Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Keurig zeg!
Hoe heb je dat streepje gezet?
die streepjes kun je gewoon kopen in de betere automaterialen zaak........... zo is de rest van de motor destijds door de spuiter ook gedaan......... is gewoon een heel dun plakstripje wat tussen de kleur en blanke laag komt te zitten...
Dus hier hoeft verder alleen de blanke lak nog maar overheen; maar dan wil ik eerst de zijdeksels gevonden hebben (die ben ik nog een beetje kwijt) als het polyester niet helemaal mooi op de zijdeksels aansluit kan ik het nu nog makkelijk corrigeren; beetje bijspuiten kun je onder de blanke lak heel mooi weggewerkt krijgen en het streepje kan ook nog iets gecorrigeerd of overnieuw gedaan worden zolang er geen blanke lak overheen zit; daarna is het wel redelijk permanent
 
Mooi. Ik heb dat soort streepjes ook al klaar liggen voor mijn project, goed om te zien dat het zo mooi uit kan vallen.
 
Hij is die dikke dame met snor uit het ural filmpje.... die stond ook van die lijntjes te trekken aan de lopende band in een ural (of dnepr) fabriek.....
 
De aansluiting van het polizia zadel op de zijdeksel is om de een of andere reden ronduit slecht... maar ik weet niet of ik dat kan compenseren met de kont.... dan moet ik het even buiten zetten als het droog is... zodat ik wat meer afstand kan nemen....
 
zie trouwens ook op de laatste foto dat ik nog even een klein beetje vergeten ben om de schokbrekers aan de bovenkant vast te zetten........... kleinigheidje hou je altijd
 
och.. veel zal het inderdaad bij een Tonti achter niet uitmaken; ik acht de kans echt heel klein dat door beweging in het frame o.i.d. de schokbreker ver genoeg naar de zijkant kan om van de bevestigingspen af te glijden........ zeker als je weet dat ik bij de demontage de rubber blokken in de ogen verrot heb getrokken omdat het allemaal best strak over dat pennetje zit en een beetje roest al genoeg is om frame en schokbreker oog tot 1 massief geheel te maken........ O-)

e.e.a. is overigens alleen van toepassing als ze aan de onderkant WEL gewoon vast zitten O-) O-)
 
Ondertussen past het zijdeksel ook weer.......... gat iets groter gemaakt en de stroomkabels e.d. weer even losgemaakt zodat die boven door het gat gaan in plaats van voor de schoorstang langs.......
Bekijk media item 1355618
Bekijk media item 1355619
Bekijk media item 1355620
nu alleen nog uitzoeken welke rubbers er nodig zijn in het frame en waar de onderste gepunte bouten gebleven zijn (SPII zijdeksels hebben aan de bovenkant twee "pennen" die in rubber ogen vallen, voor aan de tank, achter in het frame....... maar aan de onderkant van het deksel zit een rubber oog en zit er een stalen pen aan het frame)
 
er zit een raar gat onder het zadel maar zoals het er nu uitziet wordt daarvoor de makkelijkste oplossing een driehoekje op de bovenkant van het zijdeksel lijmen en dus niet proberen om dat vanuit de kont op te vangen. wel irritant dat er van die rare kleine verschillen zitten tussen de civiele T5 en SPII en de Gardia Civile uitvoering......... ik had verwacht dat dat redelijk 1 op 1 zou passen......... maar ondertussen denk ik dat het minder werk was geweest om verder te gaan met de pogingen de nieuwe zadelbekleding te naaien...............
 
Achteraf kijk je een koe in zijn hol. En doorrrrrr!!!!

Ziet er allemaal netjes uit!
 
Rood-wit blauw natuurlijk!
255px-Flag_of_the_United_Kingdom.svg.png
 
Natuurlijk, maar jij bent ook een buitencategorie lijntrekker. :+
Dat zal, maar 3Wheel doet het ook netjes hoor. Plakbiezen onder de blanke lak is ook een prima manier
Nu je toch zelf begint erover , in welk kleur komen die streepjes ? :)
Grtz Fox

Dat i nog een groeiend proces. Ik weet het nog niet. Heb al wel een idee, maar dat kan ook nog wel weer veranderen. Ik ken Ad zn wensen, en wellicht houd ik daar rekening mee. Wellicht ook niet O-)
 
Zou het niet kunnen dat je zijdeel niet meer paste doordat je jou frame hebt moeten richten ivm dikke achterband ?
Grtz Fox
Nee.. is de schoorstang die niet meer helemaal door het oude gat wilde omdat het onderste bevestigingspunt een cm of 5-6 naar voren is gegaan... het frame is alleen aan de andere kant iets aangepast en dat deel zit feitelijk achter het zijdeksel
 
effe stof van topic blazen, accubak begint langszaam vorm aan te nemen...... na wat heen en weer gepeins besloten om een dubbele bodem boven de tunnel van de torsiestang te maken, de originele EZS bodem is daar al onhandig omdat er zooi onder de accu kan rollen en de extra tunnel maakt het allemaal niet handiger afwerken....... en die liter bagageruimte die je zo weggooit??

Als vulmateriaal heb ik een plaat isolatieschuim met mdf rug gebruikt... verwerkt in het polyster gaat daar denk ik geen vocht bij komen en het zit in de achterbak... dus mdf zit niemand in de weg......
 
stelt verder niet veel voor......... maar mensen gaan hier voor de plaatjes.........

malletje in karton:
Bekijk media item 1355768
afteken op kunststof...... vorige accubakken van Aluminium gemaakt, nu eens iets proberen wat geen stroom geleid mocht de accu gaan schuiven:
Bekijk media item 1355769
en dan een paar weken en wat polysters sessies later zit er zelfs een bodem in:
Bekijk media item 1355775
Bekijk media item 1355776

en omdat ik de rotste niet ben; nog wat plaatjes die niets met dit zijspan te maken hebben; maar een vriend van me heeft zijn zijspan van zijn Guzzi afgetrokken omdat er teveel werk aan zat en hij toch ook weer eens solo wilde proberen...... daarbij was zijn achterrem kapot gegaan (ontluchtingsnippel afgebroken........

en omdat ik andere klauwen gebruik nu heb ik nog wel wat van die ouwe troep over..........
Bekijk media item 1355771
Bekijk media item 1355770
Daar hoort ook een schetsplaat bij maar die was redelijk ranzig dus die heb ik nog maar even een beetje afgebikt en opnieuw gespoten.......
Bekijk media item 1355773
dus toch nog een redelijk welbestede zondag gehad............
 
Ondertussen weer een beetje verder gerommeld met de accubak, de bevestigingsplaten voor de gordel en de accuplaat..........
Bekijk media item 1355812
Bekijk media item 1355813
Bekijk media item 1355814en hier gelijk een van de belangrijkste reden van het hergebruiken van een accuplaat uit de oudijzerbak........ makkelijke bevestiging van een elastiek geval dinges om de accu soort van op zijn plaats te houden........

Dan gaan we maar weer eens passen....
Bekijk media item 1355815alsof het er voor gemaakt is.............

Dus tijd om de verfkwast maar eens ter hand te nemen, want de binnenkant van de achterbak ziet er inmiddels redelijk 2e hands uit...
Bekijk media item 1355816ook de achterkant bij de stoel eens geprobeerd
Bekijk media item 1355819maar hier kan ik even niks meer mee.......
Bekijk media item 1355820
De volgende dag toch maar een beetje opgeruimd:
Bekijk media item 1355822
en de achterbak afgemaakt
Bekijk media item 1355823de hele binnenkant grijs gekliederd..
Bekijk media item 1355824en als kers op de taart........ de binnenkant van het kofferbakdeksel...
Bekijk media item 1355825
Dus er gebeurd op de achtergrond wel wat......
 
Bij het opruimen van de neus trouwens ook de vermiste rubbers gevonden voor in het frame om de zijdeksels te fixeren, toch ook wel prettig.............

En voor de oplettende lezer/plaatjeskijker de accu staat inderdaad uit het midden, de eerder accu was iets breder en die ruimte wil ik bewaren, met deze accu kan ik dat mooi gebruiken om de overlengte accukabel weg te leggen; overlengte om de accu makkelijk naar achter te kunnen trekken omdat je er van bovenaf lastig bij kan omdat de accubak zo compact mogelijk was en deze accu is hoger en smaller dus nu is het handiger als de kabels ernaast passen ipv erboven.

op basis van de vorige accu is de uitsparing in het schot en de bobbel achter de stoel gemaakt, deze bak sluit daar gewoon zo netjes mogelijk op aan zonder echt rekening te houden met de andere accu maat.
 
Gezien de foto's zeker telefoon kwaliteit een tip van mijn kant is onder de lens verzameld stof als je even met de lucht spuit daaronder of in de buurt blaast zal het stukken beter zijn ben de grijze :t waas veel meer kwijt .

En succes natuurlijk met de verbouwing verder
 
Terug
Bovenaan Onderaan