ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

hij kan er dacht ik gewoon af, deze kant is het toch.

[afbeelding]

ik heb alle boutjes los, maar er zit amper beweging in. aan de onderkant lekt ie wel al olie. voor ik meer kracht ga zetten en riskeer dat ik het deksel breek wil ik hier even vragen of ik niets over het hoofd zie?

of zit ie gewoon god vastgeplakt met vloeibare pakking?

full
 
ik heb alle boutjes los, maar er zit amper beweging in. aan de onderkant lekt ie wel al olie. voor ik meer kracht ga zetten en riskeer dat ik het deksel breek wil ik hier even vragen of ik niets over het hoofd zie?

of zit ie gewoon god vastgeplakt met vloeibare pakking?

[afbeelding]

zitten als het goed is alleen wat paspennen in het deksel en startmotor tandwiel zit daar in gehaakt met de tandwiel dacht ik, deksel met een kunstof hamer iets laten schrikken en denk dat de deksel er recht afmoet.
 
Iemand enig idee waar ik deze kleine pinkers kan bestellen?
Kan helaas nergens iets vinden over deze plug N play knippers.

Hoor het graag

full
 
Afgelopen weekend de circuitfiets weggebracht om kleppen eens te laten stellen.Klepdekselpakking lekte toch al een hele poos dus maar gelijk laten doen.
Heb mijn fiets bij Schieveen Motors gebracht in Schiedam,zaakje is van Bas de Vreede en hij is de hoofdmonteur van Kawasaki Nederland en kan dus die dingen dromen en voor mij vlakbij.
Tevens is hij de monteur van Henk vd Mark dus de vader van en sleutelde ook voor Rafael Sinke(waar ik hem al van kon)tijdens de 24u van Le Mans en voor Zeelenberg tijdens de Speedweek.Kan het dus wel vertrouwen
Paar kleppen stonden te strak zoals op foto en hij belde mij of die fiets alleen op circuit gebruikt wordt.Bij alleen circuitgebruik moet de klepspeling namelijk iets ruimer zijn omdat de bedrijfstemperatuur veel hoger ligt dan op de openbare weg en dus bij die hogere temperatuur de klepspeling weer is zoals het hoort.
full
 
Kawasaki catalogus geloof ik.
Of Rizoma.

Schrik niet van de prijs. :X
Klopt, deze had mijn Kawa dealer bij de introductie van dit model ook gelijk gemonteerd (voor zover ik op de foto kan zien).

Afgelopen weekend de circuitfiets weggebracht om kleppen eens te laten stellen.Klepdekselpakking lekte toch al een hele poos dus maar gelijk laten doen.
Heb mijn fiets bij Schieveen Motors gebracht in Schiedam,zaakje is van Bas de Vreede en hij is de hoofdmonteur van Kawasaki Nederland en kan dus die dingen dromen en voor mij vlakbij.
Tevens is hij de monteur van Henk vd Mark dus de vader van en sleutelde ook voor Rafael Sinke(waar ik hem al van kon)tijdens de 24u van Le Mans en voor Zeelenberg tijdens de Speedweek.Kan het dus wel vertrouwen
Paar kleppen stonden te strak zoals op foto en hij belde mij of die fiets alleen op circuit gebruikt wordt.Bij alleen circuitgebruik moet de klepspeling namelijk iets ruimer zijn omdat de bedrijfstemperatuur veel hoger ligt dan op de openbare weg en dus bij die hogere temperatuur de klepspeling weer is zoals het hoort.
[afbeelding]
Altijd handig dit soort kennissen :Y . Hij zal vast niet gratis werken, maar als je weet dat je fiets dan wel perfect gemaakt wordt is dit ook geen probleem *D.
Had vroeger ook een vaste monteur bij mijn garage. Op het moment dat hij wegging ben ik ook wat meer gaan zwerven en zoeken. En dat moet ik nu weer doen omdat mijn monteur wat anders is gaan doen :/ .

Goede morgen
Even een vraagje ! de rapibike module evo haalt die de 299 km fabrieks restrictie er vanaf ?
Wacht even, ik zal het zo voor je testen ... :+
Geen idee, denk ook niet dat mijn fiets de 299 gaat halen 8-)
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen
Even een vraagje ! de rapibike module evo haalt die de 299 km fabrieks restrictie er vanaf ?


ik heb een 05, en de teller bleef steken op 299 maar hij liep niet in een begrenzer ofzo, hij liep nog een stukje door in de toeren. dat zijn wel teller km's dan he.

filmpje van iemand die ik totaal neit ken, en ik ben eht zeker niet:

 
Laatst bewerkt:
Heren heb een probleempje met mijn 10. Heb nu een paar keer gehad dat wanneer de temperatuur stijgt tot bijna 100 graden het storingslampje gaat branden. Dit lijkt me niet normaal, toch? Wat kost het uitlezen bij een dealer?
 
Heren heb een probleempje met mijn 10. Heb nu een paar keer gehad dat wanneer de temperatuur stijgt tot bijna 100 graden het storingslampje gaat branden. Dit lijkt me niet normaal, toch? Wat kost het uitlezen bij een dealer?
In het WPHB kan je ook lezen wat het lampje betekent, misschien valt het wel mee. Normaal is het in ieder geval niet.
 
Hoi allemaal! Na 2 jaar rondrijden op een Aprilia is het tijd geworden voor wat anders. Heb de Kawa's altijd mooi gevonden en ben nu geïnteresseerd in een ZX10R van 2008-2010. Ik wil binnenkort een ZX10R gaan bezichtigen en ik hoor graag van jullie waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
:W
Hallo!

Vandaag voor t eerst op Assen wezen rijden! Was een mooi dagje! Lekker warm alleen best druk op de baan..

Heb 2"06"038 gereden. Niet slecht voor de 1e keer lijkt mij..

Er was nog iemand van dit topic geloof ik..

Stond je in de 1e sessie langs de baan?
Watskeburt?
 
Hoi allemaal! Na 2 jaar rondrijden op een Aprilia is het tijd geworden voor wat anders. Heb de Kawa's altijd mooi gevonden en ben nu geïnteresseerd in een ZX10R van 2008-2010. Ik wil binnenkort een ZX10R gaan bezichtigen en ik hoor graag van jullie waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!
Goeie keuze :) *O*
Volgens mij zijn er weinig specifieke dingen met de 2008-2010 generatie... Tenzij iemand even kan aanvullen :)
 
:W
Hallo!

Vandaag voor t eerst op Assen wezen rijden! Was een mooi dagje! Lekker warm alleen best druk op de baan..

Heb 2"06"038 gereden. Niet slecht voor de 1e keer lijkt mij..

Er was nog iemand van dit topic geloof ik..

Stond je in de 1e sessie langs de baan?
Watskeburt?
Zeker niet slecht voor de 1e keer! Pas maar op - het is zeeeer verslavend :Y :Y
 
Ja ik weet t.. Heb in t verleden regelmatig op circuit zolder gereden.. Maar daarna een naked gekocht en dat was naar mijn idee niet alles op t circuit.

Dus nu met de 10 maar weer opgepakt!
 
Hallo!

Ik ga mijn dynamo zelf vervangen omdat hij kapot is. Nu is mijn vraag: kan ik de motor naar rechts hellen en dan dat deksel verwijderen? Of loopt de olie er dan alsnog uit. Ik heb namelijk 1 maand geleden de olie gewisseld en vind het een beetje zonde om het weg te gooien.
Als het niet anders kan is het ook prima, maar heb dit nog nooit gedaan. En is het net zo gemakkelijk als in DIY fora wordt beschreven? Moet ik nog ergens rekening mee houden? Een nieuwe pakking heb ik al.

Model: 08 ZX10R.
 
Hallo!

Ik ga mijn dynamo zelf vervangen omdat hij kapot is. Nu is mijn vraag: kan ik de motor naar rechts hellen en dan dat deksel verwijderen? Of loopt de olie er dan alsnog uit. Ik heb namelijk 1 maand geleden de olie gewisseld en vind het een beetje zonde om het weg te gooien.
Als het niet anders kan is het ook prima, maar heb dit nog nooit gedaan. En is het net zo gemakkelijk als in DIY fora wordt beschreven? Moet ik nog ergens rekening mee houden? Een nieuwe pakking heb ik al.

Model: 08 ZX10R.

Op de standaard lekt de olie eruit. Op een bok komt er een klein beetje uit. Ik haar wat ruzie om het deksel eraf te krijgen met mijn 05 maar het lukte uiteindelijk wel.
 
Hallo!

Ik ga mijn dynamo zelf vervangen omdat hij kapot is. Nu is mijn vraag: kan ik de motor naar rechts hellen en dan dat deksel verwijderen? Of loopt de olie er dan alsnog uit. Ik heb namelijk 1 maand geleden de olie gewisseld en vind het een beetje zonde om het weg te gooien.
Als het niet anders kan is het ook prima, maar heb dit nog nooit gedaan. En is het net zo gemakkelijk als in DIY fora wordt beschreven? Moet ik nog ergens rekening mee houden? Een nieuwe pakking heb ik al.

Model: 08 ZX10R.
Olie in een schone opvangbak opvangen en daarna het blok weer in?

Geen ervaring met wat je wilt doen, maar als je zorgt dat je goed gereedschap hebt en je tijd ervoor neemt moet het lukken lijkt mij :)
 
Hoi allemaal! Na 2 jaar rondrijden op een Aprilia is het tijd geworden voor wat anders. Heb de Kawa's altijd mooi gevonden en ben nu geïnteresseerd in een ZX10R van 2008-2010. Ik wil binnenkort een ZX10R gaan bezichtigen en ik hoor graag van jullie waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!

2008-2010 model is (buiten het reguliere onderhoud) een prachtig model , met mag uit eigen ervaring wel zeggen geen zwakke punten en/of gebreken .
Heb met de mijne nu 35500km gereden en hij heeft nog geen klap verkeerd gegeven ( oke 1 kapotte bougie laatst ) .
:t :t :t super model .
ze zijn het mooist in het groen 8-) maar een witte, oranje,en zwarte zijn ook erg :9~ :}
 
Hoi allemaal! Na 2 jaar rondrijden op een Aprilia is het tijd geworden voor wat anders. Heb de Kawa's altijd mooi gevonden en ben nu geïnteresseerd in een ZX10R van 2008-2010. Ik wil binnenkort een ZX10R gaan bezichtigen en ik hoor graag van jullie waar ik op moet letten.

Alvast bedankt!

2008-2010 model is (buiten het reguliere onderhoud) een prachtig model , met mag uit eigen ervaring wel zeggen geen zwakke punten en/of gebreken .
Heb met de mijne nu 35500km gereden en hij heeft nog geen klap verkeerd gegeven ( oke 1 kapotte bougie laatst ) .
:t :t :t super model .
ze zijn het mooist in het groen 8-) maar een witte, oranje,en zwarte zijn ook erg :9~ :}

Uiteraard alleen groen!!! :t
 
2008-2010 model is (buiten het reguliere onderhoud) een prachtig model , met mag uit eigen ervaring wel zeggen geen zwakke punten en/of gebreken .
Heb met de mijne nu 35500km gereden en hij heeft nog geen klap verkeerd gegeven ( oke 1 kapotte bougie laatst ) .
:t :t :t super model .
ze zijn het mooist in het groen 8-) maar een witte, oranje,en zwarte zijn ook erg :9~ :}

Me too, bijna 40.000 KM en heeft me nog nooit laten staan. Tot nu dan met de dynamo haha.
 
Goed om te lezen want.. *trom geroffel* ben eigenaar van een ZX10R geworden *O*

De motor staat toevallig al op deze pagina, iets over knipperlichten.. De vorige eigenaar heeft 'm wat gepersonaliseerd met stickers maar die kunnen er af. Het is wel netjes gedaan en breekt het zwart lekker op, maar wie weet gaan ze er ooit af. Over een paar dagen ophalen en dan zal ik wat foto's plaatsen *D

Zit overigens een standaard uitlaat op dus ben nog op zoek naar wat leuks. M'n maat rijdt met een korte Hex Akra onder z'n R6 en wil eigenlijk ook zoiets maar zie ze van Akra helaas niet voor dit model. Wel van Austin Racing (de GP3), staat bij 2010-2017. Mijne is dus van 2010 maar na wat googelen zie ik eigenlijk geen 1 ZX10R uit '10 met die uitlaat... Iemand die dit wat kan ophelderen?
 
Goed om te lezen want.. *trom geroffel* ben eigenaar van een ZX10R geworden *O*

De motor staat toevallig al op deze pagina, iets over knipperlichten.. De vorige eigenaar heeft 'm wat gepersonaliseerd met stickers maar die kunnen er af. Het is wel netjes gedaan en breekt het zwart lekker op, maar wie weet gaan ze er ooit af. Over een paar dagen ophalen en dan zal ik wat foto's plaatsen *D

Zit overigens een standaard uitlaat op dus ben nog op zoek naar wat leuks. M'n maat rijdt met een korte Hex Akra onder z'n R6 en wil eigenlijk ook zoiets maar zie ze van Akra helaas niet voor dit model. Wel van Austin Racing (de GP3), staat bij 2010-2017. Mijne is dus van 2010 maar na wat googelen zie ik eigenlijk geen 1 ZX10R uit '10 met die uitlaat... Iemand die dit wat kan ophelderen?

Gefeliciteerd *D

Mile Pajic maakt elke uitlaat pas onder je motor. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan