Van de s1000's weet ik dat ze wat meer liefde nodig hebben inderdaad. Een zx10r is inderdaad redelijk bullet proof. Ik vind het ook geen enorme schande dat deze nu op is, dit is volgens mij zijn 12e jaar als circuit motor. Ik heb geen talent en de eigenaar voor mij volgens mij ook niet echt, dus wat dat betreft heeft hij het niet enorm zwaar gehad, maar bijna 30dkm op het circuit is toch wel behoorlijk fors. Waarschijnlijk is het allemaal nog wel te redden, maar even snel tellen (koppeling is mwah, bak heeft liefde nodig en de koppakking ligt eruit) maakt het niet heel rendabel om deze te laten reviseren vergeleken met een nieuwer blok. Wellicht dat ik het zelf in de winter ooit ga doen als ik me een keer zou vervelen.Ik dacht dat bijna alleen de BMW S1000RR blokken een revisie nodig hadden als ze vaak het circuit op zijn geweest?
Ze staan er in ieder geval om bekend.
Wel eens iemand bij de ZAC gesproken, die reed al jaren en jaren Kawa.
Gewoon ene keer per jaar olie verversen en soms nog wat minder vaak.
Iemand vast nog een voorbeeld van revisie bij deze motorfietsen?
Neem aan de eerste linker? Ik kreeg nog wat commentaar van mijn broertje dat ik mijn hoofd nog te hoog houd, maar ik zie fysiek nog niet helemaal hoe ik er als een aap op moet hangen en nog controle kan hebben over de motor.. Plus dat het makkelijker is om overzicht te houden en de juiste lijnen te rijden als je ogen hoger zitten en ik qua lijnen(daar had ie ook wel wat commentaar op) nog 10 seconden kan winnen, de houding scheelt misschien nog een seconde..
Ik was samen met een maatje een bepijlde rondrit aan het doen we kwamen op een landelijke weg uit waar ik nog nooit had gereden.oei!
wat is er precies gebeurd dan :O
Ik was samen met een maatje een bepijlde rondrit aan het doen we kwamen op een landelijke weg uit waar ik nog nooit had gereden.
Ik wou net een flauwe bocht insturen maar door een hele grote lange barst in de weg ben ik nog voor ik enige hellingshoek had direct de voorkant kwijtgespeeld ik was niet aan het remmen of het was geen tempo om knie aan de grond te rijden gewoon normaal sportief rijden.
Hij dacht in eerste instantie dat er olie lag omdat hij achter me kwam en ik heel snel onderuit ging met de motor nog zo goed als rechtop...
Gelukkig dat hij achter kwam want ik en men motor waren na de crash niet zichtbaar ik lag in de gracht in lang gras en men motor ook in het veld niet zichtbaar.
Er is door de politie ook een pv opgesteld en fotos van de erg slechte weg genomen misschien via verzekering kan de provincie er voor aansprakelijk gesteld worden want er stonden ook nergens geen borden met weg in slechte staat ofzo...
Ik ben achteraf nog gaan kijken naar de plaats waar het gebeurd is en ik snap niet hoe ik precies op die barst moest rijden met men voorwiel er was zoveel plaats ernaastmaarja ik keek waarschijnlijk gewoon ver vooruit en niet echt vlak voor mij de barst is wel heel erg lang en een groot hoogteverschil tussen de weg links en rechts naast de barst.
Met het geld die ik voor men circuit fiets heb gekregen kan ik de 10 wel al grotendeels vermaken wel niet in de showroom staat waarin hij zich bevond voor het ongeluk natuurlijk...
ik heb al een 2dehands tankje en gaskabels op de kop getikt bij boonstra parts.
Momenteel zijn er ook al wat onderdelen onderweg uit duitsland om er een circuitmotor van te maken kuipsteun etc
Zithouding veranderen
Brrrrr, klinkt als een beste crash
Ik heb jammer genoeg niet zo lang plezier gehad van mijn zx10r winter edition die ik dit jaar nog maar gekocht heb slechts een handvol ritjes mee gedaan en nu ongeveer een maand en half geleden een zwaar ongeluk mee gehad
Ik zit zeker nog thuis tot +- oktober ik heb een nekwervel gebroken pijnlijke schouder voor de rest heel veel blauwe plekken en kneuzingen+hersenschudding gehad maar al bij al veel geluk bij een ongeluk.
De zx10 is er ook niet zo goed vanaf gekomen ben het voorwiel kwijtgespeeld de motor bleef mooi op zen zijkant glijden 50-100m maar ging dan van de weg af en viel naar beneden een gracht in en bij impact paar keer getold.
Er ging bijna niets meer aan van kuipen beide clipons af enz enkel het kontje ziet er nog ok uit de tank zat in de airbox geduwt...
Nu is er nog altijd geen expert langs geweest maar het eerste bestek werd op 14 000€ schade gezet.
[knip]
Motor rechterop houden en zelf er goed naast blijven hangen.
Maareh, je rijdt wel beste tijden zeg!
Dus begin jaren '80 reden ze als mietjes?Zithouding veranderen
Normaal gezien wel ik denk en hoop tegen volgend voorjaar weer 90 procent goed te zijn. Al wat dingen liggen om de zx10r op te lappen.Brrrrr, klinkt als een beste crash. Hoop dat je goed en volledig hersteld!!
Dus begin jaren '80 reden ze als mietjes?
Ik snap er niets van, rijden we nu zoveel sneller dan toen. Amateurs?
Haha duidelijk een angsthaas die Mickey Doohan.