ZXR zuigers raken cillinderkop!!!

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.309
3
Emmen
Hallo allemaal ..

heb weer wat

ik ben bezig met een blokje [ZXR 750 H2] waar de nokkenas ketting van geknapt
was. Nu heb ik een vervangende cillinderkop voor dat blokje..

ik heb de cillinderkop bij en revisiebedrijf laten
spoelen (schoonmaken) en vlakken (0,08mm)nu komt het probleem.
als ik een sleutel aan de krukas zet en draai, dan draaien de zuigers mooi rond.
zet ik de kop er op dan kan ik de krukas niet een volledige ronde laten maken

lijkt alsof de zuigers tegen de cillinerkop aankomen.
de kleppen kunnen het niet zijn omdat de nokkenassen er nog niet in zitten en dus de kleppen allemaal gesloten zijn.

moet ik nog een extra pakking gebruiken??
of zijn er andere alternatieven.. dikker pakking b.v.

bij voorbaat dank!
 
Extra dikke voetpakking betekend ook timingsverschil door de langere (1/7 schakel ?) nokkenasketting.

Frans

EDIT als de "nieuwe" kop dan even ver weg zit dan maakt het natuurlijk niets uit.

 
Laatst bewerkt:
ja die pasta heb ik al
grof en fijn
zal eerst met grof doen en dan met fijn afmaken

maar die klepjes hebben allemaal aanslag van de ontbrandingskamer
moet dat niet eerst verwijderd worden voordat je het zuignapje kan gebruiken

en waar zou ik dat moeten kunne kopen man


koolaanslag verdwijnt vrij vlot als je het wat laat weken in olie en met een messing (tanden)borstel eraf boent.Geldt ook voor de zuigers.
 
Zuignapje bij www.de-kooy.nl gevonden:

full


Vestings plaatsen: Moerdijk, Oosterhout ,Krimpen a/d Yssel, Terneuzen, Zelzate (B)


Maar ik denk dat je ze ook gewoon bij de plaatselijke automaterialenzaak/gereedschapshandel (Brezan of Enorm o.i.d.) kunt halen.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel hoogte verschil meet je tussen de twee cilinderblokken.
Scheeld dit veel dan ben je mooi gefopt.
Je mag maar tot een minimale dikte gaan dus er mag nooit teveel af gehaald worden.
Bij kawasaki weten ze de minimale hoogte maat.
Is hij onder deze maat dan zou ik hem zeker terugbrengen, teveel pakkingen is ook geen goede oplossing.
De kleppen mogen maar 0.01 mm krom zijn.

Succes fred
*D
 
Laatst bewerkt:
maar vind de meenigte hier mijn oplossing ook de beste ..
dat ik de kleppen vervang in de oude cillinderkop
die krom zijn. en zo toch een cillinderkop heb die voldoet aan de
afmetingen.

die ander kan ik denk ik in de container gooien
d'r is denk ik nix meer mee te doen denk ik
 
Extra dikke voetpakking betekend ook timingsverschil door de langere (1/7 schakel ?) nokkenasketting.

Lengte van de ketting veranderd daar op zich niets aan. Daar krijg je past last van als je een tandje meer of minder op de tandwielen hebt, maar ik denk dat de motorjozef je heel raar aan zal kijken als je binnen komt. "Eej doe mij ff een nokkenastandwieletje met een tandje meer dan standaard voor mn ZXR" (hoezo brommerstijl :+ )
 
Lengte van de ketting veranderd daar op zich niets aan. Daar krijg je past last van als je een tandje meer of minder op de tandwielen hebt, maar ik denk dat de motorjozef je heel raar aan zal kijken als je binnen komt. "Eej doe mij ff een nokkenastandwieletje met een tandje meer dan standaard voor mn ZXR" (hoezo brommerstijl :+ )
Als de kop iets hoger komt te liggen veranderd toch de afstand tussen de tanden op de nokkenassen en de krukas terwijl de afstand tussen de kettingschalmen wel hetzelfde blijft.Het zal niet veel schelen maar volgens mij verdraaien de nokkenassen dan wel iets. Tenzij je de kettingwielen op de nokkenassen na kan stellen maar dat is waarschijnlijk niet het geval op een standaard blok.
 
Als de kleppen gemonteerd zijn, steken ze dan boven het cylinderkop pasvlak uit :? en zo ja, hoeveel :?
zit er verschil in die maat met de orginele cylinderkop :?


ze steken niet uit..
daarom vind ik het ook zo raar .
mischien is het wel zo dat de pasvlak oppervlakte van de kop nu
groter is
dus dat ie nu te groot is en dus over alle kantjes heen komt.
 
Is er geen dikkere pakking nodig na het vlakken. Weet wel dat bij auto's je soms een dikkere koppakking moet monteren na het vlakken. Afhankelijk van de hoeveelheid materiaal dat ze hebben afgehaald bij de kop. Motoren zullen iets nauwere spleingen hebben dus is een standaard pakking waarschijnlijk niet "dik" genoeg.

Of je neemt de oude kop weer in gebruik.
 
probeer het ens zonder nokkenassen, als dat goed gaat , heb je de timing van de nokkenassen niet goed staan, andere mogelijkheid is er niet. die 0,08 en voetpakking kunnen nooit het verschil maken
 
ik ben nieuwsgierig naar het volgende,nu heb ik er geen verstand van maar hoe dik is die koppakking?
als dat nu net die 1/2mm scheelt?

als ik dit allemaal zo lees heb je gepast zonder pakking toch?

en ik moet zeggen dat ik dat met die klei erg vindingrijk vind ;)
 
ja soms heb ik ook geen zin om alles te lezen hahah
maar iig proberen ze te helpen :) dat is het belangrijkste

het blok zit nu weer inelkaar en ben bezig de draaboom opnieuw
in te tapen .. zogauw dat klaar is dan gaan we proefdraaien
met het motorblokje

ben benieuwd!! *O* *O* *O*

Bijlage: SP_A0112.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan