ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Afgelopen woensdag weer het jaarlijkse mannenuitje gehad met de circuitdag van de MAC Zandvoort *O* . Bij aankomst veel wolken, geen zon. Maar wel droog (en gezelligheid), dat is het meest belangrijke. Keuring was uiteraard ook een fluitje van een cent, motor wordt goed bijgehouden.
Sinds afgelopen jaar hebben we in onze groep ook iemand zitten die echt verstand van vering heeft :Y. Mijn voorkant was door een andere kennis al voorzien van Hyperpro vering en daarna goed afgesteld, het nieuwe teamlid heeft ook mijn achtervering goed ingesteld. Daarbij wel gelijk de opmerking gekregen dat de rek eruit is en de shock eigenlijk aangepast moet worden (dat gaat weer geld kosten ;)).
Vlak voor de eerste sessie de banden goed op spanning gebracht en de eerste rondjes lekker gereden. Zonnetje kwam ook door, de baan werd warmer en het voorhoofd ook 8-).
Qua tijden werd het niet veel vandaag. Veel te druk, te veel snelheidsverschillen en zelf te weinig kilometers gemaakt om echt te pushen. Rondetijden zaten veelal rond de 2:10 - 2:12.
In sessie 4 nog wel een moment gehad (zie 10:40 in het filmje). Zon bleef goed doorschijnen, baan werd warmer, de banden dus ook en ik had mijn spanning na de eerste sessie niet bijgesteld. Bij het uitgaan van de bocht 9 / Vodafone maakte de achterband een uitstapje, maar werd daarna ook keurig opgevangen voor de demping *D. Nog een reden dus om een keer goed naar de achterkant te laten kijken. Met rondetijden die normaal tussen de 2:05 - 2:10 inzitten mag dit ook wel een keer.
Na afloop van sessie 5 kreeg ik in de pitstraat te horen dat er nog tijd over was en dat we nog een sessie mochten rijden :]. Het aantal rondjes liep daardoor op van 7 naar 14 en ik moet eerlijk zeggen dat ik die wel in mijn armen en benen voelde. Sport veel te weinig om dit op het eind van de dag nog goed aan te kunnen. Maar wel tof om een keer " zo lang" achter elkaar te rijden *D.

 
Mooi verhaal weer Rene!
Ik heb pas nog training gegeven aan een iemand die ook bij de MAC rijd. :t
 
Als je hem (of haar) dan maar niet te veel goede tips hebt gegeven, moet niet hebben dan ik teveel wordt ingehaald ;)
 
1409250


Mijn tank is lek, heeft er iemand nog een tank liggen voor een mooi prijsje?
 
Nog ff een tank vraaagje ; weet iemand hoeveel liter je nog hebt als het lampje van je tank gaat branden . Het is een 04 model..
 
Is die niet te dichten met 'kneedbaar metaal'?

Slim, is een optie idd.

Opzich wel een gaar verhaal opzich. Vorige eigenaar heeft te lange bouten gebruikt. Het zijn de bouten die die kappen op de tank aansluiten.

Gisteren eerste liep de motor op 2 cilinders in de eerste versnelling, bij het accelereren begonnen de ander 2 cilinders het weer te doen wat resulteerde in een beste raket bewegin vooruit en omhoog. Uiteindelijk verholpen door nieuwe boegies er in te zetten.
Chapeau voor Kawasaki voor de meest ergonomische plek om die dingen te vervangen :) NOT.

Tank er op, bouten er in en hij begint te lekken, bouten er weer uit en tank loopt leeg :(
Lijkt mij dat een bout niet zomaar een tank doorboort, dus ik geloof dat deze er al half doorheen zat van de vorige keren met het erop en eraf halen van de tank.

Maar kneedbaar metaal is een optie ja.
 
Slim, is een optie idd.

Opzich wel een gaar verhaal opzich. Vorige eigenaar heeft te lange bouten gebruikt. Het zijn de bouten die die kappen op de tank aansluiten.

Gisteren eerste liep de motor op 2 cilinders in de eerste versnelling, bij het accelereren begonnen de ander 2 cilinders het weer te doen wat resulteerde in een beste raket bewegin vooruit en omhoog. Uiteindelijk verholpen door nieuwe boegies er in te zetten.
Chapeau voor Kawasaki voor de meest ergonomische plek om die dingen te vervangen :) NOT.

Tank er op, bouten er in en hij begint te lekken, bouten er weer uit en tank loopt leeg :(
Lijkt mij dat een bout niet zomaar een tank doorboort, dus ik geloof dat deze er al half doorheen zat van de vorige keren met het erop en eraf halen van de tank.

Maar kneedbaar metaal is een optie ja.

Ik heb hetzelfde gehad. 😅

Iets te lang boutje erin gedraaid.
En dat ging lange tijd goed.
Totdat hij ineens begin te lekken.
Met kneedbaar metaal gedicht, en het zit nog steeds dicht.
 
Ik heb hetzelfde gehad. 😅

Iets te lang boutje erin gedraaid.
En dat ging lange tijd goed.
Totdat hij ineens begin te lekken.
Met kneedbaar metaal gedicht, en het zit nog steeds dicht.

Kwestie van goed erin proppen, goed afdichten? Want je kan het niet van de binnenkant plat drukken ben ik bang.
Of zet het kneedbaar metaal nog uit als het hard word.
 
Kwestie van goed erin proppen, goed afdichten? Want je kan het niet van de binnenkant plat drukken ben ik bang.
Of zet het kneedbaar metaal nog uit als het hard word.

Ik had zo'n 'pasta' twee componenten.

Bolletje van dit, erwtje van dat, goed mixen en met een schroevendraaier aangebracht.
 
Heeft iemand hier toevallig nog een goed '08-10 motorblok liggen?

99% zeker dat mijn circuitfiets een lekke koppakking heeft, mijn koelvloeistof nam in Brno toe en na 2 dagen zat er lucht in het systeem en was mijn olieniveau in een keer gezakt. Einde 2e dag alles weer op orde gemaakt en 2 sessies gereden die goed gingen, maar aan het einde was het oliepeil weer lager en koelvloeistof reservoir voller. Moet de boel nog uit elkaar halen om het te bevestigen, maar gezien ik er zelf nog ongeveer 10dkm bij heb gezet op het circuit en het totaal nu op ongeveer 30 staat verwacht ik niet dat er nog veel eer aan te behalen gaat zijn om 'm te reviseren ;(.

Edit: ander blok gevonden, hopelijk kunnen we weer 10dkm vooruit hiermee:)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier toevallig nog een goed '08-10 motorblok liggen?

99% zeker dat mijn circuitfiets een lekke koppakking heeft, mijn koelvloeistof nam in Brno toe en na 2 dagen zat er lucht in het systeem en was mijn olieniveau in een keer gezakt. Einde 2e dag alles weer op orde gemaakt en 2 sessies gereden die goed gingen, maar aan het einde was het oliepeil weer lager en koelvloeistof reservoir voller. Moet de boel nog uit elkaar halen om het te bevestigen, maar gezien ik er zelf nog ongeveer 10dkm bij heb gezet op het circuit en het totaal nu op ongeveer 30 staat verwacht ik niet dat er nog veel eer aan te behalen gaat zijn om 'm te reviseren ;(.

Edit: ander blok gevonden, hopelijk kunnen we weer 10dkm vooruit hiermee:)
Ik dacht dat bijna alleen de BMW S1000RR blokken een revisie nodig hadden als ze vaak het circuit op zijn geweest?
Ze staan er in ieder geval om bekend. :X

Wel eens iemand bij de ZAC gesproken, die reed al jaren en jaren Kawa.
Gewoon ene keer per jaar olie verversen en soms nog wat minder vaak. _O-

Iemand vast nog een voorbeeld van revisie bij deze motorfietsen? :)
 
Heren/Dames,

Heeft er hier iemand nog een originele demper met linkpijp liggen voor een 2004-2005 model? Demper mag beschadigd zijn het gaat alleen om wat maten op te nemen, de linkpijp is eigenlijk het belangrijkste.

Of iemand moet hier het antwoord al hebben. Ik wil een 2004-2005 uitlaat monteren op een 2006-2007 model, maar vraag me af hoeveel de linkpijp afwijkt vanaf de katalysator. Op sommige fotos lijkt het alsof het eind van de katalysator ongeveer op dezelfde plek onder het blok eindigt. En dan gaat het 2004-2005 model opzij en het 2006-2007 omhoog.

Alvast bedankt.
 
Ik wil een 2004-2005 uitlaat monteren op een 2006-2007 model, maar vraag me af hoeveel de linkpijp afwijkt vanaf de katalysator.
Dan zal je ook een andere achterbrug moeten monteren omdat deze in de weg zit.
Alle modificaties die ik gezien heb om een 'gewone' uitlaat op een 2006 te krijgen zijn speciale lage uitlaten die onder de brug blijven.
 
Dan zal je ook een andere achterbrug moeten monteren omdat deze in de weg zit.
Alle modificaties die ik gezien heb om een 'gewone' uitlaat op een 2006 te krijgen zijn speciale lage uitlaten die onder de brug blijven.

Toch moet het wel mogelijk zijn, want ben al meerdere foto's op google tegen gekomen.
Er zit op het 2006 model een zwarte plaat voor de Exup klep die met 3 inbusbouten eraf te halen is.
Hierdoor krijg je een opening waardoor eventueel de uitlaatpijp erdoor te steken is.
Als het te lastig of lelijk wordt dan begin ik er niet aan, maar wilde wat proberen.

PS. Die ZX7R van je nog niet verkocht? Hou hem al een tijdje in de gaten via MP, maar geen van beide bieders op komen dagen?
 

Bijlagen

  • Kawasaki_ZX10-R_06-07_1024x1024.jpg
    Kawasaki_ZX10-R_06-07_1024x1024.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 7
Toch moet het wel mogelijk zijn, want ben al meerdere foto's op google tegen gekomen.
Er zit op het 2006 model een zwarte plaat voor de Exup klep die met 3 inbusbouten eraf te halen is.
Hierdoor krijg je een opening waardoor eventueel de uitlaatpijp erdoor te steken is.
Als het te lastig of lelijk wordt dan begin ik er niet aan, maar wilde wat proberen.

PS. Die ZX7R van je nog niet verkocht? Hou hem al een tijdje in de gaten via MP, maar geen van beide bieders op komen dagen?
Die foto die jij post, dat bedoel ik dus; dat is een extra lage uitlaat.

IMG_0151C.jpg


Trek een lijn tussen de achter as en het scharnierpunt van de achterbrug. Je ziet dan dat de brug feitelijk er onder hangt.
Doe hetzelfde met een 2004 en je ziet dat de hele brug veel hoger zit. Echt heel veel hoger.
Dat maakt het mogelijk om bij een 2004 een vloeiende lijn te maken voor de uitlaat.

Wat betreft de ZX-7R; hoofdpijn krijg ik er van :')
 
Die foto die jij post, dat bedoel ik dus; dat is een extra lage uitlaat.

Trek een lijn tussen de achter as en het scharnierpunt van de achterbrug. Je ziet dan dat de brug feitelijk er onder hangt.
Doe hetzelfde met een 2004 en je ziet dat de hele brug veel hoger zit. Echt heel veel hoger.
Dat maakt het mogelijk om bij een 2004 een vloeiende lijn te maken voor de uitlaat.

Wat betreft de ZX-7R; hoofdpijn krijg ik er van :')

Ahhh nu vat ik wat je bedoeld. Maar vind het nog niet echt extreem laag.
Zal ook even bij pajic informeren wat het me gaat kosten een pijpje te lassen voor me demper.

Hoofdpijn? Toen ik hem voor het eerst zag dacht ik die is zo weg.
Juist dat bouwjaar is wel in trek dacht ik, maar meeste zullen wel afgeschrikt worden door de km stand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan