ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Klopt precies. Montage en demontage van de remblokken is super eenvoudig (5 tot 10 minuten werk), maar de plaatjes zetten aan de zijkant van de remblokken erg veel druk. Kan me dit van mijn oude ZX6R klauwen niet herinneren, daar zat volgens mij helemaal geen druk op en zaten de blokken veel losser.
Bij mijn oude Brembo klauwen die ik er net afhaalde zit ook geen druk op van een plaatje, zelfs niet van de stalen veren en pennen. De blokken vallen er heel makkelijk uit als je de klauw demonteerd en even verkeerd vast hebt. _O-
 
Antirammelplaatjes.. Leuke voor scrabble/galgje :)

Maar dat is de functie van die dingen. In m'n Nissin's zat er wel wat spanning op. In de GP4RX is dat wel wat meer. Ik smeer dan wel altijd een kleine film keramisch vet op de glijvlakken zodat de blokjes net iets makkelijker kunnen glijden.

Weglaten van die plaatjes zal denk ik niet zo snel nadelige gevolgen hebben.. Behalve wat meer... komt ie... Je raadt het niet... gerammel :)
Kan me ook niet voorstellen dat die plaatjes invloed hebben in hoeverre de remblok lost komt van de schijf.. Als het remblokje van zichzelf stroef loopt, zal dit niet veel beter worden zonder dat plaatje... Ten minste, dat vermoed ik.. Heb het niet geprobeerd..
 
Antirammelplaatjes.. Leuke voor scrabble/galgje :)

Maar dat is de functie van die dingen. In m'n Nissin's zat er wel wat spanning op. In de GP4RX is dat wel wat meer. Ik smeer dan wel altijd een kleine film keramisch vet op de glijvlakken zodat de blokjes net iets makkelijker kunnen glijden.

Weglaten van die plaatjes zal denk ik niet zo snel nadelige gevolgen hebben.. Behalve wat meer... komt ie... Je raadt het niet... gerammel :)
Kan me ook niet voorstellen dat die plaatjes invloed hebben in hoeverre de remblok lost komt van de schijf.. Als het remblokje van zichzelf stroef loopt, zal dit niet veel beter worden zonder dat plaatje... Ten minste, dat vermoed ik.. Heb het niet geprobeerd..

Misschien kan je voorwiel zonder die plaatjes wel 15 keer draaien met één slinger. :+
 
Misschien kan je voorwiel zonder die plaatjes wel 15 keer draaien met één slinger. :+
Ik hou het op twee, anderhalf met plaatjes die je iets bijbuigt en één omwenteling met plaatjes.
Mijn wiel draaide het mooiste zonder remblokken. :+

Maar ik moet nog ff rijden met nieuwe klauwen - vergelijkbaar aan die van Ninjaturtle. :Y
Daarna kijken of het voorwiel vergelijkbaar is met hem.
 
Vandaag weer lekker in de tuin in de zon bezig geweest. Met plaatjes erop, ongeveer 1 omwenteling en klaar. Zonder plaatjes kwam ik zeker op twee uit, wellicht wat verder. Heb de rammelplaatjes net één mm bijgebogen, slinger zit nu op ongeveer 1,5 omwenteling. Cupjes zijn nu nog schoner dan het bord waar ik vanmiddag van gegeten heb _O-.
Zonder klauwen blijft de velg maar draaien, daar zit dus echt het probleem niet.
Voor komende maandag op Zandvoort heb ik reserve remblokken mee, heb de Brembo SR nu klaar liggen. We gaan dus een dagje testen, zal mij benieuwen.

Iemand nog advies om remblokken goed en snel in te remmen? Volgens de beschrijving kost me dit 160 km :] maar dat moet sneller kunnen :). Plan wat ik nu heb is monteren als ik naar Zandvoort rij, dat moet voldoende zijn.
 
Vandaag weer lekker in de tuin in de zon bezig geweest. Met plaatjes erop, ongeveer 1 omwenteling en klaar. Zonder plaatjes kwam ik zeker op twee uit, wellicht wat verder. Heb de rammelplaatjes net één mm bijgebogen, slinger zit nu op ongeveer 1,5 omwenteling.
Ik ben ook onfeilbaar. :+
Precies wat ik net hier postte. :9
Iemand nog advies om remblokken goed en snel in te remmen? Volgens de beschrijving kost me dit 160 km :] maar dat moet sneller kunnen :). Plan wat ik nu heb is monteren als ik naar Zandvoort rij, dat moet voldoende zijn.
Op de snelweg zonder achterliggers constant gas geven/rijden en af en toe licht tot iets harder remmen zonder te stoppen.:? :)
Zo doe ik het.

160 kilometer zonder remmen kan ook. O-)
 
Vandaag weer lekker in de tuin in de zon bezig geweest. Met plaatjes erop, ongeveer 1 omwenteling en klaar. Zonder plaatjes kwam ik zeker op twee uit, wellicht wat verder. Heb de rammelplaatjes net één mm bijgebogen, slinger zit nu op ongeveer 1,5 omwenteling. Cupjes zijn nu nog schoner dan het bord waar ik vanmiddag van gegeten heb _O-.
Zonder klauwen blijft de velg maar draaien, daar zit dus echt het probleem niet.
Voor komende maandag op Zandvoort heb ik reserve remblokken mee, heb de Brembo SR nu klaar liggen. We gaan dus een dagje testen, zal mij benieuwen.

Iemand nog advies om remblokken goed en snel in te remmen? Volgens de beschrijving kost me dit 160 km :] maar dat moet sneller kunnen :). Plan wat ik nu heb is monteren als ik naar Zandvoort rij, dat moet voldoende zijn.
Zorgen dat de warmte er geleidelijk in komt en ook geleidelijk weer uit gaat.
Niet te lang remmen en niet te hard maar ook zeker niet te kort en te zacht.. oftewel gewoon op gevoel ;)
Als ze eenmaal "warm" zijn voel je dat wel en kan je ze iets meer belasten..

Ken er genoeg die dachten dat ze meteen even een paar keer goed hard en rem moeten doorremmen en daarna maar klagen over die blokken
 
Ik heb wel eens op de dag zelf een nieuw setje blokken erin gedaan.
Paar rondjes kalm aan inremmen, daarna gewoon vol gas verder.
 
bij de zx6r met die 4 kleine blokjes worden de plaatjes er blijkbaar regelmatig uitgehaald heb ik al bij meerdere motoren gezien op circuit.
Inremmen is handig om ff in de traagste groep te gaan rijden daar word er niet zo hard gereden en geremd in de snelste groep beetje gevaarlijk want men verwacht niet dat je 100m te vroeg gaat beginnen vertragen.
 
Heeft er hier iemand ervaring met het ecu chippen/flashen (van een 2011-2015)?

En met het monteren van een katvervanger? Heb hier nu zon pijp liggen en hoor dat ie niet perse opnieuw afgesteld hoeft te worden daarvoor. Maar eigenlijk vind ik dat persoonlijk wel raar overkomen aangezien er nogal wat aan t systeem wordt verandert in mijn ogen..

Zo ja, waar laten tunen en wat is je ervaring?
 
Gisteren na zeven jaar mijn oude tien gespot op Zandvoort. :Y
Hij zag er wel iets minder uit, valblokken weg en blok door geschaafd. O-)
 

Bijlagen

  • IMG20210726152434.jpg
    IMG20210726152434.jpg
    205,8 KB · Weergaven: 47
  • IMG20210726152434S.jpg
    IMG20210726152434S.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 46
  • IMG20210726152442.jpg
    IMG20210726152442.jpg
    180,1 KB · Weergaven: 46
  • IMG20210726152455.jpg
    IMG20210726152455.jpg
    138,6 KB · Weergaven: 43
Is wel wat aangepast inderdaad, heeft ie überhaupt wel zijn motorblok aan het frame vastgeschroefd? Mis inderdaad verder de stompgrips en de vuvuzela. Maar hij is in ieder geval meer op het circuit er mee dan ik er ooit mee ben geweest;).
 
Net te vroeg gestopt met filmen toen Ninjaturtle voorbij reed.
Nog wel het bandenspoor vastgelegd.

Jij te vroeg gestopt, de regen te vroeg gevallen :/. Maar we hebben de beelden nog. Wie zie ik nou in zijn blauwe t-shirt op 10:10 staan ... ;)

Vanaf 7:20 rij ik de regen in. Even twijfel of het maar een paar spetters waren, maar bij het ingaan van het Scheivlak was het wel duidelijk, gas eraf!

Sessie 1 was eigenlijk het beste van alle sessies. Tweede sessie onderbroken door een valpartij net op het moment dat de bandjes warm waren. Derde sessie regen, de vierde wegens de regen overgeslagen, de vijfde wel gereden maar ik kon het droge spoor met mijn donkere vizier niet goed zien. Plus, de tank was na 8 rondjes leeg |(.

Sessie 1:

Remmen hebben zich in de eerste sessie goed gehouden. Maar een echte goed test was het ook weer niet, dus twijfel over het probleem nu weg is. In september staan nog 2 sessies in de planning. Denk dat ik dan de oude rempomp weer monteer en met de nieuwe Brembo SR blijf rijden. Wordt dus vervolgd.
 

vanaf ongeveer 3 min zit ik achter je. Als ik mijn wielen terug wissel zal ik even opletten hoe het met het "vrij lopen" van de remmen gaat i.v.m. de schijven theorie....

lekker gereden en gezellig staan te babbelen. ondanks het weer een gezellige dag gehad en een hoop geleerd hoe je met tijden, hoog en laag, om moet gaan.
 
Gave beelden :}!! Heb me zelden zo lang op een film zien staan, normaal ben ik altijd degene die anderen filmt. De winst van een seconde heb ik op je beelden gezien, ik heb weer wat te verbeteren *D. Dank je wel daarvoor!
Enne, was zeker gezellig. Geen haantjes gedrag maar gewoon lekker babbelen, elkaar wat tips geven en genieten van de hobby. :t

Met de schijven ben ik erg benieuwd wat je straks merkt. Bij thuiskomst heb ik het voorwiel nog een slinger gegeven, ik vond hem veel vrijer lopen dan normaal, kwam zo op 2,5 omwenteling ipv 1. En dat met een andere rempomp en andere remblokken.
 
Voor de liefhebbers, filmje van mijn eerste (helaas door motor problemen korte) stind tijdens de afgelopen 501km van assen. Incl. Start 😁.


*edit: had het verkeerde filmpje er in gezet... 😅
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend de klauwen maar weer eens los gehaald. Cupjes schoner dan schoon gemaakt, gaan allemaal redelijk soepel naar binnen en buiten. Vond twee cupjes niet helemaal fijn gaan, na wat poetswerk gaan die ook weer soepel. Voorwiel los gehaald en alles volgens specs van het WPHB vastgezet. Klauwen weer vast, remvloeistof weer verschoont ... maar vind nog steeds dat het voorwiel niet soepel loopt. Zonder klauwen erop overigens wel, dus het zit echt in het remgedeelte.

Het voorwiel draait na een slinger ongeveer 1 omwenteling, dat lijkt me echt heel weinig, maar is al meer dan het was. Het kraken in de klauwen is ook weg :).



Enige dat ik nog niet heb veranderd is de rempomp (want klotewerk). Aangezien alle andere opties al afgevinkt zijn, ga ik deze ook maar switchen. Wil dan nog eerst een rondje doen met de huidige set up en kijken hoe het voorwiel bij terugkomst reageert. Draait die beter vrij rond, dan spoel ik alles nog een keer goed door en zal dit probleem zijn veroorzaakt door vieze remvloeistof. Komt de remschijf weer niet goed los van de blokken, dan gaat de oude rempomp er op.
zoals beloofd het wissel verslag, heeft even geduurd maar dan heb je ook...... enz. enz.

blijkbaar is de kwaliteit van de remschijven ook van invloed, ik wissel alleen het wiel met remschijven en doe verder niets met remblokken enz. ook niet stiekem schoongepoetst....

wat opvalt, minder vrije remslag en de remmen lopen veel vrijer (ik heb niet geteld, maar meerder rondjes) met de brembo hpk schijven.


de slag van de rem handel origineel, aanlopen schijven, zonder remkauwen, brembo zonder remklauwen, slag van de handel met bremboschijven, en alles gemonteerd. het maak in ieder geval behoorlijk verschil.....
 
Voor de liefhebbers, filmje van mijn eerste (helaas door motor problemen korte) stind tijdens de afgelopen 501km van assen. Incl. Start 😁.


*edit: had het verkeerde filmpje er in gezet... 😅
Ha, dacht al na de eerste keer kijken, waar zit die start nou verstopt _O- .
Probleem met je motor was iets elektronisch denk ik??
 
zoals beloofd het wissel verslag, heeft even geduurd maar dan heb je ook...... enz. enz.

blijkbaar is de kwaliteit van de remschijven ook van invloed, ik wissel alleen het wiel met remschijven en doe verder niets met remblokken enz. ook niet stiekem schoongepoetst....

wat opvalt, minder vrije remslag en de remmen lopen veel vrijer (ik heb niet geteld, maar meerder rondjes) met de brembo hpk schijven.


de slag van de rem handel origineel, aanlopen schijven, zonder remkauwen, brembo zonder remklauwen, slag van de handel met bremboschijven, en alles gemonteerd. het maak in ieder geval behoorlijk verschil.....
Bedankt dat je er nog op terug komt *D :t.
Heel apart die verschillen. Bij thuiskomst na onze verregende circuitdag liep mijn voorwiel al een stuk soepeler dan voorheen. En dat is dan met de nieuwe rempomp (geleend) en nieuwe remblokken.
Ben er zelf ook nog niet over uit wat ik nu nog wil testen. In september heb ik nog twee sessies op Zandvoort staan, plan is om met de nieuwe rempomp en de oude remblokken te gaan rijden. Dit is namelijk in een paar minuten te switchen. Mocht ik de komende weken nog zin hebben, dan ligt het in de planning om eens de rubbers in de klauwen te bekijken. En als ik echt gek wil doen, dan heeft een maat van mij nog M4 klauwen liggen om mee te testen.

Het is jammer dat onze dag zo nat verliep. Anders had ik veel meer kunnen uitproberen en was de juiste set up klaar voor komend seizoen.
 
Ha, dacht al na de eerste keer kijken, waar zit die start nou verstopt _O- .
Probleem met je motor was iets elektronisch denk ik??
Haha, die zat in in ander filmpje verstopt dus :D.

Inderdaad electronisch waarschijnlijk. Het lijkt de benzine pomp geweest te zijn. Donderdag even testen op assen met nieuwe pomp
 
Weet een van jullie met welk gereedschap je de koplamp af kunt stellen in hoogte en breedte van een 2016-2020 zx10r? Ik vind het boekje niet duidelijk hoe je dit moet doen met welk gereedschap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan