Afgelopen woensdag weer het jaarlijkse mannenuitje gehad met de circuitdag van de MAC Zandvoort . Bij aankomst veel wolken, geen zon. Maar wel droog (en gezelligheid), dat is het meest belangrijke. Keuring was uiteraard ook een fluitje van een cent, motor wordt goed bijgehouden.
Sinds afgelopen jaar hebben we in onze groep ook iemand zitten die echt verstand van vering heeft . Mijn voorkant was door een andere kennis al voorzien van Hyperpro vering en daarna goed afgesteld, het nieuwe teamlid heeft ook mijn achtervering goed ingesteld. Daarbij wel gelijk de opmerking gekregen dat de rek eruit is en de shock eigenlijk aangepast moet worden (dat gaat weer geld kosten ).
Vlak voor de eerste sessie de banden goed op spanning gebracht en de eerste rondjes lekker gereden. Zonnetje kwam ook door, de baan werd warmer en het voorhoofd ook .
Qua tijden werd het niet veel vandaag. Veel te druk, te veel snelheidsverschillen en zelf te weinig kilometers gemaakt om echt te pushen. Rondetijden zaten veelal rond de 2:10 - 2:12.
In sessie 4 nog wel een moment gehad (zie 10:40 in het filmje). Zon bleef goed doorschijnen, baan werd warmer, de banden dus ook en ik had mijn spanning na de eerste sessie niet bijgesteld. Bij het uitgaan van de bocht 9 / Vodafone maakte de achterband een uitstapje, maar werd daarna ook keurig opgevangen voor de demping . Nog een reden dus om een keer goed naar de achterkant te laten kijken. Met rondetijden die normaal tussen de 2:05 - 2:10 inzitten mag dit ook wel een keer.
Na afloop van sessie 5 kreeg ik in de pitstraat te horen dat er nog tijd over was en dat we nog een sessie mochten rijden . Het aantal rondjes liep daardoor op van 7 naar 14 en ik moet eerlijk zeggen dat ik die wel in mijn armen en benen voelde. Sport veel te weinig om dit op het eind van de dag nog goed aan te kunnen. Maar wel tof om een keer " zo lang" achter elkaar te rijden .
Sinds afgelopen jaar hebben we in onze groep ook iemand zitten die echt verstand van vering heeft . Mijn voorkant was door een andere kennis al voorzien van Hyperpro vering en daarna goed afgesteld, het nieuwe teamlid heeft ook mijn achtervering goed ingesteld. Daarbij wel gelijk de opmerking gekregen dat de rek eruit is en de shock eigenlijk aangepast moet worden (dat gaat weer geld kosten ).
Vlak voor de eerste sessie de banden goed op spanning gebracht en de eerste rondjes lekker gereden. Zonnetje kwam ook door, de baan werd warmer en het voorhoofd ook .
Qua tijden werd het niet veel vandaag. Veel te druk, te veel snelheidsverschillen en zelf te weinig kilometers gemaakt om echt te pushen. Rondetijden zaten veelal rond de 2:10 - 2:12.
In sessie 4 nog wel een moment gehad (zie 10:40 in het filmje). Zon bleef goed doorschijnen, baan werd warmer, de banden dus ook en ik had mijn spanning na de eerste sessie niet bijgesteld. Bij het uitgaan van de bocht 9 / Vodafone maakte de achterband een uitstapje, maar werd daarna ook keurig opgevangen voor de demping . Nog een reden dus om een keer goed naar de achterkant te laten kijken. Met rondetijden die normaal tussen de 2:05 - 2:10 inzitten mag dit ook wel een keer.
Na afloop van sessie 5 kreeg ik in de pitstraat te horen dat er nog tijd over was en dat we nog een sessie mochten rijden . Het aantal rondjes liep daardoor op van 7 naar 14 en ik moet eerlijk zeggen dat ik die wel in mijn armen en benen voelde. Sport veel te weinig om dit op het eind van de dag nog goed aan te kunnen. Maar wel tof om een keer " zo lang" achter elkaar te rijden .