ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Wellicht was 1.49 nog mogelijk met wat beter rubber aan de rechterkant :+
20210712_192456.jpg
 
Mooi jammer dat je door een slechte band moest stoppen.
Volgende keer op een verse set starten en dan met een beetje geluk met het weer rijd je 1.49 makkelijk :]

Hier niemand geinteresseerd in zx10r voor circuit?
 

Bijlagen

  • 211656015_979513009543307_5671567310768494847_n.jpg
    211656015_979513009543307_5671567310768494847_n.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 28
  • 211737493_512969199928574_5940685358289967549_n.jpg
    211737493_512969199928574_5940685358289967549_n.jpg
    103,5 KB · Weergaven: 28
  • 211789365_816698042572874_6288042790581195248_n.jpg
    211789365_816698042572874_6288042790581195248_n.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 29
  • 212008553_1153815258471197_3337637080858626502_n.jpg
    212008553_1153815258471197_3337637080858626502_n.jpg
    115,4 KB · Weergaven: 29
  • 212452709_573857127109724_1979480517389697274_n.jpg
    212452709_573857127109724_1979480517389697274_n.jpg
    55 KB · Weergaven: 28
  • 212292671_227923392567984_635183474226319645_n.jpg
    212292671_227923392567984_635183474226319645_n.jpg
    104,3 KB · Weergaven: 28
  • 212250145_829379074377927_2990002214981500116_n.jpg
    212250145_829379074377927_2990002214981500116_n.jpg
    81,1 KB · Weergaven: 27
  • 212012857_638615217540756_8644872738620919993_n.jpg
    212012857_638615217540756_8644872738620919993_n.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 27
  • 213885550_1292799064451478_1041689070903859844_n.jpg
    213885550_1292799064451478_1041689070903859844_n.jpg
    81 KB · Weergaven: 24
  • 212565425_1229267844190056_8031753843562394688_n.jpg
    212565425_1229267844190056_8031753843562394688_n.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 24
  • 212499611_353493312984690_1441194857361467674_n.jpg
    212499611_353493312984690_1441194857361467674_n.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 26
Zolder gisteren. Groep Snel. PR met 2 sec verbeterd naar 1.50,403.

Na sessie 4 gestopt, band was behoorlijk op. 3e trackday met de Michelin Power GP, rechts zit er nu een hele rand in :') lijkt wel een band met midden berm rechts van het midden. Dus dat reed niet meer zo lekker.

En dat met een wegmotor😎
 
Wel echt een dik ding. Heb niet echt interesse maar ben nieuwsgierig naar wat zoiets nog ongeveer moet kosten?
Ongeveer 10k afhankelijk van welke opties je wil zit aan onderdelen alleen al bijna 10 000 in als ik hem wat meer standaard zet kan ik hem voor +-8750 al laten gaan.
De dymag wielen zijn al verkocht was de duurste optie en heb ik nog een redelijke prijs voor gekregen de rest blijft er nog ff op.
Krijg wel veel Interesse in de motor mensen die met ruil voorstellen komen of onderdelen ervan willen kopen of zeggen dat ze willen komen kijken.
Maar tot nu toe nog niemand gezien.
Ahja was bij men andere motor ook zo niemand kwam maar dan na lange tijd de eerste die kwam kijken direct verkocht.
 
Even mezelf quoten:
Knip

Echter (de maar van het verhaal ;)), ik kon gisteren slechts een ronde of 3 werken aan het ritme, daarna begon de rem heel raar te doen. Het begon na de Tarzanbocht, remhendel voelt erg stroef, maar na wat doorknijpen voldoende remkracht. Hetzelfde daarna bij de Hugenholz. Rond het Scheivlak wordt er weinig geremd, bij het kort aanremmen en knikje naar rechts (Marlborobocht) voelt het allemaal weer normaal. Ook bij de Audi S meer dan genoeg remkracht. Dan rondje afmaken en bij de Tarzan weer hetzelfde verhaal. Remdruk leek soms even weg te zijn (kokende remvoeistof??), 1 keer zelfs helemaal geen rem meer bij de Kumhobocht :X .

Knip

Op het to-do lijstje staat nu:
- Remcups controleren (lopen ze goed vrij)
- Lagers voorwiel controleren (alles is toch los)
- Remvloeistof weer doorspoelen (de remvloeistof bij aankoop was echt heel vies en vervangen, gisteren dus weer vervangen)
- Rempomp checken
- Remschijven controleren (moeten deze ook wat los zitten op "de rondjes", weet de technische naam niet)
Een maand geleden heb ik twee sessie op Zandvoort gereden, volgende week waarschijnlijk mijn laatste circuitdag van dit jaar.
Voor de twee sessies heb ik bovenstaande checklist uitgevoerd, op de rempomp na. Alles gemonteerd zoals het WPHB voorschrijft, cupjes lopen los, lagers voorwiel zijn goed, remvloeistof verschoond, op de openbare weg een prima remmende motor. Maar naar drie ronden Zandvoort begint het gelazer weer.

Voor de komende circuitdag heb ik een Brembo RCS 19 erop zitten, mijn eigen rempomp heb ik nagekeken (niets vreemd kunnen ontdekken). Andere remblokken zijn ook onderweg (Brembo SC). Vandaag nog wat zitten Googelen, vond ik dit topic op ons eigen forum. Wat is jullie mening? Is het rijden zonder deze spring pads aan te raden? Het liefst rijd ik met, gewoon omdat het zo hoort :). Maar als het veilig remmen in de weg staat en verder geen kwaad kan om te verwijderden, waarom niet? Blijf het alleen vreemd vinden dat dit probleem kan ontstaan bij de Brembo M50 klauwen.

Topic: Iemand ervaring met Brembo M50 op het circuit?
 
Even mezelf quoten:

Een maand geleden heb ik twee sessie op Zandvoort gereden, volgende week waarschijnlijk mijn laatste circuitdag van dit jaar.
Voor de twee sessies heb ik bovenstaande checklist uitgevoerd, op de rempomp na. Alles gemonteerd zoals het WPHB voorschrijft, cupjes lopen los, lagers voorwiel zijn goed, remvloeistof verschoond, op de openbare weg een prima remmende motor. Maar naar drie ronden Zandvoort begint het gelazer weer.

Voor de komende circuitdag heb ik een Brembo RCS 19 erop zitten, mijn eigen rempomp heb ik nagekeken (niets vreemd kunnen ontdekken). Andere remblokken zijn ook onderweg (Brembo SC). Vandaag nog wat zitten Googelen, vond ik dit topic op ons eigen forum. Wat is jullie mening? Is het rijden zonder deze spring pads aan te raden? Het liefst rijd ik met, gewoon omdat het zo hoort :). Maar als het veilig remmen in de weg staat en verder geen kwaad kan om te verwijderden, waarom niet? Blijf het alleen vreemd vinden dat dit probleem kan ontstaan bij de Brembo M50 klauwen.

Topic: Iemand ervaring met Brembo M50 op het circuit?
Als de plaatjes niet gebruikt worden om je bouten te borgen zoals bij de tokico's zou je het kunnen proberen.
 
Even mezelf quoten:

Een maand geleden heb ik twee sessie op Zandvoort gereden, volgende week waarschijnlijk mijn laatste circuitdag van dit jaar.
Voor de twee sessies heb ik bovenstaande checklist uitgevoerd, op de rempomp na. Alles gemonteerd zoals het WPHB voorschrijft, cupjes lopen los, lagers voorwiel zijn goed, remvloeistof verschoond, op de openbare weg een prima remmende motor. Maar naar drie ronden Zandvoort begint het gelazer weer.

Voor de komende circuitdag heb ik een Brembo RCS 19 erop zitten, mijn eigen rempomp heb ik nagekeken (niets vreemd kunnen ontdekken). Andere remblokken zijn ook onderweg (Brembo SC). Vandaag nog wat zitten Googelen, vond ik dit topic op ons eigen forum. Wat is jullie mening? Is het rijden zonder deze spring pads aan te raden? Het liefst rijd ik met, gewoon omdat het zo hoort :). Maar als het veilig remmen in de weg staat en verder geen kwaad kan om te verwijderden, waarom niet? Blijf het alleen vreemd vinden dat dit probleem kan ontstaan bij de Brembo M50 klauwen.

Topic: Iemand ervaring met Brembo M50 op het circuit?
Moet je niet op tijd naar bed. :? :+ ;)
 
Als de plaatjes niet gebruikt worden om je bouten te borgen zoals bij de tokico's zou je het kunnen proberen.
Ik heb het idee van wel, maar dan zouden ze het niet schrijven. :+ ;)

De M50 klauwen worden nog steeds gemaakt. Opvolger van de M4?
Dus het lijkt mij erg sterk dat er een probleem mee zou zijn.
De plaatjes moeten het verlies van remdruk door kokende remvloeistof juist tegengaan.

Ik heb de klauwen van Ninjaturtle wel horen klikken op de paddock.
Metaal blikkerig geluid................
 
Moet je niet op tijd naar bed. :? :+ ;)
Vakantie hè, alles kan een tempo rustiger, behalve komende maandag :].

De plaatjes borgen niets, maar zorgen alleen voor "druk" op de remblokken. Zonder plaatjes zitten de blokken "los", al kunnen ze ook nergens heen omdat ze in de pasvorm van de klauw zitten en de remschijf belet dat ze eruit kunnen vallen.

Dat de plaatjes verlies van remdruk tegen moeten gaan begrijp ik niet helemaal. Moeten ze dan zorgen voor warmte afvoer? Als de remvloeistof kookt zal je remdruk niet optimaal zijn ;) , plaatjes of niet.
 
Voor het beeld, de klauw die op de 10 zit. Je kan hier ook zien dat er geen pen door de klauw en "spring pad" gaat om iets te borgen.

Screenshot_20210720-113103_Chrome.jpg
 
Voor het beeld, de klauw die op de 10 zit. Je kan hier ook zien dat er geen pen door de klauw en "spring pad" gaat om iets te borgen.

Bekijk bijlage 1656359
Oh ja, heel clean.
Ik heb mijn nieuwe en vergelijkbare Stylema klauwen nog niet niet bekeken aan de remblokzijde omdat die nog nul kilometer hebben.
Misschien straks gelijk even kijken hoe dat nou zit.

Bij mijn oude klauw zitten er inderdaad borgpennen in het onderste gedeelte van de veren.
Aan de achterzijde.. dus niet op de foto. :+

Knipsel.JPG

Ik nam aan dat die plaatjes bij de M50 ook voor de warmte waren, maar dan zitten ze over de gehele lengte van het remblok.
Dat trillen van de blokken bij lage snelheid lijkt me niet zo lekker voor de remcupjes.
Het is inderdaad zo ontworpen en ondertussen miljoenen kilometers getest. O-)

Maar ondertussen wil je natuurlijk alles proberen. ;) :o
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, leuk bedacht.
De remblokjes lopen door in het sleufgat links/rechts. :Y
PSX_20210720_151402.jpg
PSX_20210720_151315.jpg

Ik begrijp nu waarom je zegt dat ze door de schijven recht gehouden worden.
De plaatjes kunnen dus in theorie weg.

(Maar dan rammelen ze hevig)

Als ik een rit gemaakt heb zal ik idd kijken hoe goed het wiel nog rond kan draaien. ;)
 
Dat dus :t.
Enige dat de plaatjes lijken te doen is de remblokken in het sleufgat drukken waardoor er geen gerammel ontstaat.
Na wat Gegoogle zie ik soortgelijke problemen bij de M4 klauwen. Helemaal gek ben ik dus niet, slechts een beetje :+

[edit] Net de plaatjes eruit gehaald. Remblokken gaan er zeker niet uit vallen, maar los zit het wel zeg, pffff.
Gedachte gaan nu eerder naar het iets bijbuigen van de plaatjes. Staan er iets minder druk op naar werkt het systeem wel nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
De remblokken ook wel erg vast door die plaatjes.
Althans bij mijn Stylema klauwen. Echt niet normaal.
Dat zal in jouw geval dan ook wel zo zijn.
Montage is dan wel weer heel makkelijk, slaan niet dubbel bij het gepiel rond de remschijf.
Dat zou ik achter ook wel willen. O-)
 
Klopt precies. Montage en demontage van de remblokken is super eenvoudig (5 tot 10 minuten werk), maar de plaatjes zetten aan de zijkant van de remblokken erg veel druk. Kan me dit van mijn oude ZX6R klauwen niet herinneren, daar zat volgens mij helemaal geen druk op en zaten de blokken veel losser.
 
Terug
Bovenaan Onderaan