ajo_beavis3
MF'er
- 20 okt 2009
- 130
- 0
heeft een motorfiets (net zoals bij autos) een noodloop?
Ik vermoed dat hij helemaal in het water heeft gelegen, gezien het kroos. Ik heb hem als schademotor gekocht met het verhaal dat hij net met de koplamp in het water heeft gelegen.
Motor heeft voordat hij gestart is nieuwe olie gekregen. De stand van het koelwater is goed en dat veranderd ook niet. Er komt ook geen olie uit de uitlaat.
Ik merk wel dat hij, naarmate ik hem vaker gebruik, iets regelmatiger en rustiger gaat lopen. Het water zal langzaam uit het systeem moeten verdwijnen.
Blijft alleen wel de vraag waar ik mijn accelatieprobleem moet zoeken....
Heeft ie bij jou wel ooit fatsoenlijk gelopen, of heeft die dit al vanaf dat je de motor met schade hebt gekocht? Met een beetje pech heeft ie waterslag gehad als ie lopend de plomp in is gegaan.
grz Thijs
Het luchtfilter heb ik niet vervangen, maar schoongemaakt door met een compressor schoon te blazen. Ik heb ook de brandstofpomp eruit gehad, maar nergens was roest te bekennen, ook de tank was helemaal schoon. Ik denk dat ik idd die reiniger voor de zekerheid maar eens moet proberen. Of zitten er ook nadelen aan?Heb je het luchtfilter vervangen?
is er roest in je tank ontstaan wat nu in het brandstoffilter is gekomen ofzo? of de vacuümkraan gedeeltelijk verstopt?
Misschien dat het toevoegen van Forté 1 (brandstofsysteem reiniger) iets helpt?
Evt kun je als de motor blijft steken op 6000 toeren (terwijl jij meer gas geeft) de motor uitzetten en de bougies inspecteren op kleur?
Als je denkt dat het probleem langzaamaan minder wordt kun je overwegen
Nee, hoe kan ik dit controleren??Geplaatst op dinsdag 24 november 2009 08:15
Citeer berichtBekijk berichtVoeg toe als favorietRapporteer
WF-DP
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenBezoek homepageVerstuur privéberichtBerichten:6.035Reg. datum:15 dec. 2003Locatie:spanbroekquote:
..Thijs.. schreef op 23 november 2009 @ 20:30:
Heeft ie bij jou wel ooit fatsoenlijk gelopen, of heeft die dit al vanaf dat je de motor met schade hebt gekocht? Met een beetje pech heeft ie waterslag gehad als ie lopend de plomp in is gegaan.
grz Thijs
Motorisch (compressie etc.) al gecontroleerd??
De vraag is, wat kan het probleem zijn?De hamvraag is waarom je een motor koopt met waterschade. Het betreft een injectiefiets dus met een boordcomputertje? Krijg je allerlei vage storingen van.
TS; waar heb je hem gekocht?! En wanneer? Een maand of twee geleden? Is ie gifgroen uit 2004? Zo ja, denk ik dat ik bij dat ongeval ben geweest, en in dat geval heeft de motor NIET geheel in de sloot gelegen. Diegene is hier ook op MF actief, ik zal dit topic eens naar voren brengen bij hem. Deze motor is total loss verklaard.
OnlineGeplaatst op vrijdag 30 oktober 2009 22:35
Bekijk berichtVoeg toe als favorietRapporteerBekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privéberichtBerichten:13Reg. datum:20 okt. 2009Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag.
Ik heb een zx-6r uit 2004, met kenteken MV-RT-36, gekocht als schadegeval. Hij heeft alleen voor zover ik kan zien kuipschade, een afgebroken tellerhouder en ik vermoed waterschade.
Aangezien er op het nummerbord een sticker van MF zit, dacht ik laat ik eens kijken of iemand een idee heeft van het ongeluk. Ik wil graag weten wat voor soort ongeluk er mee gebeurd is.
Ik weet alleen dat hij pas 3 maanden geleden, op 23 juli 2009 ingevoerd is in nederland. Dus de nieuwe eigenaar heeft er maar korte vreugde van gehad.
Iemand enig idee over het verleden/ongeluk van deze motor. Iemand die het ongeluk herkent, door bijvoorbeeld dat hij in het water is gereden?
Als iemand iets weet hoor ik het graag. Ook tips over hoe je met je motor om moet gaan als ie in het water heeft gelegen zijn welkom.