ZX9R bijna-aanrijding met vrachtwagen op A28

Ik zie niet wat die Espace fout deed, buiten het feit dat hij niet er langs kon.
Want volgens mij kon hij ook niet naar rechts want dan moest hij zich tussen een vrachtwagen en sprinterbusje wringen.

De kawa rijder was behoorlijk stom bezig. Gewoon heel erg simpel: stom.
Onvolwassen.

Tuurlijk is het irritant als mensen onnodig links blijven rijden maar idd, kon de espace uberhaupt (voor zijn idee) wel naar rechts?! En dan nog, conclusie blijft dat de motorrijder stom bezig was.
 
En wat met het tikje naar beneden, soepele beweging van de pols en even de pechstrook opschieten? :X

dat wil niet betreft hier 2 stroken met een minimale breedte ivm weg werkzaam heden
een auto kan hier mits niet te breed een vrachtwagen net inhalen
 
Ben hier zaterdag ook langs gekomen, een vrachtwagen maakte zich breed zodat niemand er langs kon. En enkele auto's links en rechts die zich een tikkie op zaten te vreten. :)

Ik op een gegeven moment achter die vrachtwagen, en laat me zien in zijn spiegels, krijg ik een duimpje omhoog en een gebaar dat ik er wel langs kon komen.

Ik zwaaide even vriendelijk naar de auto's naast en achter me en ging er links voorbij. De chauffeur nog ff een duim gegeven en belachelijk enthousiast gezwaaid. :)

Dus als de chauffeur hier ergens rondloopt (moet toch wel een motorrijder geweest zijn): :} :} :}

Die auto's achter me konden me wel vermoorden... nadat ze de vrachtwagen chauffeur gelynched hadden waarschijnlijk. :)
 
Voor mij valt die kawarijder in de zelfde categorie als een "Dikke duitser die met zijn lichten knippert". :X Dus wie probeerde wie hier op te naaien.

Ik zie niet wat die Espace fout deed, buiten het feit dat hij niet er langs kon.
Want volgens mij kon hij ook niet naar rechts want dan moest hij zich tussen een vrachtwagen en sprinterbusje wringen.

Die kawarijder had gewoon het gedult moeten opbrengen en even wachten totdat de Espace de vrachtwagen passeren kon. Omdat die kawarijder op een snelle motor zit en makkelijk langs die vrachtwagen zou kunnen geeft hem nog niet het recht om de Espace met gebaren aan de kant te dwingen.

Als de Espace aan de kant was gegaan was dat een gunst geweest, maar echt geen plicht.

En wat is er mis met lichtenknipperen? Ik doe het in Nederland vrijwel nooit omdat dat meteen als agressief wordt opgevat (onzin natuurlijk), in Italië wordt dat gelukkig normaal opgevat, namelijk "ik wil er langs ga je even opzij". Het systeem werkt, want ook Mercedessen en BMW's gaan netjes opzij als ik toevallig sneller wil rijden dan zij (zelfs in een Matiz(!) werkt dat nog). Waarom zit er op bijna alle motoren de zogenaamde "PASS"-knop? Toch niet om ruzie te zoeken of zo? Om aandacht te trekken van "hee zie je me ook?", da's gewoon functioneel!

Die Espace kon onmogelijk de vrachtwagen passeren (betonrand) en bleef minutenlang eikelen. Vlak achter hem zat dus die Kawa, daarna een meter of 50 pas de volgende auto, dus de typerende kxtsmoes van linksrijders "dan kom ik er niet meer tussen" :Z gaat hier ook niet op. Verder hoefde het ruimtemannetje zich ook niet "tussen een vrachtwagen en een Sprinter te wringen" want ik had hem allang de ruimte gegeven om in te voegen. Als motorrijder heb ook ík wel een beetje verkeersinzicht. Bovendien houdt een goed chauffeur ook in langzaamrijdend verkeer voldoende afstand naar zijn voorligger, zeker als deze zó groot is dat je niet verder vooruit kunt kijken of er nog bovenmatig geremd wordt, het ruimteschip kon er makkelijk tussen, maar hij wilde gewoon niet. De arm- en hoofdbewegingen van de Kawaïst waren terecht en waarschijnlijk in plaats van lichtenknipperen om niet te agressief over te komen op Neêrlands overspannen snelwegen... Ten slotte denk ik dat een motorrijder niet een auto naar rechts kan "dwingen", of het moet de huidige gouverneur van Californië zijn die op zijn Intruder met een dubbelloops op je af komt.... 8-)

Dus wie was fout? Allebei! Maar m'n begrip gaat uit naar Mr. Stimorol... O-)
 
Ik kom er dagelijks en het is gewoon een kl*te situatie daar.Ter plaatse van de viaducten is de rijbaan smaller gemaakt en wijken de vrachtwagens uit naar links.(logisch)
Als je daar niet bekend bent en op dat moment naast een vrachtwagen rijdt, zit je klem tussen de barriër en de auto.
De linksrijders zullen er altijd zijn en valt nu wel erg op.
Ik heb er zelf een gruwlijke hekel aan die mensen die niet weten wat ze willen
1. Links blijven rijden
2.of toch half op de weg
3.rechts néé, toch maar niet
4.o, zat u naast mij? ga ik weer naar links, o nee int midden euuh?Motorrijders mogen hier toch niet komen?
5. jáááá......half op beide weghelften, lekker!Mooi plekkie!

leer rijden en houdt rekening met de mensen naast en achter u aub.
en laat de motorrijder er langs.
(valt wel op dat 98% van de vrachtwagenchauffeurs wel in de spiegels kijken en ruimte maken)
 
De A28 bij Zwolle is afgelopen jaar ook al bij Blik op de Weg geweest. Toen was er een vrachtwagen die wat meer links ging rijden omdat hij het wat te smal vond. En links achter hem zat een grijze Toyota zich enorm op te naaien en te toeteren enzo. Kan die kerel er na een paar kilometer eindelijk langs als de wegwerkzaamheden ophouden, blijft ie vervolgens gewoon met 100 doorrijden |( . Als die vent nou echt haast had, dan kan ik me nog voorstellen dat je je wat op gaat zitten naaien, maar dat had hij dus niet eens.

Uit een later gesprek met de vrachtwagenchauffeur bleek toen dat de man het gewoon te smal vond om er een auto langs te laten. Als je even een stukje moet uitwijken zit de auto klem tussen vrachtwagen en betonnenrand. Als een vrachtwagenchauffeur het niet vertrouwd, ga daar als koekblikker dan niet gefrustreerd een beetje achter blijven hangen en toeteren en met je licht knipperen maar wacht even totdat die vent je er wel langslaat.

Die Toyota bestuurder kreeg trouwens een bekeuring voor nutteloos toeteren. Agent: "Meneer, deze bekeuring heb ik nog nooit uitgeschreven, maar u verdient hem." :+
 
De A28 bij Zwolle is afgelopen jaar ook al bij Blik op de Weg geweest. Toen was er een vrachtwagen die wat meer links ging rijden omdat hij het wat te smal vond. En links achter hem zat een grijze Toyota zich enorm op te naaien en te toeteren enzo. Kan die kerel er na een paar kilometer eindelijk langs als de wegwerkzaamheden ophouden, blijft ie vervolgens gewoon met 100 doorrijden |( . Als die vent nou echt haast had, dan kan ik me nog voorstellen dat je je wat op gaat zitten naaien, maar dat had hij dus niet eens.

Uit een later gesprek met de vrachtwagenchauffeur bleek toen dat de man het gewoon te smal vond om er een auto langs te laten. Als je even een stukje moet uitwijken zit de auto klem tussen vrachtwagen en betonnenrand. Als een vrachtwagenchauffeur het niet vertrouwd, ga daar als koekblikker dan niet gefrustreerd een beetje achter blijven hangen en toeteren en met je licht knipperen maar wacht even totdat die vent je er wel langslaat.

Die Toyota bestuurder kreeg trouwens een bekeuring voor nutteloos toeteren. Agent: "Meneer, deze bekeuring heb ik nog nooit uitgeschreven, maar u verdient hem." :+

ik ken het stukje ook en die chauffeur maakte ook duidelijk dat 1cm verdraaien op de schotel tussen vrachtwagen en trailer een grote uitzwaai aan de achterzijde betekende.

en dat hij het daarom te link vond om helemaal rechts te rijden
 
Voor mij valt die kawarijder in de zelfde categorie als een "Dikke duitser die met zijn lichten knippert". :X Dus wie probeerde wie hier op te naaien.

Ik zie niet wat die Espace fout deed, buiten het feit dat hij niet er langs kon.
Want volgens mij kon hij ook niet naar rechts want dan moest hij zich tussen een vrachtwagen en sprinterbusje wringen.

Die kawarijder had gewoon het gedult moeten opbrengen en even wachten totdat de Espace de vrachtwagen passeren kon. Omdat die kawarijder op een snelle motor zit en makkelijk langs die vrachtwagen zou kunnen geeft hem nog niet het recht om de Espace met gebaren aan de kant te dwingen.

Als de Espace aan de kant was gegaan was dat een gunst geweest, maar echt geen plicht.


FOUT FOUT FOUT !!!!!!!

de espace MOET naar rechts omdat volgens onze eigen wet
je NIET onnodig lang links mag blijven rijden..
die kadaverrijder had alle recht om d`r langs te gaan...
 
Bekende situatie daar. De Espace paste er echt niet naast denk ik. Ik heb met de auto weleens de vrachtwagens ingehaald op dat stuk, maar dan zit je met de wielen 1 cm van de betonrand af, je spiegeltje zweeft bijna boven die rand en die vrachtwagen aan de andere kant is heeeel dichtbij. Behalve mensen die dan links achter zo'n vrachtwagen hangen heb je ook nog de twijfelaars die halverwege ineens spijt hebben en blijven hangen of soms terugwillen :? Door al dat geklungel heb je met de motor ook geen kans meer om in te halen. Gewoon op de rechterstrook blijven en doortuffen totdat de blokkades over zijn is het veiligste. En vooral afstand houden want er zijn zat halvegaren die plots op de rem gaan voor "iets". Dat "iets" is meestal "niets" maargoed. Typische NL-snelwegmentaliteit zeg maar.
 
Op de A15 ook een hoop vann die klootzakken die niet durven in te halen en dan maar links blijven hangen. Opzouten!

Wat nou oogcontact: Claxon en grootlicht werken meestal prima. Meeste duiken dan wel ff naar rechts :)

En als dat niet lukt en er rechts geen plek is om ff in te halen... jammer dan.

Herken het op de a15.
Ik gebruik de Franse truuc: in de spiegel gaan rijden, en je linkerknipper aan zetten....... :} t werkt!
 
Kan het traject bij Zwolle maar al te goed. Je hebt vaak van dat soort "domme" aktie's. Zat laastst ook achter een bestelbusje die gewoon niet een vrachtauto kon inhalen op dat stuk, omdat het domweg te smal was. Maar effe naar de rechter rij baan gaan om de mesen die er wel tussen kunnen er voorbij te laten gaan ho maar!! Heb zeker 5 minuten achter die eikel moeten blijven hangen paar keer geprobeert oog contact te zoekn maar nee hoor!! Er begonnen ook al auto's achter mij te seinen, maar die eikel blijf maar op die linker baan. |( Om effe terug te komen op die vracht wagen chauffeurs, hulde! :} ! Ze zien je al van ver weg aan komen en maken (bij mij teminste) altijd ruimte als ik op de motor rij. Ook het stuk van Zwolle naar Ens of Emmeloord is zo'n kut weg. Je mag daar 100km/uur, maar sommige koekblikken rijde daar 80. De vrachtwagens gaan altijd voor je aan dde kant daar, door op de vluchtstrook te rijden, maar sommige kl*te automobilisten zien dat een vrachtwagen ruimte maakt maar zelf effe aan de kant gaan ho maar!! :r

Zo heb effe al mijn gal uitkunnen spuwen op de koekblikkers die niet in hun spiegels willen kijken!! })
 
Die espace-rijder zat dan misschien fout maar vind het van de motorrijder niet handig.
Hij is namelijk gewoon de meest zwakke van alle deelnemers in deze specifieke situatie, dus had hij zich imho daar naar moeten gedragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan