg je een vonk ( dan levert de ontsteking dus minimaal 7000 a 8000 volt en dat is goed)
 
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚🔜 axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter

Citaat Citeer dit
 
7.8 volt is veel te weinig. Is de accu capaciteit voldoende? In mijn Honda zit een accu van 12 Ampere.
Probeer eens te starten met startkabels tussen de motor accu en een auto accu.
 
denk dat er toch meer problemen zijn met deze motor .
weet je nog wanneer deze voor het laatste goed gelopen heeft.
gasschuiven van de carburateur moeten nagenoeg speling vrij zijn.
test de vonk nog
eens met externe accu en bougie dop er af
 
je zoekt iets dat je niet eens kan uitleggen ?
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚🔜 axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter
denk dat er toch meer problemen zijn met deze motor .
weet je nog wanneer deze voor het laatste goed gelopen heeft.
gasschuiven van de carburateur moeten nagenoeg speling vrij zijn.
test de vonk nog
eens met externe accu en bougie dop er af
Verleden jaar starten hij nog redelijk goed
Maar ook niet altijd soms draaide de motor op 2 pitten aan uitlaat gevoeld
Bougies weer alle 4 schoon gemaakt
Dan weer starten draaide motor op 3 pitten en langzamer hand kwam de 4de erbij.als de motor goed warm was liep hij goed en als je de motor een uurtje had stil gestaan dan starte de motor goed en op 4 pitten liep de motor
 
Heb de bobine,s primair en secundair gemeten dat is goed.
Alle stekkers doorgemeten met ohm meter
Geen afwijkingen gevonden in de doorvoer van de stekkers
Pick-up doorgemeten stekker met zwarte en groene draad. gemeten op 2000 ohm
Gaf 170 ohm aan. ook de pennen omgewisseld op de stekker zelfde waarde.
Spanning op beide bobine,s
Gemeten krijgen spanning.
Ook gemeten bij de kleine stekker van cdi krijg ik spanning bruine draad. als ik 1 stekker van de bobine eraf trekt valt de spanning weg
Idem dito bij bij bobine 2
De breede stekker van de cdi
Meet ik op de oranje draad 12.4 volt
Tijdens het starten krijg geeft de voltmeter 7.8 volt
Vonkt wel maar geen super vonk
Wil wel aanslaan maar toch ook niet
Zwarte schuiven van alle 4 de carburateurs zit axiaal speling op.in rust stand zit er in rondom een spleetje
Kan een boortje van 1 mm in de spleet steken
Als ik een zwarte schuif beet pak dan kan ik axiaal best wel veel heen en weer halen
🔚🔜 axiaal denk wel 2 a 2.5 mm
Dus dit is het verhaal
Wie denkt te weten wat er aan de hand is
Hoe meer goede raad hoe beter

Verleden jaar starten hij nog redelijk goed
Maar ook niet altijd soms draaide de motor op 2 pitten aan uitlaat gevoeld
Bougies weer alle 4 schoon gemaakt
Dan weer starten draaide motor op 3 pitten en langzamer hand kwam de 4de erbij.als de motor goed warm was liep hij goed en als je de motor een uurtje had stil gestaan dan starte de motor goed en op 4 pitten liep de motor
Zou het aan de zwarte schuiven kunnen liggen, en aan de pennen die erin zitten en waar de pennen in vallen dat de kokers ovaal zijn en de pennen te ver ingesleten zijn.idem dito voor de schuiven en waar de schuiven invallen (schuifbehuizing)
Zit nogal veel axiaale speling
Mvg lex
 
Heeft die soms van die mikuni BST38SS carburateurs en zijn die schuiven versleten?
Heb je daar ook speling in dat je ze i.p.v alleen op en neer ook voor en achterwaarts kunt bewegen, is dat meer dan je zou verwachten?
 
Zou het aan de zwarte schuiven kunnen liggen, en aan de pennen die erin zitten en waar de pennen in vallen dat de kokers ovaal zijn en de pennen te ver ingesleten zijn.idem dito voor de schuiven en waar de schuiven invallen (schuifbehuizing)
Zit nogal veel axiaale speling
Mvg lex

Doe eens foto's of een filmpje van de carbs als je wilt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan